Ik en mijn vriend hebben op de planning staan dat wij 17 juli naar Frankrijk vertrekken. We gaan de 31ste weer terug om in elk geval niet met de nieuwe maatregelen te zitten.
Echter, vraag ik mij af wat er gebeurd als Nederland morgen rood kleurt. Die kan is natuurlijk bijzonder groot. Volgens de Franse regels zijn mensen uit rode landen verplicht om 10 dagen in quarantaine te gaan na binnenkomst ook al heb je een negatieve pcr test bij het ingaan van Frankrijk.
Weet iemand of dit inderdaad het geval is of dat het binnen de EU in principe ‘vrij’ reizen is als je je documenten maar in orde hebt?
Frankrijk hanteert niet de EDC kleurenkaart, zij vatten hun koers. Spanjaarden zijn bv nog steeds welkom terwijl dit rood staan op de edc kaart, maar zijn hartstikke welkom zonder extra inreis beperkingen.
De verwachting is dat er pas na 30 augustus iets staat gebeuren, ze willen graag dat de de toeristen nog komen, vandaar ook de aanpassingen gisteren avond laat voor de tieners en de gezondheid pas.
Komt wel goed!