Luik vermijden (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Guidonl
, Datum:
16.07.2021 07:35
A.s. Begint de reis richting zuid-Frankrijk. Normaliter rijden wij over Luik richting de route de Soleil. Met de ellende die in Limburg en o.a. Luik gaande is ga ik er vanuit dat we dit jaar even anders moeten rijden.
We komen vanuit Amersfoort, hoe kan ik nu het beste rijden om alsnog op de Weg naar de Zon terecht te komen?
Geplaatst door: Mermaid
, Datum:
16.07.2021 08:03
Ik denk dat wij over Reims gaan. Parijs willen we vermijden. Iemand die daar ervaring mee heeft?
Geplaatst door: Marik
, Datum:
16.07.2021 08:09
Je kunt bij Luik via E40 -E42 en dan de N657 en N62/ N678 en vervolgens weer de gebruikelijke route via E25. Dit is nauwelijks om.
Overigens is de A2 alweer volledig begaanbaar dus ik kan mij zo eens voorstellen dat de wegen ook snel weer begaanbaar zijn bij Luik als het water nu weer gaat dalen.
Geplaatst door: guidonl
, Datum:
16.07.2021 08:33
Ah top, bedankt!
Ik zie dat het ontbreekt bij mijn eerste bericht maar we vertrekken dus a.s. maandag. Wellicht, en vooral te hopen voor de getroffen mensen daar, is alles tegen die tijd weer wat rustiger.
Geplaatst door: Lomb
, Datum:
16.07.2021 08:33
Aanstaande wanneer?
Als dat over een paar dagen is, is alles weer open. Is het vandaag (vrijdag) dan moet je even om Luik heen. Google Maps wijst je de weg wel.
Geplaatst door: Manus
, Datum:
16.07.2021 09:20
Bij Luik was gisteren de rondweg afgesloten, een tunnel was ondergelopen. Ik heb nog niets vernomen dat dit inmiddels is verholpen. Volgens google maps is de tunnel nog gesloten.
Geplaatst door: Marion E.
, Datum:
16.07.2021 10:49
Raadpleeg de site of de app van "viamichelin.nl" Deze is zeer betrouwbaar en actueel met files en wegafsluitingen. Luik zou ik inderdaad nog vermijden, heel veel afgesloten, ook gedeelte van de autoweg.
Geplaatst door: Pierre
, Datum:
16.07.2021 11:05
Vlak voor Luik de afslag richting Verviers (E42). Deze blijven volgen richting Malmedy. Bij Sankt Vith de afslag pakken en daar de borden Luxembourg volgen.
Direct over de grens een groot shopping-centrum met tankstations. Daarna weg vervolgen richting Ettelbrück en doorrijden tot Luxemburg-stad. Daarna is het weer bekend terrein richting Frankrijk.
Geplaatst door: Gina
, Datum:
16.07.2021 12:39
Kijk voor je vertrekt op Google maps of er geen wegafsluitingen zijn. Er is nu net een wegafsluiting gemeld op de E 421.
Geplaatst door: Esther71
, Datum:
16.07.2021 16:25
Wij zijn vanmorgen vertrokken en zijn ook via Breda, Antwerpen, Brussel, Reims gegaan. Tot nu toe een voorspoedige reis gehad.
Geplaatst door: Angie
, Datum:
17.07.2021 17:12
Wij zijn vrijdag via Breda Antwerpen Brussel reims gegaan. Constant file rijden...groot drama.
Geplaatst door: Joost
, Datum:
18.07.2021 07:21
Route St.Vith - Ettelbrück - Luxemburg een aanrader. Relatief rustig, stukken door dorpjes, stukjes 2 baans van 100 km/h, shoppingcenter(s), vele tankstations,.....een vakantie idee en een goed onderhouden weg....wij vinden het fijner/aangenamer rijden dan de Belgische autoroute du soleil (Luik - Arlon)
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
18.07.2021 08:25
@Joost
Inderdaad een fijne route maar om in St.Vith te komen moet je wel het rampgebied doorkruisen hetzij via Zuid Limburg of via Verviers dus eerst goed kijken of Google Maps en verkeersinfo ivm afsluiting wegen.
Geplaatst door: Joost
, Datum:
18.07.2021 08:32
@jjan56 : niet door St.Vith; bedoel de snelweg van Viviers richting St.Vith (afslag 15); snelweg is vrij
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
18.07.2021 09:39
https://www.inforoutes.be is ook een goede. Kies de Franse versie en je krijgt een lijst van probleemwegen. Vergeet niet dat Oost-Luxemburg ook problemen heeft. De genoemde doorgaande weg vanaf Sankt Vith naar autoweg nabij Luxemburg Stad is open maar de wegen tegen de Duitse grens (Echternach etc) zullen nog dicht zijn.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
18.07.2021 15:57
Geplaatst door: Neel14
, Datum:
19.07.2021 08:48
Wij rijden ook altijd via Maastricht en Luik richting Route de Soleil, we vinden dat een prettige route. Het is nog even afwachten of dat al weer kan aanstaande donderdag als we op vakantie gaan, we gaan ook maar eens uitzoeken wat voor ons de beste alternatieve route is. Parijs vermijden we het liefst.
Geplaatst door: Johand
, Datum:
19.07.2021 15:00
Even toch nog een vraagje over Luik,
Kunnen wij aankomde vrijdag vanuit Arlon wel om Luik heen rijden met auto caravan naar Limburg
Mvg johan
Geplaatst door: Manus
, Datum:
19.07.2021 15:07
Google maps geeft geen stremmingen meer aan in de tunnel, dus is het m.i. weer mogelijk de rondweg van Luik te volgen.
Geplaatst door: Neel14
, Datum:
19.07.2021 15:30
Dat zou mooi zijn Manus, er even van uitgaande dat het dan ook voor de andere kant op geldt. Bedankt voor de info!