Welke route naar Spanje (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Foppe
, Datum:
15.07.2021 20:57
We vertrekken maandag voor het eerst naar Spanje en willen dat doen met een overnachting.
We vertrekken vanuit Friesland, is de beste en snelste route dan Parijs, orleans, Clemont Ferrand en dan bij deze laatste plaats een hotel zoeken?
Zitten dan circa op de helft van onze bestemming Barxeta.
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
15.07.2021 21:04
Misschien gewoon Google maps volgen.......helemaal ni met alle wateroverlast overal. Afgesloten wegen.......etc.etc
Geplaatst door: martijnseverin
, Datum:
15.07.2021 21:31
En denk aan de extra maatregelen bij de Spaanse grens en alles is weer dicht om 0:30...
Geplaatst door: martijnseverin
, Datum:
15.07.2021 21:34
Weet niet of je naar deze regio's gaat?
Extra maatregelen in twee Spaanse regio's
Ook de Spaanse toeristische regio's Catalonië en Valencia komen met nieuwe maatregelen om het coronavirus in te dammen. In Catalonië, dat Barcelona als hoofdstad heeft, moeten alle openbare activiteiten om 0.30 uur eindigen. Ook mag je met hooguit tien mensen bijeenkomen, of dat nou privé is of in het openbaar.
In de regio Valencia, ten zuiden van Catalonië, is voor ruim dertig gemeenten weer een avondklok afgekondigd. De spertijd van 1.00 tot 6.00 uur geldt ook voor de regionale hoofdstad Valencia, de op twee na grootste stad van Spanje na Madrid en Barcelona. Alle bijeenkomsten zijn beperkt tot maximaal tien personen.
In het reisadvies van het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft Spanje de kleur oranje. Dat houdt in dat reizen naar het land alleen wordt aangeraden als dat echt noodzakelijk is.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
15.07.2021 21:49
Zelf zou ik via Friesland rijden via Arnhem- Venlo- Maastricht- Luik- Luxemburg- Nancy- Dijon-Lyon- Orange. Gemakkelijke en snelste route! Op deze route ook veel overnachtingsmogelijkheden.
Geplaatst door: Patrick
, Datum:
15.07.2021 21:55
Ik weet niet of je er iets achter heb of niet. De route die jij voorstelt glooit wat meer helemaal het laatste stuk naar beneden richting de Franse kust. Wij hebben beide gereden en zijn goed te doen. Route soleil vindt ik zelf fijner (vanuit Twente) zeker op maandag. Wellicht inderdaad de situatie Limburg, Luik even meenemen in je besluit. Wij hebben bij Clermont overnacht bij Appart'Hotel Garden & City Gerzat. Hier heb je een eigen appartementje. Fijne vakantie en laat je niet gek maken qua corona. Vorig jaar zaten wij zeker coronaproof in Spanje en vertrouwen er ook dit jaar op.
Geplaatst door: Foppe
, Datum:
15.07.2021 22:13
Ik laat me zeker niet gek maken en ga ook zeker.
Ik dacht ook eerst dat via Luxemburg sneller was maar Google maps (en de auto navigatie) geven de route aan die ik in mijn eerste reactie noemde.
Zou je bij de route via Luxemburg wat minder kans kunnen hebben op drukte? de route soleil is vaak toch iets drukker toch?
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
15.07.2021 22:17
Foppe, als je wilt gaan moet je dat vooral doen en wens ik jullie een fijne vakantie. Het negatieve reisadvies van de overheid betekent wel dat je verzekering bepaalde dingen mogelijk niet dekt. Wellicht wijs om dat even goed na te kijken...
Geplaatst door: Patrick
, Datum:
15.07.2021 22:17
Wij rijden vaak op zondag (geen vrachtverkeer) tot aan Valance en dan de volgende dag de rest. Is qua drukte prima te doen. En een file kan je altijd treffen. De route via Clermont was vroeger rustiger maar inmiddels hebben meer mensen die ontdekt.
Geplaatst door: Karen
, Datum:
15.07.2021 22:20
Wij zijn vorig weekend uit Friesland vertrokken. Ivm werkzaamheden bij knooppunt lankhorst meppel zijn we door de polder gegaan. Volgens mij zijn er dit weekend weer afsluitingen bij meppel.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
15.07.2021 22:25
De route via Lille- Parijs- Orleans tot cl ferrand vinden wij juist drukker (vooral rond Parijs). Alleen na cl ferrand is het wat minder druk, maar wat Patrick al zegt ook die hebben veel Fransen (en Nederlanders) ontdekt.
Wij vertrekken zelf meestal op zondags en dan het tweede gedeelte rijden wij op maandag en vinden de route via Luxemburg- Dijon- Lyon- Orange heerlijk rijden!
Geplaatst door: Remco
, Datum:
16.07.2021 10:12
@Foppe,
Geeft de navigatie / maps misschien de route via Clermont Fernand aan vanwege de problemen rondom Luik?
Gevoelsmatig is de Route du Soleil vanuit Friesland richting Spanje sneller, zeker op maandag.