Nieuwe regels testen (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Essie
, Datum:
19.07.2021 08:12
Even een vraagje, want ik begrijp het nu niet meer!😉. Onze dochter is 11 jaar, moet zij nu wel of niet getest worden voor de reis?
Geplaatst door: roelm
, Datum:
19.07.2021 08:45
@Essie, voor binnenkomst in Frankrijk wel (dus zeg maar de grens over gaan). Dan moet je een testbewijs hebben van max 24 uur oud (tov testmoment).
Daarna als je eenmaal op vakantie bent hoeven kinderen tot (of tot en met?) niet getest te worden om bv naar een evenement (of dierentuin) te gaan met meer dan 50 personen.
Geplaatst door: Cellavie
, Datum:
19.07.2021 09:06
Hoi Essie,
In de Reisapp van de overheid staat sinds gisteren ‘vanaf 12’
Ik twijfel ook, tot gisteren moest zoon van 11 wel een negatieve test kunnen laten zien, volgens app nu niet meer🤔
Geplaatst door: Essie
, Datum:
19.07.2021 14:31
@cellavie, ja dat was ook precies de reden dat ik begon te twijfelen, ze vallen er precies tussen in, geen vaccinatie, tot en met 10 jaar niet testen en dan met 11 jaar wel?
nou ik heb nog een paar weken, zal dan wel duidelijkheid zijn.
Geplaatst door: Jes
, Datum:
19.07.2021 14:51
Hier ook een zoon van 11.
Site van ANWB is ook aangepast van 11 naar 12 jaar. Kan er op franse sites niets over vinden....
Is er hier misschien op het forum iemand die hier meer duidelijkheid over kan geven?
Geplaatst door: martijnseverin
, Datum:
19.07.2021 15:42
, Datum:
19.07.2021 21:21
Geplaatst door: Jes
, Datum:
21.07.2021 15:48
En ik zie dat de site die @Martijnseverin noemt nu wel geupdate is!
Dus volgens mij is het nu echt alleen voor 12 jaar en ouder :)
Geplaatst door: ka
, Datum:
21.07.2021 17:36
Lastig hier ook een dochter van 11 en we hebben al een testafspraak staan maar het lijkt nu niet nodig te zijn
, Datum:
04.08.2021 10:57
Geplaatst door: a
, Datum:
04.08.2021 11:03
Wij vertrekken vrijdag
Iedereen ingeent alleen jongste 16 is van de week pas voor de 2e keer ingeënt.
Dus dat zal wel te kort zijn. Maar ik waag het er maar op
Wat ik niet snap ... Als je Frankrijk binnen bent en de test is verlopen en ze houden je dan pas aan, dan heb je toch ook niks...
Dochter is afgelopen maandag negatief getest.. Is dus al oude test.. (vertrekken vrijdag, moest getest worden voor laatste vaccinatie)_
En als ik aangehouden wordt kan ik toch zeggen dat ik al vanaf maandag in Frankrijk ben. Dat weet toch niemand? Of snap ik het nu niet.
Als je nu een test doet die 24 of 48.. Ze weten toch niet hoe lang jij al in het land aanwezig bent..
Ik snap er soms helemaal )((*&%ˆ#%$#*&ˆ) niks van... :)
Geplaatst door: martijnseverin
, Datum:
04.08.2021 11:44
Opde camping moet je ook laten zien testbewijs.... Hoe ga je dat doen dan?
Geplaatst door: ® Roald
, Datum:
04.08.2021 13:58
Is pas vanaf 18 jaar op campings, kinderen tm 17 jaar hoeven niks te laten zien.
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
04.08.2021 14:41
Wij zitten sinds afgelopen zaterdag in Frankrijk. En inderdaad @a, ze kunnen dat niet heel snel controleren wanneer je nou premies de grens over bent gekomen. Wij hebben nergens controle gehad, alleen bij de camping werd gevraagd om de "pass". Mijn man en ik hebben beide een QR en deze is door de camping gescand en ok (de franse app TAC verif kun je qr scannen, die worden die de meeste franse instanties gebruikt om je qr te checken. Kun je ook meteen kijken voor jezelf of je een groen vinkje hebt volgens de Fransen)
Verder hier bij de super grote warenhuizen ook geen controles gezien/gemerkt. Het valt allemaal wel mee hier in Frankrijk, mensen geniet vollop maar met respect voor de regels.