Hoe gaat Frankrijk om met een toeristen uit rood gebied? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® @ndrea
, Datum:
07.07.2021 15:13
Met de explosief stijgende besmettingscijfers vrees ik dat we op de ECDC-kaart van volgende week zomaar weer rood worden. Hoe gaat Frankrijk daarmee om, weet iemand dat? Zijn toeristen uit rode gebieden ook gewoon welkom met een negatieve pcr-test of volledig gevaccineerd, of komt er weer een quarantaineperiode bij kijken?
Geplaatst door: Lisbeth
, Datum:
07.07.2021 15:55
Zolang je uit de EU komt ben je voor de Fransen groen gebied en moet je getest of gevaccineerd zijn plus 2 weken. Geen quarantaine.
Geplaatst door: ® @ndrea
, Datum:
07.07.2021 16:31
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
07.07.2021 17:07
Geplaatst door: martijnseverin
, Datum:
07.07.2021 18:23
Niemand die hier antwoord op kan geven gewoon afwachten dus...
Geplaatst door: Wendy
, Datum:
07.07.2021 23:42
Ik hou ook mijn hart vast. In Frankrijk neemt het aantal besmettingen ook toe, dus zou zomaar weer oranje kunnen worden.
Geplaatst door: Ikke76
, Datum:
08.07.2021 10:51
Was vanochtend idd in het nieuws dat Nederland waarschijnlijk nog niet deze update maar wellicht wel de volgende update van de Europese Kaart weer rood of donkerrood kan kleuren......
Nu kunnen we dus nog groen zijn maar als we rood zijn..... zijn we dan nog steeds zonder quarantaine welkom in Frankrijk?? Houden die (net als nederland) ook hun eigen kleurenkaart aan of gaan die uit van de EU-kaart.
Mijn man en ik zijn beiden volledig gevaccineerd, maar onze pubers natuurlijk niet... En naar Frankrijk gaan en daar 10 dagen in quarantaine - dat wordt wel heel lastig denk ik....... Hier in NL hoef je als volledig gevaccineerde niet meer in quarantaine, maar.......
Hou mijn hart vast... ik hoop zo maar....... erg hoopvol vind ik het allemaal niet....
En hoe kunnen ze in Frankrijk controleren dat ik als Nederland net het land binnen ben dus in quarantaine zou moeten of dat ik er al 2 weken ben......
Geplaatst door: Jack
, Datum:
08.07.2021 11:02
Al deze paniek om besmettingen is echt schandalig. Het zijn maar besmettingen, wat al een erg overdreven term is. Die PCR testen zijn 80% foutief. We worden compleet voor de gek gehouden. Gewoon op vakantie gaan. Het is echt 1 grote grap.
Geplaatst door: Karen
, Datum:
08.07.2021 11:09
Het wordt echt duimen dat NL niet op rood gaat
Geplaatst door: Inge
, Datum:
08.07.2021 11:17
@Ikke76
dmv kentekenregistratie als je de grens over gaat, denk ik.....
Het is een gedoe!!
Ik hoop zo volgende week op vakantie te kunnen.
Geplaatst door: koen
, Datum:
08.07.2021 11:43
wat gebeurt er als Nederland op oranje of rood gaat, en je bent op dat moment in Frankrijk? Zou er dan ook een quarantaine verplichting gaan gelden als je op dat moment nog geen 10 dagen in Frankrijk bent.
Geplaatst door: Astrid
, Datum:
08.07.2021 11:56
Hoe moet ik het voor me zien als je in je vakantieland in quarantaine moet? Moet je dan 10 dagen in je tentje/caravan gaan zitten? En wat met boodschappen? Het is echt te belachelijk voor woorden.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
08.07.2021 12:09
Nederland stond voor 1 juli ook op rood, maar je mocht van Frankrijk gewoon binnenkomen met een pcr test.
Nederland had Frankrijk wel op oranje gezet, dus alleen voor noodzakelijke reizen.
In Frankrijk nemen de positief getesten nu ook toe. Het is niet ondenkbaar dat het RIVM gebieden in Frankrijk op oranje gaat zetten net als de Algarven in Portugal.
Als het allemaal een beetje tegenzit kunnen mensen dadelijk niet naar het buitenland ondanks de mooie beloften van een vaccinatiepaspoort.
Geplaatst door: Jan52
, Datum:
08.07.2021 12:11
Inderdaad, te belachelijk voor woorden.
Het lijkt me dan ook zo goed als onuitvoerbaar.
Maar hoe ook ook zij, de jongeren hebben in ieder geval hun feestjes en reisjes gehad..
En hele volksstammen mogen strakjes op de blaren zitten.
Ik hoop van harte dat de soep niet zo heet gegeten zal worden..
Geplaatst door: Daido
, Datum:
08.07.2021 12:17
Elk land heeft zijn eigen kleurcodes, maar als Frankrijk vakantiesgangers op rood zet, moet je via de snelste weg terug naar Nederland. Vorig jaar was dat zo. Ik weet niet hoe dat nu is.
, Datum:
08.07.2021 12:38
Nogmaals, heel de EU is voor Frankrijk groen, ook al zijn er rode gebieden in deze landen. Frankrijk laat dus elke eu burger binnen mits testen of vaccinatie. Er is geen enkele sprake van quarantaine. Dit is enkel voor burgers van de meeste landen buiten de EU.... Geen paniek mensen, Frankrijk heeft dit bekend gemaakt aan het begin van de zomer, wetende dat het in sommige landen slechter zou kunnen worden of slecht was op dat moment. In principe geldt dit voor heel de zomer....
Geplaatst door: ® sannie
, Datum:
08.07.2021 13:13
Ik weet ook niet hoe het gaat maar frankrijk riep de bevolking op om niet naar spanje en portugal te reizen. Dat hoorde ik vanmorgen op de radio. Dus dat frankrijk de hele eu op groen zet lijkt mij sterk.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
08.07.2021 13:25
Het oplopende aantal besmettingen is niet het probleem volgens mij maar het aantal ziekenhuis opnames. En die stijgen niet.Jongeren, die nu de " schuld" krijgen, worden niet zo ziek en hoeven meestal niet opgenomen te worden. Wel ontstaat er zo de zo gewilde groeps immuniteit. Ik hoop dus dat onze overheid het gezonde verstand gebruikt...
, Datum:
08.07.2021 13:43
Geplaatst door: Jan52
, Datum:
08.07.2021 14:27
Het aantal ziekenhuis opnames wordt in het buitenland niet meegenomen in de beslissing wat te doen.
Het aantal besmettingen echter wel en laat dat nou net fors aan het oplopen zijn..onder jongeren.
Jongeren die er zelf misschien niet veel last van zullen hebben maar wel de beslissingen in het buitenland behoorlijk beïnvloeden.