Antigeen test = sneller!? ook voor niet gevaccineerden (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: liz
, Datum:
19.07.2021 08:28
Wij hebben ons aangemeld nu voor een Antigeen test op zaterdagmiddag en vertrekken zondagnacht vroeg. We hebben alles gelezen en uitgezocht en volgens mij volstaat dit ook
Iemand tips of aanvulling...klopt het volgens jullie okk dat een antigeen test mag??
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
19.07.2021 08:34
Ja antigenen mag.
Echter wel binnen 24 uur van afname vd test de grens over zijn in Frankrijk.
Geplaatst door: ® SvD68
, Datum:
19.07.2021 11:23
Wij hebben vanochtend de antigeentest gehad en gaan vanavond naar Frankrijk.
Geplaatst door: Nouk
, Datum:
19.07.2021 13:03
Hi, de testen moeten 24 uur voor het vertrek worden afgenomen i.p.v . 24 uur voor aankomst Frankrijk.
Zie tekst Reisapp: Een negatief testresultaat kunt laten zien van een PCR-test of een antigeentest niet ouder dan 24 uur voor vertrek (gerekend vanaf het moment van afname).
Ook om jouw vraag te beantwoorden, het resultaat van de antigeentest kan binnen 3 uur gegeven worden en die van de pcr laat vaak langer op zich wachten i.v.m. onderzoek in laboratorium. Frankrijk keurt een negatieve antigeentest ook goed.
Een hele prettige vakantie!
Geplaatst door: Samir
, Datum:
19.07.2021 13:20
@Nouk, die info klopt niet. De PCR en/of antigenentest mogen zijn max 24uur geldig. Voor jouw beeld, ik ga zaterdagmiddag 13:00 uur tegen. Dan moet ik voor 13:00 uur zondagmiddag in Frankrijk zijn.
Succes allen!
Geplaatst door: MAB
, Datum:
19.07.2021 13:58
@Samir, @Nouk heeft toch echt gelijk hoor. Hoewel de tekst een beetje krom is staat dit letterlijk op de site van de Franse ambassade (ambafranve)
LET OP: voor reizigers vanuit Nederland, Spanje, Portugal, Griekenland en Cyprus geldt vanaf 18 juli dat de PCR- of antigeentest minder dan 24 uren moet vertrek moet zijn afgenomen.
Hoewel het zeker niet logisch is, en krom Nederlands staat het er wél.
Geplaatst door: EstherB
, Datum:
19.07.2021 14:23
Hebben ze het dan niet over vertrek op airport? En grensovergang met auto? Vanuit huis zou gek zijn.
Geplaatst door: Samir
, Datum:
19.07.2021 14:27
@Esther, @MAB, Ja, ik ga met de auto. Dan is vertrek wel erg vaag. Ik volg ANWB, daar staat dat de test niet ouder mag zijn dan 24 uur. Dus hopen de de uitslag snel binnen is en dan gassen! :)
Geplaatst door: Marielle
, Datum:
19.07.2021 14:58
Dus als ik bijvoorbeeld om 13.00 uur een antigeen test laat afnemen, dan moet ik de volgende dag om 13.00 uur in Frankrijk zijn..in iedergeval de grens over zijn. Aankomst van camping maakt dan toch niets meer uit, als dat niet binnen de 24 uur is?
Geplaatst door: Willems
, Datum:
19.07.2021 15:32
Dat ligt eraan of je camping een bewijs gaat vragen anders is het haasten zonder overnachten naar je camping want dan moet alles binnen 24 uur na u test afname.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
21.07.2021 22:18
Zoals Nouk het zegt zou ik nu een antigeentest laten doen, 3 uur later de uitslag, en vlak daarna vertrekken (departure). Als ik lopend naar Frankrijk ga en 5 dagen later aankom, zou dat dus mogen ?
Het is dan immers minder dan 24 uur voor "departure" ???
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
21.07.2021 22:46
Elke overnachting is een verblijf en levert dan dus een nieuw vertrek op... Er is ook nog zoiets als redelijkheid en billijkheid in wet- en regelgeving...
Geplaatst door: ® Wouter
, Datum:
22.07.2021 07:45
Kort en goed: na test binnen 24 uur op frans grondgebied en binnen 48 uur op camping. Dus je kunt nog ergens overnachten indien je dat wilt.
Geplaatst door: tinne
, Datum:
22.07.2021 10:15
Mijn vraag is of je voor een overnachting hotel voor de heen en terug weg ook een test moet laten zien .( zonder zwembad maar wel met ontbijt )