Nieuwe regels testen (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Karen
, Datum:
17.07.2021 17:01
Onze camping heeft op fb aangegeven dat je de pas niet nodig bent op de camping.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
17.07.2021 17:24
Op de plaats van bestemming geldt die 24 uur niet, dus je kan later dan die test op de camping aankomen. Dus als je een stuk over de grens bent ben je binnen.
Campings vragen helemaal niet naar de tests om op de camping te staan. Ze zijn niet van de politie en hebben geen belang om alle campinggasten te controleren.
Mensen, laat je niet gek maken door allerlei speculaties van sommigen hier op het forum.
Er wordt op dit moment trouwens nauwelijks tot niet gecontroleerd. En als je daar bang voor bent omdat je test een paar uur verlopen is ga dan het eerste stuk binnendoor en vermijdt de tolweg.
Als je zo opgefokt op vakantie moet gaan, kan je misschien beter in Nederland blijven.
Geplaatst door: cin
, Datum:
17.07.2021 17:41
Daido ha! jij werkt bij de overheid? of ben je soms journalist voor de franse krant?
Vertel en stel ons gerust! Kunt u ons allemaal een bewijs geven waar staat dat de campings geen gezondheidspas gaat vragen?
In de vorm van een uitspraak van een minister of krantenartikel?
Ik kan u namelijk meerdere artikelen laten lezen dat ze dat wel gaan doen, als u even de moeite neemt om terug te lezen komt u ze misschien wel tegen.
En we zijn niet opgefokt maar realistisch.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
17.07.2021 17:48
Sommige mensen maken het hier wel heel moeilijk op het forum. Het is geen hogere wiskunde allemaal!
Geplaatst door: ® Jan-Willemm
, Datum:
17.07.2021 17:52
Ha, ik had het goed. Op de post van Daido gaat,......Cin reageren en niet positief. Dit had ik zelf bedacht en nog goed ook. Ik ga door voor de wasmachine denk ik. Trouwens Daido, ik ga helemaal mee met je duiding. En nu ga ik verzinnen wie hier weer (negatief) op gaat reageren. Doeg allemaal.
Geplaatst door: ® Elisa
, Datum:
17.07.2021 18:00
Hoi geen hogere wiskunde maar wel twijfels hoe te rekenen.
Vertrek 7 aug. grens Frankrijk circa 4 uur later bereikt.
Dus op 7 aug om 12 uur grens Frankrijk.
Pcr test mag niet ouder zijn dan 24 uur.
Gaat het om de uitslag van de test of het testen zelf.
Vanuit gratis testen binnen hoeveel uur is de uitslag bekend.?
Vanuit betaalde test afspraak, geeft dat meer zekerheid?
Ik afspraken mbt pcr testen te plannen moet dit wel voor ons helder zijn. Wie Jan even meedenken / helpen.
Daarnaast ook maar even een milieusticker bestellen en hotel boeken in la France.
Gezin 2 x gevaccineerd op tijd en 2 kids 15 en 11 je - 2 x pcr test
Geplaatst door: Cin
, Datum:
17.07.2021 18:28
@elisa
Als je even terugleest kom je al veel antwoorden tegen op jou vraag.
@ Jan Willem
Helaas ik geloof niet in sprookjes.
Ik hoor liever feiten dan aannames.
Maakt mij dat negatief? Ach ja.. wat zal ik daar eens op zeggen 😆🤣
Hopelijk krijg ik geen gelijk !
Wil namelijk ook liever op vakantie zonder testen.
Goedenavond
Geplaatst door: EstherB
, Datum:
17.07.2021 18:40
Je hebt een volledige vaccinatie nodig of een testbewijs. Het testmoment van de negatieve test mag maximaal 24 uur oud zijn op het moment dat je de grens over gaat. Dit geldt vanaf 11 jaar.
Daarna heb je vanaf 21 juli een vaccinatiebewijs nodig of een testbewijs van maximaal 48 uur oud voor openbare ruimtes. Vanaf 1 augustus geldt dat ook voor horeca. Een camping kan dat vragen voor een restaurant of overdekt zwembad of andere openbare ruimte. Dit geldt vanaf 18 jaar.
Dat is het voor nu
, Datum:
17.07.2021 18:59
https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/frankrijk/reizen/reisadvies
Per 18 juli 2021 worden de grenscontroles verscherpt. Reizigers uit risicolanden zonder “sanitaire pas” (het Digitale Corona Certificaat - DCC) moeten dan verplicht in (zelf)quarantaine. Als u aan één van de volgende voorwaarden voldoet, hoeft u niet in quarantaine bij aankomst in Frankijk. Dit geldt voor alle reizigers vanaf 12 jaar.
U kunt naar Frankrijk reizen met uw coronabewijs (Digitale Corona Certificaat – DCC) als u voldoet aan één van de volgende voorwaarden:
U bent 7 dagen of langer geleden volledig gevaccineerd (met Pfizer, Moderna of AstraZeneca).
U heeft minimaal vier weken geleden (28 dagen geleden) het Janssen-vaccin gekregen.
U bent hersteld van COVID-19 en u heeft minstens 7 dagen geleden 1 vaccinatie gekregen. U geldt dan als volledig gevaccineerd.
U kunt laten zien dat u hersteld bent van COVID-19. Uw herstelbewijs moet minimaal 15 dagen en maximaal 180 dagen na de eerste positieve PCR- of antigeentest afgegeven zijn. Deze voorwaarde geldt ook als u na herstel van COVID-19 minder dan 2 weken geleden een (1e) vaccinatie heeft gehad.
Uw negatieve PCR-test of antigeentest is niet ouder is dan 24 uur (gerekend vanaf het moment van afname).
Let op: in alle gevallen - dus ook als u voldoet aan een of meer van bovenstaande voorwaarden- moet u bij aankomst in Frankrijk een erewoordverklaring kunnen laten zien waarmee u aangeeft akkoord te gaan met de in Frankrijk geldende sanitaire voorschriften. Dit geldt ook voor minderjarigen vanaf 12 jaar.
Het verstandigste is indien u getest moet worden om een antigeentest en geen pcrtest te doen. Bij een sneltest heb je de uitslag binnen een paar uur en bij een pcr test kan het 30 uur duren ( dus te laat).
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
17.07.2021 19:10
Volgens mij wordt er in de hele paniekdialoog hiervoor aan een klein maar zeer belangrijk detail in de bepaling voorbij gegaan. De uitslag van de test is inderdaad geldend vanaf het moment van testen, Maarrrrrrrr.... de 24 uur slaat op het moment van vertrek! Dus niet het moment van het passeren van de grens. Voor vliegen betekent dat vanaf het moment van boarden en voor een reis over de weg betekent dat dus het moment dat de woon-/verblijfplaats. Kan zo weer 4 uur schelen...
, Datum:
17.07.2021 19:21
Dat is een goeie!
Maar als je gaat lopen vanuit groningen ben je minstens 4 dagen onderweg en dan moet je 's nachts nog doorlopen?😁
Geplaatst door: Mar
, Datum:
17.07.2021 19:32
Wij vertrekken op 31 juli en onze oudste moet ook testen. Zou op vrijdag 30 een anti allergeen test willen doen. Ik lees hier dat mensen al afspraken hebben staan maar ik krijg de melding dat ik nu nog geen afspraak kan maken!??? Hebben jullie ook een afspraak gemaakt via de overheid testen voor je reis??
Geplaatst door: Mar
, Datum:
17.07.2021 19:33
Antigeen test bedoel ik haha 😂
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
17.07.2021 19:57
@Mar, dat kan op zijn vroegst 5 dagen vóór vertrek. Jij kunt dus 26 juli een afspraak plannen voor 30 of 31 juli. Ik vertrek maandag rond de middag en had een PCR test voor zondagochtend 8.45 uur. Met de veranderde regels kon dat dus niet..Na veel moeite nu een antigeen test op maandag om 11.30 uur gepland. Dat betekent uiterlijk om 14.30 de uitslag. Wij gaan dan alvast rijden en hopen de uitslag te hebben tegen de tijd dat we bij de grens zijn. Veel succes!
Geplaatst door: EstherB
, Datum:
17.07.2021 20:00
@Mar: als je bij een commercieel testbedrijf gaat, kun je nu al wel een afspraak inplannen. Een test kost €39, maar dan heb je wel de zekerheid van een testmoment en binnen een half uur de uitslag
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
17.07.2021 20:04
@Cin, ik snap wat je zegt, maar je moet op Frans grond gebied zijn binnen de gestelde tijd. Niet op plaats van bestemming.
Geplaatst door: Patrick
, Datum:
17.07.2021 20:05
Is het om de paar dagen testen nu vervroegd van 1 augustus naar 21 juli? Het zou toch pas 1 augustus ingaan?
Geplaatst door: laura
, Datum:
17.07.2021 20:09
De afspraak voor een test kan nu al gemaakt worden voor 31 juli. Dit zou ik ook zeker al plannen ik heb vandaag een test gepland voor de 30ste en veel zat al vol....
, Datum:
17.07.2021 20:15
Ik ben er stellig van overtuigd dat kinderen van 11 ook een test moeten doen voor inreis, dat is ook te lezen op de buza app. Nu lees ik echter de franse overheid website en staat er dat kinderen jonger dan 12 jaar niet getest hoeven te worden. Zal dit dan zijn aangepast?
, Datum:
17.07.2021 20:24
Nu is de buza app ook anders!? Ik moet nog een print screan hebben van de vorige leeftijd vermelding...
Anwb zegt 11 jaar
Buza zegt 12 jaar
Ik laat de afspraak maar staan de antigenen voor mijn 11 jarige dochter