Luik vermijden (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Manus
, Datum:
09.08.2021 12:57
Uit eigen ervaring: inderdaad. Wij woonden in een straat die door druk verkeer werd gebruikt als sluiproute. Je kon niet fatsoenlijk in de tuin zitten vanwege de uitlaatgassen en de herrie, om nog maar niet te spreken van het gevaar voor onze kinderen. Wij hebben als bewoners de vlag uitgehangen en een groot feest gehouden toen de gemeente besloot de weg éénrichtingsverkeer te maken ( de andere kant op), waardoor de overlast weg was.
Geplaatst door: ® Annette
, Datum:
09.08.2021 13:59
Manus, dat bedoel ik dus.
En volgens mij gebruikt een auto mét aanhanger méér brandstof dan zonder. Zo niet, dan moet ik op zoek naar een andere auto.
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
11.08.2021 19:08
Je kunt probleemloos door Luik, route is als vanouds
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
11.08.2021 22:55
Met of zonder caravan gedaan
Want DOOR Luik , is verboden voor 6 mtr+
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
12.08.2021 08:46
, Datum:
12.08.2021 10:34
Alle onderdoorgang waren gisteren open, je kunt de normale route door Luik echt probleemloos rijden
, Datum:
12.08.2021 10:55
@Ivo, Bedankt voor je reactie. Reed je noordwaarts of zuidwaarts? En rij je dan de route die als laatste of eerste deel langs enkele winkels gaat waarna of ervoor langs de maas rijdt.
, Datum:
12.08.2021 12:55
En nogmaals de vraag ??
Reed je SOLO, dus zonder caravan of aanhanger
Aangezien het al 20 jaar verboden is om DOOR Luik te rijden
Met een voertuig langer als 6 mtr!,
Geplaatst door: mdtvdb
, Datum:
12.08.2021 14:43
Gisteren via Luxemburg naar huis. Al ruim voor de afslag naar de snelweg naar Luik wordt aangegeven dat de reizigers naar Nederland en Duitsland het best via Namen kunnen gaan. Ze mogen op de E411 de weg wel eens vervangen en het was druk, maar met een kwartiertje vertraging kwamen we toch thuis.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
12.08.2021 18:57
@Labrador, dat is bekend, maar er mag wel meer niet. Wij doen het iig al jaren en vaak genoeg politie gezien, maar nog nooit aangehouden.
, Datum:
12.08.2021 21:04
@labrador het maakt toch niet uit hoe we erdoor reden, als het met caravan was was de route net zo goed open. Overigens we reden met enkel de auto
we reden noord naar zuid.
, Datum:
12.08.2021 21:42
Zo lusten we er nog een paar
Het is gewoon verboden
En het feit dat je nog nooit bent aangehouden maakt niet dat het toegestaan is
De bekeuring kost € 110,-
De route langs de kade,s vd Maas is dus open
Maar slechts voor solo auto verkeer
Voor voertuigen langer als 6 mtr en zwaarder als 7,5 ton is en blijft het verboden
https://www.anwb.nl/binaries/content/assets/anwb/pdf/kamperen/kckroute_om_luik-94515_300093.pdf
Op 7 juni 2001 werd die Luikse 'Ring' officieel geopend. En om te voorkomen dat zware of grote voertuigen tóch nog voor de kortere route door de stad kiezen, is die weg verboden voor 'voertuigen of voertuigcombinaties die zwaarder zijn dan 7,5 ton óf langer dan zes meter'.
, Datum:
12.08.2021 21:47
Geplaatst door: Marike
, Datum:
12.08.2021 22:02
@Labrador, die foto is al vaker hier op de site langs gekomen en die is dus niet van een aantal dagen geleden. Bah wat naar om zomaar wat te posten en te zeggen. Waarom toch liegen?!
Om nog even terug te komen op de route en wat hier ook wordt bevestigd. De gebruikelijke route door Luik is al weken open. Alleen de ring ‘om’ Luik door de tunnels is nog niet helemaal open dus officieel moet je met caravan dan via Namen en dan richting Luik, maar ik kan mij voorstellen dat ze nu niet moeilijk doen als je met caravan door Luik gaat door deze omstandigheden.
, Datum:
12.08.2021 22:44
Die foto is dit jaar
En juist nu zijn tijdens de vakantie piek dagen zijn ze alerter
Er zij hier dus ook mensen die met een caravan , aanhanger op vakantie gaan
En voor hen is dus deze route ,,langs de kade,s ,niet beschikbaar
De verwarring komt ook door het woord ,,tunnels!
Er zijn geen tunnels langs de kade,s,, slecht viaductten
De tunnels op de ring zijn nog steeds Fermee
Geplaatst door: Willem
, Datum:
13.08.2021 08:55
Na een heerlijke vakantie in Frankrijk gisteren tijdens de spits door Luik met aanhanger gereden. Niets aan de hand. Niet aangehouden en geen file's gehad.
, Datum:
13.08.2021 09:27
@Labrador, of iemand met caravan door Luik rijdt of niet lijkt me niet van belang voor dit onderwerp (en zeker niet met zoveel postings). Laat de mensen zelf beslissen of ze met erdoor rijden of niet. Is hun eigen verantwoordelijkheid. En door Luik zijn er wel tunnel ook al zijn ze kort. Ik noem ze zelf maar meer onderdoorgangen maar in beide richtingen heb je ze als je een kruispunt passeert.
, Datum:
13.08.2021 09:28
In ieder geval dank aan allen met ervaring de laatste tijd.
Geplaatst door: ® Annette
, Datum:
13.08.2021 10:00
Martwout, het lijkt me wel van belang of iemand mét of zonder caravan/aanhanger rijdt. Als je je niet aan de regels houdt maakt het i.d.d niet uit maar voor degenen die zich wel aan de regels willen houden is het zeker wel van belang.
, Datum:
13.08.2021 13:56
Dat laatste bedoel ik dus👍
En wat hier tunnels word genoemd ,zijn ongelijkvloerse kruisingen
DE !! Tunnels bij luik waar op de doorgaande route richting Luik word gesproken
En welke dus nog steeds afgesloten zijn ,liggen in de ringweg E 25 westelijk van de stad