Huidige weer aan het meer van Annecy (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Ingrid
, Datum:
25.07.2021 11:56
Dag allemaal,
Morgen vertrekken wij naar camping l’ideal aan het meer van Annecy. De weersvoorspellingen zeggen niet veel goeds; veel regen en weinig zon. Kunnen wij er vanuit gaan dat het een vakantie wordt met vele regendagen of zal het uiteindelijk wel meevallen? ‘S avonds voor de caravan in een lange broek en trui vinden we niet erg. Regenachtige dagen met kleine kinderen zitten we niet op te wachten. Iemand ervaring met zo’n weersvoorspelling?
Groet, Ingrid
Geplaatst door: Daido
, Datum:
25.07.2021 12:57
De weersvoorspelling klopt of niet. Meestal valt het mee soms tegen.
Je kan je erover druk maken, maar het weer verandert er niet door.
Het enigste wat je er aan kan veranderen is naar een ander gebied gaan waar het weer beter is. Als onzeker bent over het weer kan je beter niet van te voren boeken.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
25.07.2021 14:52
Het ziet er uit alsof het wisselvallig gaat worden daar. Net als vandaag hier (in Midden Nederland). Tot nu toe veel zon en het schijnt dat er straks veel regen komt. Maar Annecy is sowieso nooit weerzeker, want het ligt in de Alpen. Wij hebben er mooi weer gehad (warme dagen waarbij je alleen maar zin had om te zwemmen en ook wel 'ns een week echt een stuk minder met veel regen, maar vaak bij tochtjes dat het weer afwisselender bleek dan alleen regen). Het kan dus meezitten of niet. Als je (vrijwel) zeker mooi weer wil in Frankijk zou je richting Cote d'Azur, Languedoc moeten (of redelijk zeker: Vaucluse).
Geplaatst door: Bonez
, Datum:
25.07.2021 21:50
Hoi,
Wij vertrekken 5 aug richting Annecy, zelfde camping. Ik zou het leuk vinden om over een paar dagen te horen hoe het weer werkelijk is! (En de camping 😄).
Groeten!
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
25.07.2021 23:00
QUOTE Het weer kan meezitten of niet UNQUOTE Heerlijk, zo'n nuchtere weersvoorspelling à la Jan Pelleboer in de jaren '70 (hij was het origineel van Piet Paulusma).
Maar het weer in Annecy ziet er gewoon zo uit: https://meteofrance.com/previsions-meteo-france/annecy/74000
Overigens sorry voofr de hoofdletters, maar ik mag hier geen haken om die woorden zetten....
Geplaatst door: ® freekvo
, Datum:
26.07.2021 07:25
Wij zitten iets lager (Lac d'Aiguebelette) en het weer ziet er voor de komende week gewoon goed uit. Misschien aan het eind van de middag/in de avond een buitje of onweersklap maar zolang de temperatuur goed blijft, blijft het weer ook goed.
Voor de langere termijn is het niet te voorspellen. En je zit in de bergen dus kan het op de ene hard regenen terwijl 10 km verderop de zon schijnt.
Geplaatst door: Bonez
, Datum:
01.08.2021 12:11
Hoi,
Iemand die nu in Annecy zit toevallig? Wij gaan volgende week. Rond de 25 graden maar wel paar dagen kans op regen staat er nu… als het echt slecht is overweeg ik om door te rijden. Of is de regen maar lokaal en af en toe? (Er staat bijv 55% kans op 24mm, das best veel..)
Geplaatst door: Lenn
, Datum:
28.09.2021 09:37
Allereerst ,wij hebben prachtig weer gehad,in de buurt van Annecy.
Wij gingen eind augustus richting Annecy,hadden wat campings uitgezocht die ons wel leuk leken. We konden bij sommige campings haast niet eens parkeren om te kijken of de camping beviel....het is zo druk rond het meer. Ik had ook nog een camping iets erboven gezien,dus daar naartoe. Konden we gelukkig wel parkeren,maar receptie was net dicht voor 2 uur,vind ik zo klantonvriendelijk( op mijn werk moet ook altijd 1 iemand bereikbaar zijn). Dus toen maar verder,uteindelijk iets buiten het meer een leuke camping gevonden.
Ik vraag me af ,hoe dit in hoogseizoen is,nu al zo druk rond het meer,elke dag weer.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
28.09.2021 10:35
Geplaatst door: Philip
, Datum:
28.09.2021 13:06
Citaat @Lenn: Ik vraag me af ,hoe dit in hoogseizoen is,nu al zo druk rond het meer,elke dag weer.
Het meer van Annecy is een enorm populair vakantiegebied, dus inderdaad in het hoogseizoen zéér druk. Vooral de campings rond het meer zijn meestal vol.
En, eind augustus is nog steeds hoogseizoen.
Geplaatst door: Diana
, Datum:
29.09.2021 21:05
Wij gaan altijd op de bonnefooi. Ook wel eens in het hoogseizoen, maar nu 21 augustus vertrokken. Ook naar meer van Annecy.
Meestal checken we via de reserveringslijn van de uitgezochte camping of we bellen even. Als er plek is rijden we erheen, anders zoeken we verder.
Of we gaan één nacht redelijk in de buurt staan, en gaan dan de volgende ochtend rond tien/elf uur proberen, dan komt er meestal wel weer wat vrij.