Janssen vaccin frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Wianda
, Datum:
15.07.2021 13:28
Hallo!
Wij gaan binnenkort naar Frankrijk en hebben het Janssen vaccin gehad. Als we over de grens rijden zijn we 2,5 week gevaccineerd. Volgens de Nederlandse standaarden volledig gevaccineerd dus. Alleen nu lees ik dat het in Frankrijk 4 weken moet zijn voor Janssen. Kom ik met de internationale QR code de grens gewoon over of kunnen ze de datum dan zien van vaccinatie.
Heb al veel gelezen maar kan dit nergens duidelijk vinden.
Groet, Wianda
Geplaatst door: Bve
, Datum:
15.07.2021 13:40
Zelfde vraag!
De Franse app TAC Verif geeft een groen vinkje. Zou het dan oké zijn? Kan me niet voorstellen dat ze controleren met die app eigenlijk. Zullen toch wel iets van handscanners hebben.
Datum van vaccineren e.d. zijn wel af te lezen van de qr-code in de corona-app volgens mij. En dan zit je dus toch fout want ze zeggen duidelijk: Janssen 4 weken.
Lastig allemaal! Nog steeds niemand gehoord over controles trouwens...
Geplaatst door: Willem
, Datum:
15.07.2021 13:56
Janssen mmoet 4 weken geleden gezet zijn voor Frankrijk. Is dat niet het geval dan dien je een Antigeen of PCR test te kunnen overleggen bij het passeren van de Franse. Ook zal je in FR moeten testen als je naar bijv een winkelcentrum wilt of eten in een restaurant (op een terrasje zitten kan overigens zonder negatieve test).
Geplaatst door: onyx666
, Datum:
15.07.2021 14:07
mijn dochter heeft 2 1/2 week jansen en daar geeft app geen groen vinkje
Geplaatst door: martijnseverin
, Datum:
15.07.2021 14:27
Inderdaad testen tot 1,5 week later
, Datum:
15.07.2021 14:35
Oke, je moet natuurlijk wel doorklikken in de app.... 🙈. Toch geen groen vinkje, niet goed gekeken!
Geplaatst door: Nieneke85
, Datum:
15.07.2021 14:46
En als je bij de QR code het vraagteken aanklikt zie je de gegevens die achter de QR code zitten. Voor buiten land is dit naam, datum vaccinatie, type vaccin, etc
Geplaatst door: Jane
, Datum:
15.07.2021 20:13
In de corona checkapp zie ik geen vinkje. Alleen de gegevens van mij en het vaccin. Ik ben in maart positief getest en hoef maar 1x vaccin. Ik ga er vanuit dat het goed is. Ook geeft de app bij mij aan dat ik genezen ben van corona dus denk dat het wel goed is.
Dochter van 16 heeft in dec corona gehad en zij heeft ook maar 1x vaccin gehad niet optijd voor volledige vaccinatie tijd van 2 weken. Dus die wordt nog getest. Ook geen qr code van genezing.
Maar groene vinkjes heb ik niet gezien
Geplaatst door: Marike
, Datum:
15.07.2021 21:57
Waar kun je een groen vinkje vinden? Is dat in de corona check app? Daar zie ik alleen een QR code.
Je hoort inderdaad dat er geen controles zijn en ik denk dat dit ook niet of nauwelijks gaat gebeuren, maar wij vinden het wel belangrijk om ons aan de regels te houden.
Geplaatst door: Cin
, Datum:
15.07.2021 22:01
Jaja het is allesbehalve dansen met Jansen😅
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
15.07.2021 22:14
Willem is niet helemaal compleet in zijn uitleg, de beperkingen die hij aangeeft gelden pas vanaf 1 augustus. Dus tegen die tijd zijn jullie volledig gevaccineerd (ruim 4 weken).
, Datum:
15.07.2021 22:29
Groen of rood vinkje kan je lezen met de Franse app TAC Verif, tip die ik hier in een ander topic las.