Luik vermijden (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
13.08.2021 19:00
@labrador lees eens goed voor je tegen me preekt ik schrijf enkel auto,. Ik heb geeneens een trekhaak.
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
13.08.2021 19:25
Lees dan zelf ook eens
Enkel auto schrijf je pas in je vervolg reactie
En zegt dan het maakt niets uit
Dat is het probleem ,, het maakt alles uit
Zonder of met en daar door te grote lengte
, Datum:
13.08.2021 19:31
@labrador,na mijn tweede post ga jij preken. Dat irriteert mij. Het enige wat ik zei in mijn eerste post is dat je er weer door kunt. Hoe moet ieder voor zich weten.
, Datum:
13.08.2021 20:02
Mij irriteert dat jij je eigen ! Mening verkondigt
En dan denkt dat dat de waarheid is
Maar dat is voor de bezitters van een iets groter voertuig
Dus helemaal niet de waarheid
Maar dat dringt niet tot je door
, Datum:
13.08.2021 20:43
6 meter is 6 meter voor mij, maar preken tegen anderen die zich daar niet aan houden schiet niet op. Preken tegen iemand die zich er aan houdt nog minder. Overigens stop ik deze discussie met jou.
Geplaatst door: Enidan
, Datum:
16.08.2021 15:26
En zo reed ik gisteren met de caravan dwars door Luik. In België overnacht in Arlon en bij Bastenaken de E25 weer op. Dan mis je dus de afslag naar Namen.
Vlak voor Luik staat er een bord over de afsluitingen. Maar voordat ik de eerste zin had gelezen was ik het bord al voorbij. Bord werd niet herhaald. Pas in Luik zelf voor de afsluiting heb je de omleiding. Ik was de weg in ieder geval kwijt. Een vriendelijke dame riep tout droit Hollande. Ik vermoed dat ik niet de eerste was die een beetje wanhopig keek met mijn caravan achter de auto voor het verbodsbord verboden voor langer dan 6m.
Uiteindelijk via bord autres directions de stad weer uit. Welke borden ik had moeten volgen voor de echte omleiding...... Geen idee. Ik was blij dat het heel rustig was.
Geplaatst door: ® Dweezman
, Datum:
17.08.2021 09:28
Vanuit Z-Frankrijk met 2 navigatiesystemen gereden op de telefoons. Beide stuurden ons over Luik, en er zelfs doorheen. Ik reed met bagagewagen en zag meerdere landgenoten ook met caravans. Vond het niet helder of ik in overtreding ben geweest. Was niet bewust in ieder geval.
Geplaatst door: Johand
, Datum:
17.08.2021 10:22
Goedemorgen , nu is er al zoveel geschreven over de route Liege , bekijk de route met caravan (aanhanger )deze gaat niet meer door Luik maar erom heen .
Nu is het op dit moment gewoon richting Namen vanuit het noorden of zuiden ( google maps)hoe simpel kan het zijn.
Mvg Johan.
, Datum:
17.08.2021 11:13
De meeste hebben de navigatie voor de personen auto ingesteld
Niet alle systemen hebben een Mogelijkheid om afmetingen en of gewicht in te stellen
Dus logisch dat je Navi je door de stad stuurt
Er zijn er die rijden zelfs een rivier in omdat TT sprak !! ,rechtdoor
Dus naast je TT een goede kaart, wan ook een Deviation ,word door TT en Garmin oid niet gelezen
De bestuurder is verantwoordelijk waar hij heen rijd
Geplaatst door: ® NicolaLawrence
, Datum:
17.08.2021 11:27
Bedankt... Ik ga op zoek naar kaarten, ik heb vorig jaar ook een navigator gebruikt en kwam een beetje verkeerd uit
, Datum:
17.08.2021 11:36
Welk navigatiesysteem moet ik op mijn telefoon installeren voordat ik naar Frankrijk ga? Ze bevelen https://maps.me/ aan... Kan iemand zijn mening geven ?
, Datum:
17.08.2021 13:06
Lees hier eens
https://www.androidplanet.nl/apps/offline-navigatie-apps-android/
Zelf heb ik een (jarenlange) voorkeur voor TT
En als goede 2e Sygic
Neem de app van Archie er bij ,en je hebt dan de mogelijkheid om een camping aan te klikken
Waar na je het systeem de route uitrekent ,nav jou!! Instellingen
De acsi-cc app kan het zelfde ,voor hun campings
Geplaatst door: Martin
, Datum:
17.08.2021 13:29
Ik doe even mee omdat ik zelf ook de route naar Frankrijk over Maastricht/Luik wil volgen.
Ik rij met een vouwwagen en wil absoluut niet dwars door Luik.
Ik heb een recente TomTom in de auto. De route die de TT voorstelt gaat door Luik. (Wat ik niet wil).
Op mijn telefoon staat de app “Mydrive EU”. Dat is de routeplanner van TomTom. Bij routeplanning kun je je voertuig aanpassen naar camper licht, camper zwaar en auto met caravan. Ook kun je daar maten en gewichten invoeren.
Bij de optie auto met caravan wordt de route voorgesteld die na Maastricht voor Luik afbuigt naar Verviers, Sankt Vith, Bitburg, Trier, Luxemburg.
(Een variant op deze route is, dat je bij Sankt Vith rechts afbuigt naar de E421.)
Voordeel van de combinatie app Mydrive EU en een recente TomTom is dat je een route in de app kunt opslaan. Als route, dus niet als bestemming. Bij gekoppeld account roep je in de TomTom de voorgestelde route op. De gegevens worden immers gesynchroniseerd.
Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben…
Geplaatst door: Martin
, Datum:
17.08.2021 14:09
Aanvulling:
Behalve de door mij genoemde app kun je ook gebruik maken van de website Mydrive.TomTom.com. Deze heeft dezelfde functionaliteit.
Alle verkeersinformatie evenals wegafsluitingen zijn hierin verwerkt.
Ook hier kun je de route synchroniseren met je TomTom. Vinkje zetten bij “synchroniseren met mijn systemen”. Uiteraard na inloggen met hetzelfde account als je TT.
Geplaatst door: J
, Datum:
17.08.2021 14:12
Als je lid bent van de ANWB, haal dan gewoon de gratis routekaarten Belgie en Frankrijk.
Daarop wordt aangegeven dat je met voertuigen van meer dan 6 meter, of met aanhanger zoals caravan, niet door Luik mag rijden.
De juiste route wordt heel duidelijk vermeld op de kaart in een apart stukje tekst. Je hoeft er niet voor om te rijden, het is gewoon een route die geschikt is voor grotere en langere voertuigen.
Dat is al jarenlang zo. Respecteer de regels in het buitenland. Wel zo netjes.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
17.08.2021 14:15
Als je google maps gebruikt krijg je drie route opties. Als je voor Luik richting Verviers kiest kom je vanzelf in Luxemburg en kom je niet Luik.
, Datum:
18.08.2021 13:02
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
18.08.2021 13:41