Voor-en nadelen route (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Rob
, Datum:
06.07.2021 22:02
Iemand ervaring met de route breda- Antwerpen- Brussel- reims- dijon?
Wat zijn de voor-en nadelen ten opzichte van maastricht-luik-luxemburg- metz-nancy-dijon?
We rijden 's nachts.
Geplaatst door: Sailorwim 1
, Datum:
06.07.2021 22:28
Als je met een caravan opweg gaat en en de combi hogere snelheden toestaat, zou ik over Antwerpen gaan.
Natuurlijk is het vertrek punt van belang, maar liever 110 in BE dan 90 in NL.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
06.07.2021 22:29
Voor ons alleen maar voordelen voor de route Maastricht- Luik- Luxemburg- Metz- Nancy-Dijon t.o.v. de route via Antwerpen- Brussel- Reims.
De route via Maastricht- Luik- Luxemburg vinden wij gemakkelijker, mooier en de wegen daar in België zijn een stuk beter (goed) dan via Breda- Antwerpen- Brussel. Dat de route mooier is maakt misschien voor jullie minder uit, omdat jullie ‘s nachts rijden. Daarnaast zou ik sowieso niet via Reims rijden, dat is echt een enorm saaie route en ook nog eens langer, dan zou ik eerder kiezen voor Antwerpen- Brussel- Luxemburg.
Maar voor ons is de keuze gemakkelijk en kiezen voor Maastricht- Luik-Luxemburg.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
06.07.2021 23:05
Wij hebben vorig jaar op de heenweg de route Antwerpen-Brussel-Charleroi-Charleville Mezieres-Reims gereden. Twee minpunten geven bij ons de doorslag deze route niet meer te rijden. Een deel van de route is over N-weg die ook door dorpjes loopt, het was daardoor naast druk ook wat onoverzichtelijk. Maar het meest vervelende vonden wij de situatie ter hoogte van Charleroi, wat een chaos en slecht aangegeven.
Het stuk Thionville-Metz-Nancy is ook niet alles, maar dat is in ieder geval nog allemaal autoroute.
Geplaatst door: Marjel
, Datum:
06.07.2021 23:31
Breda-Antwerpen-Brussel-Luxemburg-Thionville-Metz-Nancy-Dijon-Lyon. Goed te rijden, wij komen uit de buurt van Breda.
Geplaatst door: Nanka
, Datum:
06.07.2021 23:36
We reden ook eens langs Charleroi, een paar jaar geleden, maar wat een slecht wegdek! We dachten dat de caravan uit elkaar zou rammelen. Hopelijk is de weg daar inmiddels verbeterd.
Geplaatst door: Chanty
, Datum:
09.07.2021 06:52
Voor ons dezelfde vraag
Wij vertrekken vannacht vanaf drachten (Friesland) naar de ardeche
De route Apeldoorn Arnhem Maastricht Luik is geen optie ivm de vele werkzaamheden en afsluitingen vannacht in Nederland
We gaan sowieso breda- antwerpen- brussel rijden. Maar vanaf Brussel weten we het niet. Tips?
- brussel luxemburg dijon lyon
- brussel, Charleroi, reims, dyon, lyon
- brussel, cambray, reims, dyon, lyon
We rijden met caravan
Geplaatst door: Marike
, Datum:
09.07.2021 08:08
Dan zou ik echt kiezen voor Brussel- Luxemburg. De andere routes zijn echt saai en ook langer. Houd er rekening mee dat dit deel van België de wegen wel slecht zijn.
Waarom niet bij Utrecht voor de route via a2 richting Maastricht en dan gewoon de route die jullie altijd rijden? Deze route is rustiger, mooier en qua wegen veel beter!
Fijne reis en vakantie!
Geplaatst door: TV
, Datum:
09.07.2021 08:25
Wij zijn vorig jaar via Charleroi-Reims naar de Champagne gereden. De situatie op de rondweg Charleroi is rommelig, hierna begint het stuk naar de Franse grens (N5). Op het eerste deel zijn behoorlijk veel rotondes en gelijkvloerse kruisingen wat de snelheid er flink uithaalt. Verderop begint een deel met 2x2 rijstroken tot de Franse grens. Je kan hier redelijk doorrijden maar het is vrij matig uitgebouwd met slecht wegdek, hoogteverschillen en scherpe bochten. Eenmaal en Frankrijk begint de autoroute en is er weinig meer aan de hand. Met een caravan lijkt het me vooral ergernis maar wij hadden alleen de auto. Tenzij je echt in de Franse Ardennen of Champagne moet zijn, zou ik dit nooit overwegen en gewoon over Luxemburg rijden. Wat je je ook moet realiseren is dat er tussen Charleroi en Reims maar 1 Aire is (die met dat grote zwijn ernaast, je ziet hem gelijk staan vanaf de snelweg). Het is een beetje een uitgebreide beschrijving geworden maar hopelijk heb je er iets aan!
Geplaatst door: Cor1956
, Datum:
09.07.2021 08:57
Probeer eens om vanaf Antwerpen via Luik naar Luxemburg te rijden en dan verder.
Dat scheelt veel files op een groot deel van de ring om Antwerpen en bij Brussel.