Mont-Saint-Michel met buggy? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Karen
, Datum:
25.07.2021 13:38
Is het te doen om naar Mont-Saint-Michel te gaan met hele jonge kinderen die afhankelijk zijn van een buggy of bolderkar? Of moeten we daar niet aan beginnen en kunnen we het beter alleen van een afstandje bekijken?
Zelfde vraag eigenlijk voor Saint-Malo, hoe is dat qua kindvriendelijkheid/buggy vriendelijkheid?
Geplaatst door: Henny
, Datum:
25.07.2021 13:48
Mont St Michel zou ik met een buggy / bolderkar niet doen ivm de smalle oplopende/dalende straatjes met keien.
St Malo heeft ook wel smallere straten maar absoluut niet zo erg! Bovendien kun je met buggy goed over de vestingsmuren lopen !
Geplaatst door: Henny
, Datum:
25.07.2021 13:51
Geplaatst door: M
, Datum:
25.07.2021 14:00
Wat ik me kan herinneren is dat binnen in Mont Saint Michel, erg smalle straatjes zijn, die soms ook nog omhoog lopen, smalle trappen enz.in het hoogseizoen echt enorm druk, dus een bolderkar/ buggy zou ik zeker niet doen.
Saint Malo weet ik niet.
Geplaatst door: conny
, Datum:
25.07.2021 14:02
Ik weet niet over welke leeftijd je het hebt, maar op de Mont Saint Michel is het nogal eens dringen, en zelfs in een draagzak doe je er niemand een plezier mee.
Met een buggy lijkt het gestuiter op al die keien zo wie zo niet fijn.
St. Malo is beter te doen.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
25.07.2021 14:44
Eens met eerdere reacties. Bij de gebruikelijke drukte is Mont St Michel met kinderwagen/ buggy absoluut af te raden. Veel te druk en te hobbelig. Ik denk dat St Malo en andere leuke stadjes zoals Dinan en Dinard (met wat normalere drukte) dan beter zijn.
, Datum:
25.07.2021 17:12
Hmm, jammer! Maar blij dat ik het vooraf even aan jullie gevraagd heb in plaats van er ter plekke achter te komen.
Weet iemand van jullie toevallig een mooie stopplek/uitzichtplek om van afstand Saint-Michel te bekijken?
En over de andere plaatjes: Saint-Malo staat sowieso op het wensenlijstje, maar wat moeten we verder gezien hebben? Is de kustlijn nabij Saint Malo ook de moeite waard om te toeren met de auto en af en toe even de auto uit te kunnen?
Geplaatst door: conny
, Datum:
25.07.2021 19:08
www.expeditieaardbol.nl/mont-saint-michel-bezoeken
www.france-voyage.com/frankrijk-toerisme/mont-saint-michel
Parkeerplaats ligt 2,5 km v.a. Mont-Saint-Michel (lopen of pendelbus)
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
25.07.2021 20:41
Je zou gewoon naar het parkeerterrein van Mont-Saint-Michel kunnen gaan. Dan kun je besluiten om met de buggy die afstand te gaan lopen (2,5 km), of dat niet te doen en de pendelbus te nemen. (ik weet even niet meer wat voor type weg het is die van het parkeerterrein naar de rots gaat, volgens mij goed stuk weg maar het is dus een eindje lopen) Ook als je de bus neem dan heb je nog een klein stukje om te lopen naar de ingang. Dan heb je al een prachtig uitzicht. Als het getij laag staat (weg is) kun je er ook nog even door de modder/zand stappen met laarsjes (blote voetjes weet ik even niet) zo beetje rondom de rots. Je kunt zelfs even stukje naar binnen lopen om te kijken hoe druk het is en een ijsje scoren. Voor de rest binnen de poorten zijn het alleen maar trapstraatjes, en de ingang van de abdij zijn heeeel veel trapstraatjes eerst beklimmen en een lange rij bezoekers, dus skip dat. Rij er heen om er van een afstand van te genieten, om er bij de ingang op het "strand" wat rond te dwalen en het eerste straatje zou je beetje kunnen bekijken.
Op einde van de dag zijn er meer mensen die vertrekken dan er komen, dus wellicht na de middagdut van de kinders die kant op? Ik weet niet tot hoe laat de pendelbussen rijden vermoed tot 19.00 uur. Maar als je in de buurt bent zou ik er zeker langs gaan.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
25.07.2021 20:46
over de kustlijn die vond ik ook erg mooi. Cap Frehel vond ik mooi, je kunt in principe wandelen naar du fort la latte. Maar weet niet of het buggy-fahig is, en of je anders rugdrager hebt voor de kinderen. Je kunt ook bij Cap Frehel een stukje wandelen, terug naar parkeerterrein en dan met auto richting fort la latte. Net voor de ingang zit pannenkoekenhuis "le petit galet" altijd leuk.
Geplaatst door: Stefanie
, Datum:
25.07.2021 22:01
Ik weet niet hoe oud de kinderen zijn maar een draagzak is een ideaal alternatief voor een buggy op vakantie. Je bent veel mobieler. Wij hebben die hoek van Frankrijk ook gedaan met kleine kinderen en met een draagzak eigenlijk alles kunnen bezoeken.
, Datum:
25.07.2021 22:17
Super leuk en fijn jullie tips! Ik denk dat we morgen gewoon 'even' langswippen, lekker rond de muren struinen en wie weet inderdaad even een ijsje halen binnen de muren.
Cap Frehel en ook het pannenkoekenrestaurant neem ik ook mee in de planning. Waarschijnlijk wel voor een andere dag.
Draagzakken zijn helaas geen optie, want het zijn 3 peuters (2 van 2,5 en 1 van 1 jaar) en we zijn maar met 2 volwassenen. De twee van 2,5 lopen natuurlijk al wel goed, maar grote afstanden en zeker klimmen schiet natuurlijk geen meter op :-)
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
25.07.2021 22:38
Ah, sweet memories! De MSM was de eerste trip die wij maakten na de geboorte van onze oudste, nu bijna 31 jaar geleden. Wij hebben hem in de buggy gezet en zijn naar boven gegaan. Ik herinner me nog dat best lastig was met al die kinderkopjes. Alleen waren buggys toen nog fragiele, simpele karretjes in plaats van die terreinwagens van nu. Dus ja het kan, maar je moet er wel iets voor doen. Aan jullie of je dat er voor over hebt.
Overigens: met de drukte zal het door corona nu wel meevallen, want de busladingen uit amerika en japan blijven weg. Tijdens de avonduren (hopelijk met een mooie zonsondergang) is het zeker rustig.
Saint-Malo is een eitje met de buggy van nu, dat was het toen ook al.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
25.07.2021 23:13
Nabrander: als je toch op de parkeerplaats staat, is de pendelbus gratis en die rijdt zeer frequent, echt perfect. Geen enkele reden dus om dat stuk te lopen, dan kun je je energie beter op de Mont zelf verbranden.
Geplaatst door: Susanne
, Datum:
26.07.2021 20:17
St Malo is prima te doen met een buggy. Wij hebben toen de Ferry gepakt naar Dinard en daar heb je een heel mooi vlak “stenen” wandelpad langs de zee. Ideaal voor de buggy en super mooie uitzichten.
Daarnaast is Fort la Latte ook een aanrader. En het kasteel Fougeres vonden wij ook mooi.
Veel plezier!
, Datum:
26.07.2021 21:18
Vandaag naar Saint-Michel geweest en genoten. De aanblik en er rond omheen lopen was al hartstikke leuk, we hebben binnen een paar straatjes bekeken en een heerlijk ijsje gegeten. Het echte klimmen hebben we gelaten, maar voor ons was de dag zo zeker al geslaagd!
Komende dagen eens kijken wanneer we naar Saint Malo/Cap Frehel gaan. Tips blijven welkom, hartstikke bedankt voor het meedenken