Hoe gaat Frankrijk om met een toeristen uit rood gebied? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Daido
, Datum:
08.07.2021 14:42
Jongeren hebben zich al 1,5 jaar opgeofferd voor anderen, terwijl ze zelf nauwelijks risico liepen. Beetje flauw omdat nu bij de jongeren neer te leggen of anderen op vakantie kunnen.
Er zou inderdaad alleen moeten worden gekeken naar de ziekenhuisopnamens, want hoe meer je gaat testen hoe meer positieven je krijgt. Zeker met de onbetrouwbare pcr testen en met de methode hoe de testen worden uitgevoerd. Positief zijn betekent nog niet dat je besmettelijk bent.
Ik ben het eens met Caroline, dat het goed is voor de groepsimmuniteit.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
08.07.2021 15:08
Misschien kunnen we het hier gewoon houden bij hoe landen kijken tegen oplopende cijfers en alle opmerkingen rond of testen werken of het erg is dat jongeren besmet raken etc achterwege laten. Voegt niets toe. En zorgt alleen maar voor rottige discussies hier. Hoe zeer het kriebelt om te reageren laat ik het voorbij gaan.
En of en wat er gebeurt als Nederland rood zou kleuren, is gewoon afwachten (enige conclusie nu). We horen vanzelf of een land dan inreisbeperkingen oplegt of niet.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
08.07.2021 16:22
Even twee correcties op de eerdere reacties:
Allereerst heeft de groep "jongeren" tot 27 jaar zich niet anderhalf jaar opgeofferd. In augustus, september en oktober van vorig jaar, alsmede vanaf maart dit jaar hebben zij verreweg de minste restricties gehad.
Daarnaast, als er nu één groep is geweest over de afgelopen jaar die claimt (of toegewezen heeft gekregen) zich op te offeren, maar wel met grote regelmaat de regels aan de laars heeft gelapt, dan is het diezelfde "jongere" generatie. Oh oh oh wat hebben ze het toch slecht en wat zijn ze zielig. Sorry hoor, maar de gehele 2e en daaruit voortkomende 3e golf van besmettingen vindt de oorsprong in deze groep door eerst elkaar te besmetten en vervolgens "gezellig" in huiselijke kring verblijven en besmetten... Krijgen ze ook eens mee dat het leven tegenslagen en beperkingen kent. Die opvoeding krijgen ze vandaag de dag kennelijk van huis uit namelijk niet meer mee.
Het gaat uiteindelijk vanuit de overheid alleen maar om geld (in Nederland). De woorden van De Jonge: "we gaan niet de horeca sluiten zodat mensen nog op vakantie kunnen". En de jongeren maar vrolijk door feesten zonder zich aan de regels te houden. Er zijn allang gekraakte QR-codes in omloop... dááág testbeleid... hallo besmettingscijfer. Hoe naïef kun je zijn.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
08.07.2021 16:41
Ik denk dat De Jonge doelde op de reguliere horeca. Daar komen de besmettingen niet vandaan. Het komt voort uit de feestjes en nachtclubs. Een gewoon restaurant of café heeft zijn zaakjes beter voor elkaar. En dat dan sluiten om vakantie mogelijk te maken lijkt me inderdaad gewoon niet goed. Dat kost op de lange duur meer geld nog los voor die ondernemers. Ze moeten gewoon gericht de bron van nu aanpakken en dat is het nachtleven en evenementen stilleggen totdat de 2e prik bij 20+ is geweest.
Geplaatst door: Nelis
, Datum:
08.07.2021 17:17
Jeetje Slimpie....
Wat een zuurpruim ben jij.....
Geplaatst door: Karen
, Datum:
08.07.2021 17:22
, Datum:
08.07.2021 17:44
Geplaatst door: Willem
, Datum:
08.07.2021 17:49
De verwachting is dat Nederland op rood gaat vanaf volgende week donderdag en Frankrijk mogelijk een quarantaineplicht oplegt aan reizigers vanuit Nederland. Hierdoor denken wij eraan woensdagmiddag (ipv zondag) al te vertrekken om voor donderdag al in Frankrijk te zijn. Zijn er meerdere mensen die hieraan denken?
Geplaatst door: Jane
, Datum:
08.07.2021 18:14
@slimpie. Je hebt zeker geen jongeren thuis. Of dan geen jongeren die zich wel aan de regels houden. En ja gek he die zijn er ook en misschien meer dan jongeren die wel gaan feesten ed. Maar die zie je niet op de telefaag en op tv. Die jongeren verpieteren al 1,5 jaar achter hun laptop thuis. Ze mogen niet naar school (iig mijn hbo er niet) mag niet sporten, Mag niet in de trein Mag niet naar feestjes. Mag niet met vrienden afspreken. Vrienden waarvan ouders in de zorg zitten dus ook voorzichtig zijn. Af en toe eens afspreken samen met zijn 2 in het park. Of nu er weer mag met 3 of 4 in het park of in een tuin. Mijn zoon en ik denk heel veel jongeren komen nergens om jou als oudere zuurpruim te beschermen. Mijn zoon is nu zelfs het mag nog niet naar een feestje oid eweest. Want ondertussen vind hij het niet meer zo fijn om in grote groepen te zijn. Dat doet nl veel thuis zitten met mensen. Ze vereenzamen. En worden depresief zo depresief dat ze eigenlijk nergens zin meer in hebben, ook niet in het leven. En dan zit jij hoog van je toren te blazen dat jongeren van alles mochten. Hou toch op man en kijk naar je eigen generatie maar schuif niet alles af op de jongeren. Waar je het wel op kan afschuiven is op de mensen die besloten hebben dat feesten weer kon. Ze hadden toch wel kunnen bedenken dat dat niet ging werken.
En over de oorspronkelijke vraag, Ik wacht het af. Als het even kan gaan we wel.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
08.07.2021 18:48
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
08.07.2021 20:07
@Nelis: dat noemt men ook wel realist...
@Lia: jij waait ook met alle winden mee hè? Twee maanden geleden zat je nog volop af te geven op alles en iedereen die
@Jane: een aanname is 50% fout! Aangezien jouw reactie vol met aannames mee zit, mag je je diep schamen! Stel eerst een vraag voordat je een oordeel velt.
Heel spijtig, de toestand voor uw kind. Maar dat dat bij u thuis zo gebeurt, wil ook niet zeggen dat dat overal zo is. Wij hebben zelf naar oplossingen gezocht om onze dochter en zoon bij te staan in deze tijd. Zo hebben we online verjaardagen en borrels georganiseerd, doorgeef-acties gehouden, online escape rooms gespeeld, etc. Maar vooral ook gestimuleerd om er over te praten (wanneer zij dat wilde).
Onze dochter heeft over de afgelopen anderhalf jaar ook enkele periodes van meerdere maanden (met tegenzin en frustratie) thuis achter de laptop gezeten met alle beperkingen die worden benoemd. Ook zij hield en houdt zich (nog steeds) keurig aan de geldende regels, net als haar vriend(inn)en. Ook zij vermijdt nog grote groepen/samenkomsten, maar dat doet ze omdat ze daarvoor kiest. Maar haar reactie was en is: "Goh mam/pap, je zal maar echt helemaal alleen zitten als oudere in deze tijd. Wij kunnen tenminste nog online contact hebben. Oké het is niet optimaal, maar het is ook weer niet het einde van de wereld." en "Hé pap, nou mogen wij alweer een tijdje sporten in teamverband. Wanneer kunnen jullie ook weer?"
Niemand in NL heeft anderhalf jaar volledig in lockdown gezeten, behalve de ouderen en kwetsbaren (in afwachting van een vaccin)! De laatste volledige lockdown is pas per 15 DECEMBER jongstleden ingegaan (de dag ervoor liepen de stadscentra over), dat zijn dus nog geen 6 maanden geweest en al helemaal niet voor de groep jongeren tot 27 jaar waarvoor eerder versoepelingen waren. Daarvoor hebben we tussen begin juni en half december dus een half jaar gehad met relatief soepele(re) regels, zeker voor de groep jongeren. We beseffen met z'n allen kennelijk niet hoe goed we het eigenlijk nog hebben, dat vind ik pas een schande. Wees allereerst tevreden met wat je wel hebt (of kan), alvorens te wijzen naar wat je denkt te kort te komen.
Overigens, als de regels veranderen en Frankrijk er niet in zit dit jaar, het zij zo. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik het al die egoïsten (die zich niet aan de nog wel geldende (basis-)regels houden) dat niet mag kwalijk nemen... Die vrijheid heb ik dan gelukkig weer wel.
, Datum:
08.07.2021 20:19
Ik vind de suggestie van martwout zo slecht nog niet om bij het onderwerp te blijven.
Geplaatst door: Jane
, Datum:
08.07.2021 20:27
Ach Slimpie. Ik vind dat je gewoon niet de jongeren overal de schuld voor moet geven. Je ziet alleen maar een artikel op het nieuws. Maar de ouderen die zich zgn aan de regeltjes houden zie je niet hoor. Die staan ook in de supermarkt tegen je aan te leunen enz enz. Het is nu een feit dat die feesten niet zo slim waren maar wie bepaalde dat het kon en wie geeft daar gelegenheid voor? Ja jongeren komen daar op af. Maar wie zit er met zijn alleen in een voetbal stadion de juichen of in oostenrijk naar Max verstappen te kijken. Of met een hele buurt voor een scherm. Dus gewoon niet doen. Niet alles op een groep schuiven waardoor we nu dus zo zitten. Lekker makkelijk. Mensen moeten eens meer naar het geheel kijken.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
08.07.2021 21:06
@ slimpie,ik heb altijd gezegd dat ze eerst de jongeren moeten vaccineren,en niet de oudjes!
, Datum:
08.07.2021 21:50
Mensen moeten de uitzending van nieuwsuur maar eens terugkijken. Een gezondheidseconoom denkt dat het allemaal wel mee zal vallen. Alleen van Duitsland verwacht hij problemen met betrekking van nederlandse toeristen.
Geplaatst door: jacqueline
, Datum:
09.07.2021 13:36
Ja wij denken er ook over om woensdag al weg te gaan en dan tot metz te rijden en daar te overnachten. Je hebt dan een rekening van een camping als bewijs dat je al in Frankrijk was voor dat nederland op rood kwam. Allebei gevaccineerd maar voor de zekerheid al een pcr test gereserveerd voor dinsdag mochten ze daar opeens om gaan vragen. en de verklaring uitgeprint dat we geen klachten hebben. We gaan het proberen. Heb er reuze zin in.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
09.07.2021 14:45
Geplaatst door: Noa
, Datum:
09.07.2021 16:21
Ik kan me wat betreft onze kinderen gelei aansluiten bij Jane. Daarbij is onze net 18 jarige zoon ook nog eens in het ziekenhuis schoonmaakwerk gaan doen om zijn steentje bij te dragen (en nog iets te doen te hebben want baantje in de Horeca was er natuurlijk niet meer).
Verder kan ik alleen nog maar een keer herhalen dat ik heel blij en tevreden ben dat wij in aug giert in Nederland 2 campings gaan bezoeken. Geen stress over rood, oranje, testen, quarantaine etc. Heerlijk. Volgend jaar kijken we wel weer of Europa inreizen mogelijk is.
Geplaatst door: Ilja
, Datum:
11.07.2021 09:26
Eigenlijk nog geen duidelijk antwoord dus? Ik hoop dat Lisbeth haar stelling werkelijkheid wordt / is :-)
Wij hebben onze vakantie van vorig jaar zomer naar dit jaar verplaatst en hoop heel erg dat t door kan gaan. Het hing er om km dat jongste zijn arm heeft gebroken en geopereerd moest worden, maar de pennen mogen eruit en het gips eraf op de dag van vertrek! Nu nog mogen gaan!
De schuld bij de jongeren leggen vind ik kortzichtig. Ja het puberbrein is vaak wat egoïstisch, dat is algemeen bekend, maar als je de schuld ergens wilt leggen, leg hem dan bij de regering die het stappen mogelijk heeft gemaakt. En 9 van de 10 zal hun QR code niet weten te faken. Daarbuiten, door het stappen, worden veel meer jongeren getest met besmettingen tot gevolg die anders onder de radar zouden blijven.
Ook werd het al eerder genoemd, maar in een supermarkt heb ik meer last van ouderen dan jongeren qua afstand etc.
Laten we op het beste hopen!
Geplaatst door: Rob
, Datum:
11.07.2021 13:36
@Jan52 :
Ik ben geen jongere en ik heb mijn twee prikjes al gehad. Die jongeren waar jij zo op afgeeft hebben zich anderhalf jaar gedeisd gehouden om ons ouderen te beschermen. Geen vakantie, online onderwijs, en geen ontspanning. Terwijl ze zelf relatief weinig risico liepen op ernstige bijwerkingen.
Het eerste dat de geprikte ouderen deden was alle vrijheden weer opeisen vanwege het feit dat ze gevaccineerd waren; en dat ze en masse de mondkapjes weer afdeden.
Het is dat het zo moeilijk te regelen valt, maar ik had mijn tweede (en misschien ook wel mijn eerste) prik graag willen afstaan om die jonge leeftijdsgroep eerder te laten prikken.
Bij alle leeftijden zitten er rotte appels tussen, dus dat afgeven op jongeren vind ik onterecht. Nogmaals, ik zit bijna tegen mijn pensioen aan, maar dat gemopper op de jeugd vind ik echt niet terecht.