Tips gevraagd na wijzigen plannen (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
10.07.2021 18:32
Normaal gesproken gaan wij op de bonnefooi naar Frankrijk en zoeken van tevoren wat campings/gebieden die ons leuk lijken. E.e.a. laten we ook wat afhangen van het weer. Dit jaar wilden we via de Franse Ardennen naar Normandië( Basse Normandie) waar we al eerder op een leuke camping gestaan hebben. Nu moeten we na ca. 10 dagen onverwacht onze dochter ophalen in Montalivet. Die omgeving spreekt ons totaal niet aan en zouden we nooit uitkiezen. Nu zoeken we een camping tussen de 15 en 350 kilometer noordelijk/noord oostelijk (geen harde eis) van Montalivet. Trefwoorden: simpel, rustig, veel privacy en honden toegestaan. Uiteraard leuk als er een dorpje/stadje op loopafstand is en als er een watertje is om af te koelen (m.n. voor de hond..)maar de andere wensen gaan voor.
Iemand tips? Alle andere opties zijn ook welkom. Het enige wat min of meer vast ligt is de camping in de Ardennen omdat we het heerlijk vinden om daar een paar dagen uit te rusten.
Geplaatst door: ® Fammeij
, Datum:
10.07.2021 18:58
Geplaatst door: erik
, Datum:
10.07.2021 22:03
Bron Kleinenfijncampings: In Aignan, Gers vindt u de prachtige, kleinschalige Camping Le Domaine du Castex. U vindt hier gegarandeerd rust, ruimte en vrijheid. Kleinschalige camping biedt plaatsen met afbakening, met schaduw, zonder schaduw en met enige schaduw. Met ruim opgezette kampeerplaatsen is het mogelijk om op een rustieke en aangename wijze te kamperen. Het haastige leven maakt even plaats voor het beleven en genieten van natuur en rust. Op deze camping moet of hoeft u helemaal niets.
De camping hanteert voor uw huisdier(en) de volgende voorschriften:
- Hond(en) zijn in het laagseizoen (mits aangelijnd) toegestaan
- Hond(en) zijn in het hoogseizoen (mits aangelijnd) toegestaan
Camping ligt op zo'n 260 km afstand van Montalivet, met goed weer zicht op de Pyreneeën.
Groet, Erik
Geplaatst door: Willem
, Datum:
10.07.2021 22:23
Camping Laouba in Vendays Montalivet. Rust gegarandeerd. Mooie grote plaatsen.
, Datum:
11.07.2021 12:02
Bedankt voor de tips tot nu toe. De camping die jij noemt Willem is al volgeboekt. Dat zal sowieso wel zo zijn vlakbij Montalivet. Ik heb daar in de omgeving nog wel wat kleine campings gevonden. De Gers is te ver zuidelijk. We zoeken echt ergens tussen de Ardennen en Montalivet. Meer tips van harte welkom! En...uiteraard zoek ik zelf ook!
Geplaatst door: Rob
, Datum:
11.07.2021 13:21
Off-topic:
Ben toch wel nieuwsgierig:
Je ging altijd op de bonnefooi, dus ik neem dan aan dat je dan niet weet waar je aan het eind van de dag terechtkomt. Althans zo gaat dat bij ons.
En je vraagt nu advies voor een camping in een gebied tot 350 (!) km van een zekere plaats ?
Omdat de omgeving je niet aanstaat, wil je daar toch alleen maar staan om je dochter op te halen ? Dan reis je na die paar dagen weer gewoon verder; dan maakt die hele camping toch helemaal niets uit.
Je zou ook je dochter kunnen vragen om een stukje te reizen met de trein, zodat je elkaar ergens in het midden tegenkomt; ik vind 350 km nogal een eind ...
, Datum:
11.07.2021 14:41
We zoeken altijd gebieden die ons aanspreken. Ik vind het dan leuk om in die omgeving alvast wat optionele campings te zoeken. Dat hoort voor mij bij de voorpret. Dat betekent niet dat we als Normandië daar bij zit niet in de Alpen kunnen belanden. Bonnefooi is voor mij vrijheid en niet reserveren. En ik wil geen 600 kilometer op een dag rijden. Vandaar die optie van zo'n 350 kilometer. Dan kunnen we 1 of 2 dagen voor die tijd daar aankomen. Beetje relaxen is ook fijn!
, Datum:
11.07.2021 14:43
Nog vergeten te vermelden dat ik de camping wél belangrijk vind als ik er een paar dagen verblijf.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
11.07.2021 18:47
Ik zou qua gebied de Dordogne uitkiezen. Meestal veel Nederlandse toeristen. Dit jaar vermoedelijk wat minder dan normaal, dus voldoende plek. En een schitterend gebied.
, Datum:
11.07.2021 19:47
Dank je @Hans030. Toevallig net een ouderwetse landkaart op tafel gelegd en inderdaad is de Dordogne een optie en ook de Auvergne. En aangezien we simpele campings zoeken zal het daar niet zo druk zijn.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
11.07.2021 20:23