Inreizen met kinderen (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Stefan
, Datum:
22.07.2021 19:51
Beste lezers,
Paar dagen geleden las ik in de krant dat kinderen onder de 17 niet gevaccineerd hoeven te zijn
om Frankrijk in te reizen. Dat zou pas ingaan op 30 Augustus.
Op de officiele sites van bijv. ANWB of Rijksoverheid lees ik dat nergens,
Kan iemand mij hierover uitsluitsel geven? Heb zelf nog een dochter van 16 en een zoon van 13 die nog niet gevaccineerd zijn.
Groet,
Stefan
Geplaatst door: ® rickert
, Datum:
22.07.2021 20:16
Onder de 18 en nog niet gevaccineerd dan heb je een pcr of antigeentest nodig
Geplaatst door: Susanna
, Datum:
22.07.2021 20:26
Stefan, ja heel vervelend, dit geldt voor tieners in de leeftijd van jouw kinderen. Voor alle duidelijkheid: dit geldt voor kinderen van 12 jaar en ouder.
Geplaatst door: ® Wouter
, Datum:
22.07.2021 20:34
Inreizen idd test wel nodig boven 12. Maar wat jij gelezen hebt van die 30 augustus geldt voor de pass sanitair. Zijn dus twee verschillende zaken.
Geplaatst door: Stefan
, Datum:
22.07.2021 21:09
Bedankt voor jullie reacties......dan toch maar een PCR test doen.
Mvg,
Stefan
Geplaatst door: ® Elisa
, Datum:
22.07.2021 21:12
Wij zijn er klaar voor….
Op zaterdag vertrekken begin augustus naar zuid Frankrijk.
2 volwassenen en ingeënt.
1kid 11 jaar dus hoeft op zich niks maar een pcr restje gepland op vrijdag middag
1kind 15 jaar krijgt 1 vaccinatie een week voor vertrek. Dus dat telt niet en ook vrijdagmiddag pcr gepland.
Pcr testen zijn betaalde testen en uitslag zal diezelfde dag voor 23 uur bekend zijn volgens dat centrum
Voor zekerheid voor dochter toch ook maar betaalde antigeen restje later in de avond gemaakt waardoor op basis daarvan nog 6 uur extra speling zit in aankomst. Of er komt een kink in de kabel van pcr of antigeen dan heb je die ander dus nog.
Kortom zaterdag 8 uur of zo vertrekken en voor 14,30 moeten we de grens Frankrijk voorbij zijn. Geen probleem dus. Doorrijden naar Dijon of zo en hotelovernachting.
Dit was berekend op regel binnen 24 uur na testen in Frankrijk zijn.
Op zondag van hotel door naar zuid Frankrijk. Op basis van de pcr test moet je binnen 48 uur op de camping zijn. Dus voor 14.30
Omdat we die antigeen 6 uur na de pcr nog hebben, hebben we 6 uur extra aankomsttijd. Dit is gecheckt bij de camping. Werd vandaar uit ook aangegeven dat overheid niet heel duidelijk is en achterliggende doel vooral ook is druk op te bouwen naar Fransen die nog niet gevaccineerd zijn. Ze houden dus 48 uur aan voor aankomst camping. Na die eerste camping controle is alles vrij op de camping met natuurlijk gebruikelijke COVID regeltjes.
Onzekere factoren.
Uitslag testen
Dagkoersen Franse overheid
Ontwikkeling COVID in algemeen
Maar goed ga er vanuit dat het wel goed komt.
Mbt testbeleid binnen Frankrijk voor restaurants etc. Ben je gevaccineerd heb je daar toegang toe.
Mbt kinderen 12tm17 jaar en niet gevaccineerd. Is de regel vooralsnog tot ergens eind augustus in de koelkast gezet geloof ik.
Onder de 12 jaar geen beperkingen behoudens afstand en evt mondkapjes
Waarom ook gekozen voor betaalde testen. Momenteel gaan er meerdere test centra dicht voor vakantietesten. Ook is maar de vraag of het lukt om op onze gewenste dag en tijd die test te plannen. Nu dus wel die zekerheid.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
22.07.2021 21:17
En nu maar heerlijk ontspannen op vakantie!
😱😱
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
22.07.2021 21:24
@Elisa,
Je kunt beter een antigeen-test dan een PCR-test laten doen. Is goedkoper en je hebt de uitslag sneller, meestal binnen 30 minuten.
, Datum:
22.07.2021 22:31
We gaan altijd ontspannen op vakantie.
Zelf in deze tijd als je wat dingetjes moet doen van te voren. Accepteren dat het zo is :-)
, Datum:
22.07.2021 22:36
Klopt pcs is iets duurder maar maakte ivm korting die we hadden niet zoveel uit, belangrijker was dat het gepland staat en snelheid van terugkoppeling. Dubbele waarborg omdat er ook nog wel eens wat fout kan gaan in testcentra en voor die paar euro dan geen issue
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
22.07.2021 22:41
@Elisa, kijkt zijn goed voo8!
Let wel, testen is niet nodig inzake de pass du sanitair, immers zijn julie gevaccineerd en bakken kids er buiten :).
Dus zodra je de grens over bent, hang je de vlag maar uit ;) Bom voyage@
, Datum:
22.07.2021 22:43
Excuses voor de tikfouten! Ik wilde zeggen, jullie zijn goed voorbereid :D
Geplaatst door: Leon
, Datum:
23.07.2021 18:24
Hallo, ik lees net op de reisapp volgende aanpassing/wijziging:
Kinderen van 12 jaar en jonger hoeven niet getest te worden.
Vanochtend las ik nog alle kinderen vanaf 12 jaar en nu dus vanaf 13 lijkt het.
Mijn zoon is 12, test nu ineens niet meer noodzakelijk lijkt het.
Wijzigt iedere dag allemaal soms pfff
Geplaatst door: ® Zomerwarmte
, Datum:
23.07.2021 22:16
Mijn zoon is ook 12 maar gaan gewoon testen.
Geplaatst door: Kaatjuh
, Datum:
23.07.2021 23:01
Huh een 11 jarige hoeft dus niet te testen?
Ik heb er eentje van 11 en 1 van 14, voor beide een test gepland. Maar de jongste hoeft dus eigenlijk niet?
Ik dacht dat Frankrijk vanaf 11 jaar aanhield
, Datum:
23.07.2021 23:40
@kaatjuh, dat was eerder ook zo, maar nu idd vanaf 12 jaar en ouder :)
Geplaatst door: Heidi
, Datum:
24.07.2021 09:04
Er is volgens mij een verschil voor binnenrijden Frankrijk en daar dan vb naar een restaurant gaan,
Om de grens over te gaan hebben kinderen van vanaf 11 jaar een PCR-test nodig, voor Nederlanders minder dan 24 uur.
Eenmaal in Frankrijk zijn kinderen van 12 tot 17 jaar tot eind augustus vrijgesteld. En een pass nodig voor volwassenen en dan mag de test 48 uur oud zijn.
Wat ook nog gewijzigd is dat je nu volledig gevaccineerd bent na 1 week ipv 2.
Er bestaat ook een site re-open Europa waar je een en ander kan vinden https://reopen.europa.eu/nl
Geplaatst door: EstherB
, Datum:
24.07.2021 19:14