Roadtrip met tent (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Anouk
, Datum:
05.07.2021 20:30
Beste kampeerders,
Wij willen in de zomervakantie graag voor 3 weken een roadtrip maken door Frankrijk. We zijn op zoek naar een leuke reis. Wie kan ons helpen?
- max. rond 800 a 900 km vanaf Breda
- Genoeg plaatsen/plekken om iets te gaan bekijken
- een gebied waar het redelijk tot goed weer is
- Niet de Loirestreek (zijn we al geweest)
Tips voor websites waar mooie rondreizen staan zijn ook welkom. Alvast bedankt.
Geplaatst door: ® 72grande
, Datum:
05.07.2021 21:34
Veel hangt af van de vraag van de definitie van het begrip “roadtrip”. Ik zeg niet dat ik de goede definitie heb, maar voor mij houdt het wel iets in van avontuur (ervaren waar de reis je brengt) en meer nog dat de reis geen middel is om ergens te komen, maar juist het doel is. De roadtrip zelf is in ieder geval deels de bestemming, zeg maar. Als je van die definitie uitgaat, moet je van de reis iets maken. Bijvoorbeeld (maar er zijn veel mogelijkheden te verzinnen), volg vanaf Parijs de oude, historische Route Nationale 7 (de Franse “Route 66”) en kom zo na een dag of twee, na in Moulins de historische Route Nationale 9 te hebben opgepakt, in de Auvergne. Koning van de RN7 is tekenaar Thierry Dubois, dit is één van zijn pagina’s waarin een compleet roadbook is opgenomen: http://routenationale7.blogspot.com/
Zoek ergens in de Auvergne je verblijfplaats, bij Lac Chambon bijvoorbeeld en ga de omgeving ontdekken. Van vulkanen tot de kazen van Saint-Nectaire, mogelijkheden genoeg. Om in het roadtrip thema te blijven, bezoek in Clermont-Ferrand l’Aventure Michelin: https://laventure.michelin.com/
En dan, ga, met de trein dit keer, naar de top van de Puy de Dôme: https://www.clermontauvergnetourisme.com/nl/formulieren/panoramatrein/
Maar ik kan net zo goed aanraden om naar de Beaujolais streek te gaan, via de oude Route Nationale 6 dit keer. Een algemeen advies is om je eigen rondreis te bepalen en niet te veel te zoeken naar bestaande rondreizen. Zolang je wegblijft van de snelweg is in Frankrijk overal wat te zien. Durf ook gewoon een bordje te volgen wat je aanspreekt; in het ergste geval stelt het doel niet veel voor, maar dan pak je vandaar je eigen route weer op. Veel plezier!
Geplaatst door: ® Nienke
, Datum:
05.07.2021 21:44
Geplaatst door: PetraHM
, Datum:
05.07.2021 21:45
In de Bourgogne: Guedelon, de Middeleeuwse bouwplaats. Sinds een jaar of 20-25 wordt hier een kasteel gebouwd zoals ze dat inde Middeleeuwen deden. Erg leuk om te bezoeken
https://www.guedelon.fr/fr
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
06.07.2021 15:16
hoi,
misschien kun je inspiratie vinden op de site "Frankrijk Puur"
Geplaatst door: Pigeon
, Datum:
06.07.2021 15:22
Beste Anouk,
Misschien is de Elzas we iets voor jou en je vriend. Redelijk tot goed weer, leuke plaatsjes en campings. Het is ongeveer 700 km rijden vanaf Breda.
Ik heb nog wel een leuke route liggen die je kunt gebruiken. Ik zal hem mailen. Veel plezier !
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
06.07.2021 16:24
En durf eens wat... dikwijls staan er bordjes langs de weg (niet de tolweg) met een driehoekje bordje dat er een kleine privé-camping is of soms een municipal-(gemeente-camping) is, maar ook wel een boerenbedrijf. Gewoon naar toe rijden en je melden bij diegene die je te woord staat. Staat het je niet aan dat excuses en verder zoeken.
Wij hebben op die manier de afgelopen jaren de leukste campings en hun eigenaren op die wijze ontmoet; vaak nog contact. Voor ons zijn schoon water, redelijk sanitair (oud is niet erg; graag schoon) en liefst een, een rustig plek en een prikje elektra (voor de koelkast meer dan voldoende. Wel leuk wanneer je dan iedere ochtend een krop verse sla op je tafeltje vindt... voor "Madame". Of veertig dagen helemaal alleen op een prachtig grote camping in een park in de bossen; een die door het gemeentepersoneel prima werd onderhouden . Alles functioneerde prima; vrouwtje van de gemeente kwam in de ochtend en tegen de avond even kijken of alles goed was... Jawel hoor; perfect!. Camping was door de gemeente verkocht en was blij met ons als bewaarders totdat de eigenaar kwam en er gebouwd zou worden; niet hoeven te betalen.. Ach dat is voor ons Frankrijk.
Geplaatst door: Henny
, Datum:
06.07.2021 16:38