Luik vermijden (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
29.07.2021 15:38
Geplaatst door: Enidan
, Datum:
29.07.2021 19:07
Vandaag via Luik gereden. De route naar Luxemburg is nog afgesloten en verkeer word omgeleid via Namen.
Het staat goed aangegeven. De weg kwaliteit is niet optimaal. Met name de verbindingslus is hobbel de bobbel
Geplaatst door: DennisW
, Datum:
29.07.2021 19:22
Dat is dan alleen voor caravan, personenauto's kunnen toch door Luik richting Luxemburg?
Als ik de route plan via google maps geeft die aan gewoon door Luik.
Geplaatst door: DennisW
, Datum:
29.07.2021 19:30
Geplaatst door: Karen
, Datum:
29.07.2021 20:29
Dinsdagavond hadden we via messenger contact gehad met de ANWB. Via messenger zeiden ze dat het aan beide kanten open was. Paar uur later waren we bij luik en was het afgesloten.
Geplaatst door: Marik
, Datum:
29.07.2021 21:05
Door Luik kan al wel.
Wel jammer dat de wegen via Namen wat minder zijn. Het grote voordeel van de route via Luik en via de E25 vinden wij juist dat via deze snelweg de wegen top zijn en lekker rustig mooi door de Ardennen dus hopelijk zijn zondag de tunnels weer allemaal open.
Geplaatst door: sunshine
, Datum:
02.08.2021 16:11
hoe is de situatie op de wegen bij Luik richting Luxemburg zijn de wegee en tunnels weer open
Geplaatst door: Manus
, Datum:
02.08.2021 16:17
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
02.08.2021 22:45
Wij zijn van Luik, via Longwy naar Dijon gereden en hebben Luxemburg links laten liggen. Sws de laatste jaren vaak filerijden in Luxemburg. Deze route vorig jaar ook gereden. Prima te doen.
Geplaatst door: Brabant
, Datum:
06.08.2021 17:57
Wij komen van Frankrijk zijn tunnels nu open bij luik
Geplaatst door: La
, Datum:
06.08.2021 19:12
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
06.08.2021 19:16
Bron anwb vandaag
België
In België is bij Luik de E25 Maastricht - Luxemburg (in beide richtingen) nog niet helemaal open. Het Nederlands vakantieverkeer van en naar Zuid-Europa wordt er omgeleid. Dit leidt niet tot veel vertraging.
De A602, door Luik, is tussen de afritten 38 en 36 dicht (dat kan nog weken duren). De route via de oostkant van Luik is open (voertuigen en combinaties langer dan 6 meter mogen daar niet rijden).
In de Ardennen is nog een tiental N-wegen onbegaanbaar
Geplaatst door: Steven
, Datum:
07.08.2021 11:11
Wij zijn afgelopen donderdag van Luxemburg via Luik naar Maastricht gereden. Met caravan. Niet alle tunnels waren nog open, maar de wegen heerlijk rustig ...
, Datum:
07.08.2021 18:44
Wat bedoel je met ,,alle,, tunnels
Welke tunnels
Of ben je door de stad gereden ,langs de Maas
Geplaatst door: Steven
, Datum:
07.08.2021 19:56
Hi Labrador,
We zijn langs Maas gereden. En kort stukje, hooguit 20 minuten in Luik. Naam van de tunnels weet ik niet. Ging soepel in ieder geval met onze caravan.
Groet
Steven
, Datum:
07.08.2021 20:14
Dan heb je geluk gehad
Langer als 6 mtr mag niet door de stad
Bekeuring kost € 110,-
Is dus niet aan te raden
Who care,s , je bent thuis
Geplaatst door: Jan v z
, Datum:
08.08.2021 20:12
Zaterdag via Luxemburg naar Maastricht gereden.
Er was nog steeds een omleiding volgens de borden.
Hebben de 411 doorgereden tot Namen en via de E42 naar Maastricht gereden.
Vond het wel behoorlijk om.
Let wel op dat bij de wegwerkzaamheden op de E42 een flits apparaat staat die helaas te goed werkt.
Geplaatst door: ® Rob
, Datum:
09.08.2021 00:01
Aangezien we uit Maastricht komen nemen we natuurlijk altijd de route via Luik naar het zuiden. Ook gaan we altijd door Luik en niet via de rondweg, ook met de caravan.
Toen ik jaren terug ergens las dat de route door Luik met de caravan niet toegestaan was ben ik erop gaan letten en inderdaad staat er ergens voor Luik een bord dat aangeeft dat een bepaalde combinatie verboden is. Aangezien we nooit problemen hadden zijn we tot op heden steeds door de stad blijven rijden met de caravan en meer dan eens reden we in de nabijheid van een politiepatrouille zonder ook maar enige reactie.
Twee jaar geleden was ik in contact met een Luikse politieagent en vroeg hem naar het caravanverbod in de stad waarop hij mij verbaasd aankeek en te kennen gaf hier niets vanaf te weten.
Ik vertel dit verhaal niet om anderen te stimuleren door de stad te rijden want dat moet eenieder vooral lekker zelf bepalen maar het heeft er toch alle schijn van dat het zo'n vaart niet loopt met de bekeuringen en in een noodsituatie, zoals nu, zou ik me daar niet al te druk om maken. Bonne route !
Geplaatst door: ® Annette
, Datum:
09.08.2021 11:03
Rob, stel dat jij aan die route in Luik zou wonen en niemand iets van dat verbod zou aantrekken en lekker elke dag langs je huis zouden rijden?
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
09.08.2021 12:54
@Annette, volgens mij gaat het daar niét om. Het gaat om voertuigen langer dan 6 meter. Ik denk vanwege de tunnels en scherpe bochten in de binnenstad. Een auto met aanhanger is niet vervuilender dan een auto zonder aanhanger..