Nieuwe regels testen (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
17.07.2021 11:19
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
17.07.2021 11:20
Aanvulling: lijkt er toch sterk op dat het voor niet gevaccineerden geldt (heb de Franse tekst net ook nog even gelezen).
Geplaatst door: Cin
, Datum:
17.07.2021 11:21
Geplaatst door: Guidonl
, Datum:
17.07.2021 11:25
Oke, dan borrelt bij mij toch de vraag op: is een PCR test 24 uur geldig vanaf dat je de uitslag krijgt of vanaf dat je getest bent? Ik dacht altijd het laatste maar dat lijkt me nu dus onwaarschijnlijk…
Geplaatst door: Mirjam
, Datum:
17.07.2021 11:33
Volgens mij gaat de geldigheid van de pcr-test in vanaf het testmoment. Hoe kort van te voren kun je dan testen? Hoe lang duurt het voordat je de uitslag hebt??
Geplaatst door: Roald
, Datum:
17.07.2021 11:35
Je kan toch een antigeen test doen, dan heb je er geen last van.
Geplaatst door: Ilja
, Datum:
17.07.2021 11:44
Dat is een goeie Roald. Ik dacht eerst dat dat niet mocht, maar wel dus.
39 euro pp voor 3 kinderen is nog te overzien. Bedankt voor de tip!
, Datum:
17.07.2021 11:49
Miriam, het testen duurt, volgens de GGD max 24 uur. In dat geval heb je precies 0 uren, 0 minuten en 0 secondes om de grens over te gaan.
En ik geloof dat er een x aantal GGD testcentra’s deze testen niet meer doen omdat ze het niet op tijd kunnen aanleveren.
Wat een voorpret dit…
Geplaatst door: Nebula
, Datum:
17.07.2021 11:50
@ilja: je hoeft voor een antigeen niet te betalen hoor, het kan gewoon via testen voor je reis.nl. Daar boek je ook de antigeen (of PCR maar dat is onhandig want uitslag duurt lang.)
Geplaatst door: Lia
, Datum:
17.07.2021 11:50
Wie naar Frankrijk wil en niet volledig is gevaccineerd, heeft vanaf komende nacht een negatieve coronatest nodig die niet ouder is dan 24 uur
Geplaatst door: Ilja
, Datum:
17.07.2021 11:53
Geplaatst door: Jan v z
, Datum:
17.07.2021 11:56
Dus wanneer je vanuit Nederland naar Spanje wil moet vanaf het testmoment binnen 24 de Spaanse grens over zijn?
Dus een overnachting halverwege zit er dan niet in.
Lekker dan, wachten op je uitslag en dan als een malle over de peage knallen zonder te pauzeren omdat je anders buiten de tijdslimiet beland.
, Datum:
17.07.2021 11:59
Nee, alleen bij de Franse grens. Bij de Frans-Spaanse grens volstaat 48 uur weer toch?
, Datum:
17.07.2021 12:04
Goede vraag Guido en hoop dat je gelijk hebt.
Wat een internationale puinhoop wordt er nu van gemaakt.
, Datum:
17.07.2021 12:09
Jan, het is bijna niet te doen.
Ik probeer nu een antigeen test te regelen ipv de pcr test die nu staat voor zondag zodat we maandag fijn op weg kunnen maar krijg alleen maar foutmeldingen. Mooi spel dit...
, Datum:
17.07.2021 12:09
Heel fijn dat het dan ook meteen ingaat.
Als je vannacht op vakantie wil,ben je nu al te laat??
Hoezo ontspannen op vakantie.
Dus even op een holletje je nog laten testen...
Geplaatst door: Joshua
, Datum:
17.07.2021 12:12
Voor Spanje staat (vooralsnog) 48 uur voor antigeen en 72 voor pcr ( is deze week versoepeld). Alternatief voor "racen" is nog een keer testen in Frankrijk. Wij zouden oorspronkelijk naar Spanje gaan, maar denk dat het toch Frankrijk wordt. Wij hebben vrij gemakkelijk (via email) contact gezocht met een pharmacy in de buurt van Perpignan waar wij onze 2e overnachting zouden hebben en daar een test afspraak gemaakt voor zoon van 14. Zou zeggen kijk naar de mogelijkheden ipv onmogelijkheden.
Geplaatst door: Jane
, Datum:
17.07.2021 12:20
Ik wordt hier toch zo moe van.
Kinderen gisteren getest via testenvoorjereis. Afspraak stond al 2 weken. Ik dacht die kan maar beter staan dan zijn we iig op tijd. Test gedaan paar uur later bericht. Storing in het lab de testresultaten komen niet meer. Dus op zoek naar een alternatief want we willen morgen gaan rijden. Via ANWB nog kunnen testen bij coronalab. Uitslagen zijn netjes op tijd binnen. Veranderen ze de regel weer. Daar valt toch niet tegenaan te organiseren. Dus morgen nog eerder weg dan de planning en dat kan ik er zo niet bij hebben allemaal zo op het laatst.
, Datum:
17.07.2021 12:22
Voordat je de grens over gaat moet je getest zijn.
Niet als je al in Frankrijk bent.
, Datum:
17.07.2021 12:23
Wil dinsdag vertrekken en kinderen worden maandagmiddag laat getest(antigeentest)
Moeten eerst negatief zijn en dan s'nachts vertrekken richting Spanje.
Zou in 2keer te doen zijn maar ga nu maar in 1 keer en rij samen met mijn dochter.
Nog ff en ik blaas de hele boel af.
Dit is geen vakantie voorpret meer maar gewoon vakantiestress.