Nieuwe regels testen (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Lia
, Datum:
17.07.2021 12:31
Lijkt ook een beetje op een ontmoedings beleid.
Wat nu geldt,is over een uur oud nieuws.
Gelukkig ga ik pas over 7 weken...
Zou er nu totaal geen zin meer in hebben.
Voor iedereen die nu op punt staat te vertrekken....succes met alles.
Geplaatst door: Jankees
, Datum:
17.07.2021 12:32
Wat een gedoe allemaal.
Even voor de goede orde. Klopt het dus dat als je volledige gevaccineerd bent je helemaal geen negatieve test nodig hebt?
Heb je wel een test nodig dan mag zowel een PCR als een antigeentest? En die laatste is resultaat sneller beschikbaar?
Geplaatst door: ® Wouter
, Datum:
17.07.2021 12:34
Helemaal mee eens Jan v z.
Ik vind er ook weinig meer aan. Al een hele discussie met Yelloh over de D2 voorwaarde. We hadden vorig jaar december geboekt en toen werd er groots op de site geadverteerd met D2 annulering (tot 2 dagen van te voren). Op bevestiging zag je het niet terug, dus heb ik toen een mail gestuurd en kreeg (gelukkig) door dat het wel degelijk gold, dus ik heb het zwart op wit. Maar nu proberen ze er toch onderuit te komen dat het alleen in Januari geldig was. Nu opgelost omdat ik het kon bewijzen, maar al die discussie e.d., de lol is er af.
Geplaatst door: Joshua
, Datum:
17.07.2021 12:34
@lia, voor de zekerheid wij zouden zowel in Nederland als Frankrijk testen. Is wat het is. Lees een hoop negatieve berichten, maar we wisten toch met zijn allen dat de regels konden veranderen?
, Datum:
17.07.2021 12:44
Helemaal mee eens Jan v z.
Ik vind er ook weinig meer aan. Al een hele discussie met Yelloh over de D2 voorwaarde. We hadden vorig jaar december geboekt en toen werd er groots op de site geadverteerd met D2 annulering (tot 2 dagen van te voren). Op bevestiging zag je het niet terug, dus heb ik toen een mail gestuurd en kreeg (gelukkig) door dat het wel degelijk gold, dus ik heb het zwart op wit. Maar nu proberen ze er toch onderuit te komen dat het alleen in Januari geldig was. Nu opgelost omdat ik het kon bewijzen, maar al die discussie e.d., de lol is er af.
Geplaatst door: Vlia
, Datum:
17.07.2021 12:44
Dat regels veranderen,begrijp ik wel.
Met de opkomende besmetting zullen dit vast niet de laaste zijn.
Maar om die regels meteen in te laten gaan...
Ik ben nu blij dat we morgen onze 2de prik krijgen
Ben je van een hoop ellende af.
Als ik nu op vakantie zou gaan,zou ik heel goed gaan nadenken of ik er nog zin in zou hebben.
Voor je bij de grens bent,zijn de regels mischien weer anders??
Geplaatst door: ZaZa
, Datum:
17.07.2021 12:45
Het gaat om 24u NA de testuitslag he !!
NIET na het prikken..
En alleen voor niet-gevaccineerden
, Datum:
17.07.2021 12:45
Waarom 2x er op geplaatst is, weet ik niet. Excuus
Geplaatst door: Jan v z
, Datum:
17.07.2021 12:51
Klopt Joshua.
Het veranderen van regels is prima wanneer een land verandert van groen naar geel, oranje of zelfs naar rood wel conform het reeds vastgelegde protocol.
Maar wat nu gebeurt is dat een land extra onverziene regels invoert.
Daar kun je amper op anticiperen omdat ze bijna à la minuut worden ingevoerd.
Had interpolis deze week aan de lijn en die dekt geen corona gerelateerde schade.
Dus nu annuleren vanwege onmogelijke regelgeving is wss. gewoon geld kwijt.
Geplaatst door: ® Zomerwarmte
, Datum:
17.07.2021 12:52
Hmmm voor volgende zaterdag afspraak pcr test staan, we vertrekken maandag. Misschien toch maar antigeen test op zondag doen
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
17.07.2021 12:55
Ik wordt er ook wel moe van, die veranderende regels steeds. Wel begrijpelijk dat zaken kunnen veranderen, maar om dat dan meteen in te laten gaan... Wij hebben inmiddels besloten gewoon mee te buigen en dan maar tot de laatste dag het nieuws blijven volgen, het is niet anders. En het zijn maar luxeproblemen vergeleken met de watersnood in Limburg, Belgie en Duitsland. Ik kwam er net achter dat wij vergeten zijn een milieusticker te kopen. De focus lag zo op dat hele Coronagedoe. En dat gaat nu niet meer lukken. Aan de andere kant zag ik dat waar het bij ons geldt (Straatsburg) we in een hotel zitten buiten de (vaste) milieuzone. Nu maar hopen dat de milieuzone niet wordt uitgebreid vanwege vervuiling. Maar goed, we gaan daar heen om de stad te bezoeken en gebruiken de auto alleen bij aankomst en vertrek. Zag dat boete 68 euro is, dus we nemen de gok maar (kan niet anders, want het is te laat om die sticker nog te bestellen).
Geplaatst door: ® as
, Datum:
17.07.2021 13:01
@Hans030, je kan de sticker nog wel bestellen, je mag dan de bevestiging van je bestelling achter de ruit leggen en dat is ook geldig
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
17.07.2021 13:02
@Jankees, dit geldt niet voor volledig gevaccineerden. Dan heb je alleen de app en/of gele boekje en gezondheidsverklaring van hun site nodig.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
17.07.2021 13:09
Ik hoop dat je over 7 weken Frankrijk nog inkomt @Lia.
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
17.07.2021 13:11
Mijn man en ik zijn beide gevaccineerd (laatste prik gisteren) dus dat zit voor ons vertrek wat ons betreft wel goed voor 31 juli als we de grens over rijden.
Onze meiden van 11 en 13 had ik voor de de donderdag ervoor ene test gepland staan, maar die hoeft dan dus niet door te gaan. Voor de vrijdag ben ik nu bezig om nog ergens plek te krijgen, maar het lijkt of heel Nederland dat al aan het doen is, de ene naar de andere tijdslot floept weg of een hele locatie is ineens niet meer mogelijk...
**tijdens het tikken van dit bericht is het dan toch gelukt!
Geplaatst door: Marike
, Datum:
17.07.2021 13:12
Wij hebben het geluk dat wij beide volledig gevaccineerd zijn en onze kinderen jonger dan 12 zijn dus niets aan de hand, maar anders was ik gewoon gegaan ook al lukte het testen niet. Ze controleren niet eens en dat is ook niet te doen.
Probeer rustig te blijven, ookal snap ik dat dat soms lastig is, maar anders begin je de vakantie al zo vervelend en eenmaal onderweg zul je merken dat je dan denkt waar heb ik mij druk om gemaakt.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
17.07.2021 13:15
@MaraM... dat hopen we ook.
Na de grote vakantie periode altijd weer spannend!
Geplaatst door: Joshua
, Datum:
17.07.2021 13:16
@Janvanz, laat ik vooropstellen dat ik echt wel begrijp dat het heel vervelend is en dat mensen hier last van hebben. Wat ik minder goed begrijp is dat het als een verassing komt. Nederland is op de ECDC kaart toch van kleur veranderd? Ik weet dat dit niet het reisadvies is, maar kleur op deze kaart wordt wel meegewogen.Wij zijn rood en een deel van Nederland zelfs donkerrood. Dat Frankrijk inreisbeperkingen oplegt valt imo best te billijken. Hebben ze ook al gedaan voor reizigers uit oa. Spanje.Volgens mij is Europees gezien ook afgesproken dat dit mag. Kunnen we klagen, maar kunnen ook kijken naar wat wel kan. Ik wens je iig toch een hele fijne (onbezorgde, zover mogelijk) vakantie. Verder sluit ik me aan bij de woorden van Hans030. Laten we het in perspectief plaatsen als we kijken wat er nu plaatsvindt in Limburg, België en Duitsland.
Geplaatst door: Astrid
, Datum:
17.07.2021 13:17
Ik zie even door de bomen het bos niet meer. Mss kan iemand helpen...dus tieners dienen enkel een negatieve test te hebben om Frankrijk binnen te komen, niet om de camping op te komen, klopt dit?
Geplaatst door: Lin
, Datum:
17.07.2021 13:18
Maar moeten kinderen onder de 12 nu wel of niet getest?
Op nos.nl staat "De regering stelt geen leeftijdsgrens aan de nieuwe regels. In Frankrijk gelden coronamaatregelen voor iedereen van 12 jaar en ouder."
Ik snap even niet wat ze dan bedoelen..