Kindvriendelijk strand bij/omgeving Granville (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: RKH
, Datum:
21.07.2021 09:44
Wat zijn kindvriendelijk maar ook mooie (door rots omgeven?) stranden in en om Granville?
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
21.07.2021 16:00
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
23.07.2021 19:36
Dag RKH, ik heb een tijd over je wensen in/bij Granville nagedacht. Er is weinig antwoord op gekomen. Wij zijn tweemaal naar Granville geweest, maar dan om de stad te bekijken terwijl we daar een eind vandaan stonden bij campings. Niets negatiefs over deze heel grote en heel mooie, drukke stad. De grote haven bewonderd tijdens het wandelen langs de kade met de grote drukte van schepen die werden in- of uitgeladen. Heel industrieel en zeker niet handig met jonge kinderen. Naar de binnenstad is een pittig eind lopen over een tamelijk steile weg; de mooie kerken/basilieken etc. liggen heel hoog in de stad. Parkeren van je auto valt niet mee. Het uitzicht vanaf boven in de stad is prachtig en fotogeniek. De stranden hebben we niet bezocht... zag er niet prettig uit en volgens ons te dicht bij de zee met bevuild water. Ken de stranden dus niet, maar houdt er wel rekening mee dat er bij het tamelijk smalle strand (is dat wel zand, of kiezel) wel zeker eb en vloed is ook bij de rotsen daar en dan is er zo te zien weinig ruimte om te schuilen. Ik heb foto's bekeken en de rotsen lijken niet toegankelijk omdat ze nogal hoog zijn.
Misschien is het voor jullie toch prettiger een paar kilometer op te schuiven naar het Westen (pakweg 25/30 kilometer); daar zijn ook veel mooie campings en bredere zandstranden. De echte rotsen in zijn nog meer naar het Westen, bijv. naar de departementen Morbihan of Finistére.
Natuurlijk kunt u dit stukje gerust vergeten; 't is goed bedoeld en helaas waren en geen verdere tips. Mooie vakantie in Frankrijk.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
24.07.2021 09:25
Barneville-Carteret. Kijk daar 'ns. Ja, ik weet een stukje noordelijker maar daar zijn in ieder geval prima stranden. Ook nog wel een overweging om wat naar het westen op te schuiven naar het hele leuke gebied net ten oosten of net ten westen van St Malo (of Erquy, net in Bretagne). Zeker dat laatste is een erg leuke plek met overal stranden om het stadje heen (ligt op een schiereiland).