Hoe lang rijden waar overnachten op zwarte zaterdag 7 aug (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Jul
, Datum:
22.07.2021 22:50
Wij zijden op zwarte zaterdag 7 augustus naar zuiden van Franrkrijk.
Vind het ee; beetje lastig inschatten hoe druk het dan kan worden en wat ons te wachten staat.
Ivm coronatesten denken we rond 7 of 8 uur te verrekken uit omgeving Amsterdam.
Dit jaar geen caravan achter de auto dus dat zal iets vlotter rijden maar niet mega veel tijdverschil op leveren denk ik.
Als we tot rond 18 a 19 uur doorrijden, wat is jullie inschatting waar we een hotel moeten gaan zoeken?
Invoeren van route in routeplanner is natuurlijk zonder tanken, keertje stoppen wat we op zich niet heel vaak doen en verkeersdrukte.
Ik weet het is beetje lastig inschatten, misschier wel meer ervaren mensen aanwezig dan wij.
Geplaatst door: Tinne
, Datum:
22.07.2021 22:58
Dijon ?, als je file hebt en tussenstops . Wij gaan ook naar het zuiden ,maar vertrekken niet op zwarte zaterdag en gaan wel vroeger weg 4.00 uur met caravan naar Macon voor overnachting in een hotel .
Geplaatst door: Tinne
, Datum:
22.07.2021 23:01
Oja en wij komen ook rondom Amsterdam vandaan Jil .
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
22.07.2021 23:04
Eea hangt natuurlijk idd van de drukte af, maar onze ervaring is, dat als je wat later vertrekt, je het eerste stuk (tot Lyon) weinig drukte zult ervaren. Ik denk dat je dan ergens in de buurt van Beaune kan zijn. Daar zijn behoorlijk wat overnachtingshotels. Goede reis alvast en een fijne vakantie.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
22.07.2021 23:19
Vooral niet te vroeg vertrekken op zaterdags. Als je niet te vroeg vertrekt heb je weinig/ geen last van files. Files zijn er op zaterdags vooral in Midden- en Zuid-Frankrijk. Ook zondags kan het nog wat drukker zijn in midden- en Zuid-Frankrijk. Daarom vertrekken wij juist zondags en rijden wij het tweede deel op maandag. Beide dagen heerlijk rijden.
Ik denk dat je prima 800km kan rijden als je 08:00/09:00uur vertrekt.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
22.07.2021 23:24
Dijon- Beaune lijkt mij inderdaad een mooie afstand.
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
23.07.2021 06:47
Ik heb het hier al vaker geschreven. Wij rijden juist op zwarte zaterdag, heerlijk rustig!! Wij rijden met vouwwagen de laatste 7 jaar uit Twente weg om half 6, komen dan altijd tussen 16.00 en 17.00 aan bij ons hotel in Lyon (bijna 1000klm)
Julie gaan Lyon heus wel halen!
Geplaatst door: Domaine
, Datum:
23.07.2021 07:09
Wij reden vorige week zaterdag richting lyon , daar begon juist de de drukte toe te nemen het was geen zwarte zaterdag maar behoorlijk druk naar bollene.
Wij vertrokken om 23.30 vrijdagavond met caravan en waren rond 15.30 op plaats van bestemming .