Route Vallon Pont d'Arc via Le Teil (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® RonaldB
, Datum:
20.07.2021 08:25
Volgend weekend vertrekken wij (met caravan) naar Vallon Pont d'Arc.
Normaal gesproken nemen wij afrit 17, Montélimar Nord en rijden dan via de N7 en N102 door Le Teil richting Villeneuve de Berg en vervolgend de D579 richting Ruoms.
Vorig jaar was er bij Le Teil een omleiding, en nu heb ik hier ergens op het forum gelezen dat afrit 17 afgesloten is voor caravans? ik kan dit helaas niet terug vinden.
Misschien dat iemand weet hoe de actuele situatie is? of dat wij misschien beter een andere route kunnen nemen, via de D4 bijvoorbeeld?
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
20.07.2021 08:37
De meeste wegafsluitingen zijn ook te zien als je de route laat plannen via Google Maps. Misschien dat even bekijken?
, Datum:
20.07.2021 08:43
Klopt, Had ik al gecheckt maar geen melding via Google gehad.
Geplaatst door: Karen
, Datum:
20.07.2021 09:11
Wij zitten op dit moment op camping les Arches. We hebben afslag 18 genomen en dan via Viviers.
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
20.07.2021 10:17
, Datum:
20.07.2021 13:01
Karen, hebben jullie deze route bewust genomen? m.a.w. stond het inderdaad aangegeven dat afrit 17 afgesloten is?
, Datum:
20.07.2021 14:36
Ja we hebben de route bewust gekozen.
Vorig jaar liepen we er tegen aan dat de d102 niet toegankelijk was voor caravan. Op de terugweg reden we via afslag 18 en dat was ons goed bevallen, vandaar nu weer afslag 18.
, Datum:
20.07.2021 14:45
Klopt, vorig jaar was er ook een afsluiting. Wij hebben toen de omleiding via de D86 gevolgd.
Vallon ligt iets zuidelijker, dus wij zouden ook de D4 kunnen nemen. Ik heb dan het gevoel iets minder om te rijden, maar ben niet bekend met deze weg.
Geplaatst door: Enidan
, Datum:
20.07.2021 19:19
Ik ga met caravan in de buurt van Aubenas. Ik moet dan ook de afslag naar Teil nemen. Nemen jullie dan de D86 en D107 om dan weer op de N102 te komen.? En is de D86 en D107 goed te doen met caravan?
Of is het slimmer om met deze info direct afslag 18 te nemen? ( die komt uit bij Viviers?)
, Datum:
20.07.2021 20:37
Toen wij vorig jaar het stukje via D86 en D107 reden was het geen probleem met de caravan.
Geplaatst door: Lenn
, Datum:
20.07.2021 21:36
Klopt,wij hadden afgelopen juni ook afslag Le Teil genomen. Je kunt nog wel bij le Teil eraf,maar eenmaal over de brug(Rhone) bij rotonde word je omgeleid. Je mag niet verder met caravan....wordt goed aangegeven.
, Datum:
20.07.2021 22:35
Volgens mij zijn ze bij Le Teil ook aan het werk. Na de brug is het verboden voor caravans en vrachtwagens
Geplaatst door: Mascha
, Datum:
20.07.2021 22:54
Je kunt ook gewoon bij Bollène eraf , dan gewoon als je niet over de Gorges wil naar Barjac rijden, Vagnas, Salavas. Ik vind dat fijner dan over Le Teil.
Geplaatst door: RonaldB
, Datum:
21.07.2021 10:05
Mascha, rijden jullie deze route met de caravan? of enkel met de auto?
Geplaatst door: Hans
, Datum:
21.07.2021 11:41
Eigenwijs als ik ben heb ik toch de aangegeven route (op TT) gevolgd en ben wel door Le Teil gegaan ondanks het verkeersbord dat aangeeft dat, auto met caravan verboden is. De schrik werd groot toen wij geconfronteerd werden met betonnen chicanes. Uiteindelijk wel met onze combi (+ 12 meter) er langs kunnen rijden maar we werden er niet vrolijk van. Wij waren op weg richting Ruoms/Vallon. Op de terugweg via Viviers gereden, een stuk relaxter rijden en zo omzeil je Le Teil en kom je uit bij afslag/oprit 17.
Wij waren daar op 10 juni 2021 en de terugweg op 2 juli 2021.
Le Teil met een caravan dus mijden en rijden over Viviers
Geplaatst door: Mascha
, Datum:
21.07.2021 19:24
@ RonaldB wij reizen altijd alleen met de auto en mijn zusje rijdt deze route altijd met een grote caravan. Het zijn allemaal normale wegen om te rijden en heel simpel. Dus Bollène eraf, volg Pont-Saint-Esprit, dan volg je Bagnols-sur-Cèze, N86, dan bij de Rotonde net voordat je Bagnols-sur-Cèze inrijdt ga je rechtsaf de D980 op en dan is het alleen maar rechtdoor richting Barjac, dan in het dorp rechtsaf bij de Rotonde de D979 op richting Vallon-Pont-d’Arc.
Geplaatst door: Enidan
, Datum:
21.07.2021 19:50
Hans, Goed om te weten. Nu is mijn combinatie niet zo heel lang. Mijn caravan is in totaal 4 meter lang maar ik hoef geen spannende taferelen zo aan het eind van de reis. Nou liever helemaal niet. We gaan gewoon de omleiding aanhouden en via Viviers naar Aubenas.
Geplaatst door: RvdH
, Datum:
22.07.2021 10:49
De route door Le Teil is al een tijd afgesloten vanwege aardbevingsschade aan de huizen. Herstelwerkzaamheden vinden momenteel plaats. Zwaar verkeer wordt omgeleid en inderdaad zijn er op 2 plaatsen betonblokken geplaatst om onnodig verkeer te weren en zodoende extra schade aan de huizen te voorkomen.
Geplaatst door: Stefanjo
, Datum:
23.07.2021 06:27
Heeft iemand ook ervaring met afrit 16 en dan rijden via Privas naar pont d ARC? Is dat te doen met een vouwwagen?
Geplaatst door: Hans
, Datum:
23.07.2021 08:00
De route via Privas zelf gereden met een caravan en dat was heel goed te doen. Met een vouwwagen dus ook heel goed te doen. Tevens is dit een mooie route. Maar in de dorpjes wel goed opletten op de (hoge) verkeersdrempels. Fijne vakantie.