Waar testen in Frankrijk voor pass sanitaire (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Colinda
, Datum:
20.07.2021 20:18
Weet iemand waar je de verplichte test kan doen in Frankrijk om de pass sanitaire te verkrijgen? Is dat bij alle apotheken bv? Wij gaan 1x verkassen van camping in Frankrijk en hebben dan nog 1 test nodig voor onze dochter. We gaan van Ruoms naar Doussard. Iemand tips? Of is het resultaat van een zelftest ook voldoende?
Geplaatst door: Lisbeth
, Datum:
20.07.2021 21:52
Gewoon bellen naar een apotheek in de buurt vd camping waar je vertrekt. Kost 30 euro, veel apotheken doen het. Afspraak maken noodzakelijk. Zelftest is niet ok.
Geplaatst door: Karen
, Datum:
20.07.2021 22:33
Misschien eerst navragen bij de camping of het nodig is?
Geplaatst door: Mascha
, Datum:
20.07.2021 23:00
Geplaatst door: Ietje
, Datum:
20.07.2021 23:05
Wel om op de camping te komen:
De regels voor op de Franse campings en vakantieparken deze zomer zijn eindelijk duidelijk: er is een pass sanitaire nodig om het terrein op te komen, maar daarna kunnen vakantiegangers gaan en staan waar ze willen. Je kunt dus op de camping zelf zwemmen, naar het restaurant gaan of meedoen aan activiteiten zonder test- of vaccinatiebewijs. De regels gaan woensdag in.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
20.07.2021 23:31
In het document wat Mascha aanhaalt staat:
L'accès aux hébergements touristiques ne sera pas soumis au pass sanitaire, sauf pour leurs lieux de restauration et de convivialité.
"Toegang tot toeristische accommodatie is niet onderworpen aan de gezondheidspas, behalve voor hun eet- en gezelligheidsplekken"
Dat zou betekenen als je naar een camping gaat die die voorzieningen niet heeft, geen gezondheidspas nodig hebt.
Campings die die voorzieningen wel hebben willen natuurlijk wel die gezondheidspas, omdat ze anders gek worden van het controleren. Maar in principe als je geen gebruik maakt van de voorzieningen zouden ze je gewoon kunnen toelaten.
Hoe het in de praktijk gaat werken moeten we maar afwachten.
Geplaatst door: martijnseverin
, Datum:
21.07.2021 07:31
Klopt niet wat hierboven staat. Als je gebruik wil maken van het restaurant geld ook de pas
Geplaatst door: Mar
, Datum:
25.07.2021 21:06
Alleen voor volwassenen toch?
Geplaatst door: ® sannie
, Datum:
25.07.2021 22:20
Volgens mij geld het vanaf 1 aug vanaf 12 jaar.
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
25.07.2021 22:29
@Sannie, kinderen baaien in ieder gebak de hele maand augustus nog niet onder de regels van de "pas"
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
25.07.2021 22:30
**Een edit optie zou geweldig zijn Johan** lol
Julie snappen vast wat ik bedoel 😀
Geplaatst door: anita
, Datum:
26.07.2021 12:11
Waar haal je zon gezondheidspas. En ik lees dat hij niet voor kinderen t/m 17 jaar is...
Geplaatst door: ® susan3
, Datum:
26.07.2021 19:17
een franse app op je telefoon zetten, hier kun je de qr codes in scannen en deze franse app wordt als pas sanitaire gezien.
Tous anti covid heet het appje geloof ik. taal in frans / engels