Vouwwagen bedden (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® AkimR
, Datum:
24.07.2021 09:35
Hallo allemaal,
Misschien een rare vraag, hebben mensen ervaring met het verstevigen of vernieuwen van bedden van een vouwwagen, wij hebben een jamet louisiana '98 grl.
Alle tips zijn welkom.
Groetjes Akim
Geplaatst door: Manus
, Datum:
24.07.2021 10:52
, Datum:
24.07.2021 11:59
Geplaatst door: Rob
, Datum:
24.07.2021 13:17
Wij hebben een combicamp, en hebben bij ikea een nieuw matras gekocht dat het oude vervangt. Deze wagen heeft een dubbele lattenbodem.
Hiervoor hadden we een trigano vendome, een dubbelklapper, en hebben bij een piepschuim producent een passend matras laten zagen, voor de kant waar wij sliepen.
Volgens mij waren die bodems nog gewone triplex platen.
De kinderen zijn nog niet zo zwaar, of hebben hun eigen onderbedtentje.
Maar dat is dus geen versteviging, maar een beter matras.
Let er op dat bij veel dubbelklappers de poten meestal aan de bedconstructie vastzitten, dus weet wat je doet, als je de bedconstructie (anders dan de matrassen) wilt gaan aanpassen.
, Datum:
24.07.2021 17:44
Onze bedden zijn ook nog wel redelijk stevig maar begint een beetje zwak te worden omdat het van dat geperst waai hout is zeg maar, wel hebben we het schuim ingeruild voor fatsoenlijke luchtbedden, ook voor de kids.
Dat sliep vele malen beter dan het schuim een jaar eerder, vorig jaar had ik 3 stukken hout alla tafel poten zeg maar onder ons bed gezet als extra versteviging met dwars ook nog een stuk hout, we zijn niet extreem zwaar 85 en 65 kilo mijn vriendin en ik maar houd wel van een iets steviger bed zeg maar, maar was eens benieuwd of mensen dat deden, maar steviger maken dan dat ik al had gemaakt met die balkjes is er bijna niet lijkt me, was gewoon eens benieuwd
Geplaatst door: Rob
, Datum:
24.07.2021 20:28
Wij hadden de onderzijde van ons bed verstevigd met balkjes omdat onze oudste in het onderbedtentje onder ons sliep. Toch een wat fijnere gedachte. Later sliepen ze gelukkig in hun eigen tentje, vonden ze veel avontuurlijker ...
Voor de goede orde: de uitklappootjes van de oude trigano waren van staal en vond ik toch wat iel, vandaar dat ik deze extra ondedsteunde met houten balken.
Onze nieuwere combicamp heeft een andere constructie, en onze kindren sliepen ondertussen in hun eigen tentje.
Ik denk dat je vooral iets kan doen ivm slaapcomfort, dus de matrassen. Ik zou niet zo gauw iets aan de bedconstructie zelf doen.