Wat moet nu wbt test en vaccin? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Maartje
, Datum:
04.07.2021 16:50
Wij hopen 13 juli te vertrekken naar Frankrijk.
Mijn man is al volledig gevaccineerd.
Ik krijg dinsdag 6 juli mijn tweede van Pfizer. Dus ben dan 1 week volledig gevaccineerd. Moet ik dan nog mijzelf laten testen. Omdat ze normaal van twee weken uitgaan voordat het echt werkt ofzo? Op rivm zeiden ze dat Pfizer al na 1 week goed is. Maar denkt Frankrijk er ook zo over?
Dochter krijgt a 's. Vrijdag eerste vaccin. (16) . Zij moet zeker wel test. Maar is snelle antigeen test dan voldoende? En moet er nog een verklaring mee. Waar kunnen we die downloaden?
Geplaatst door: ® Noren-63
, Datum:
04.07.2021 17:13
De zogeheten Reisapp van Buitenlandse Zaken&Douane kunt u vinden/downloaden via www.nederlandwereldwijd.nl
Land intypen en dan het Covid-logo aantikken; up-to-date informatie over wat dit land "vraagt" mbt vaccinatie, tests, enz..
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
04.07.2021 20:10
https://www.nederlandwereldwijd.nl/
Op deze site kun je alle info vinden.
Om de gegevens van de test te kunnen inladen heb je een digiD nodig. Dit geldt ook voor u dochter. Zorg dus dat u deze op tijd aanvraagt als u die niet heeft.
U kunt een antigeen (snel) test laten doen maar dat kan alleen bij een commerciële aanbieder. Bij de GGD kun je gratis testen maar dan is het een pcr test.
Geplaatst door: Jane
, Datum:
04.07.2021 20:20
Ja dan zou je nog een test moeten doen max 72 uur voordat je gaat reizen. Mijn dochter krijgt as dinsdag haar vaccinatie en moet helaas toch nog getest. Net niet binnen ons vertrek van 2 weken. De tests die we bij de kinderen doen is de gratis test.
Je kan bewijs van test en prikken via de coronacheck app downloaden. Iedere persoon moet die op de eigen telefoon downloaden dus je dochter ook. Het werkt met digid.
Op de de app van het rijk de reisapp. (zo heet dat ding) kan je zien wat je wel en niet moet doen voor Frankrijk.
Geplaatst door: Huib
, Datum:
04.07.2021 21:21
, Datum:
04.07.2021 21:40
Dank voor reacties. Voelt inderdaad wel beetje vreemd dat ik bij vertrek toch moet testen terwijl ik dan week volledig gevaccineerd bent. En RIVM zegt dat (alleen bij Pfizer) de werking dan al volledig zou zijn. Van mijn dochter had ik het wel verwacht. Voor mijzelf niet. En ja we hebben allemaal de digiD paraat...
Geplaatst door: Monique9
, Datum:
04.07.2021 22:05
Maar als je gaat vliegen naar Frankrijk moet je zo ie zo pcr test doen. Toch?
, Datum:
04.07.2021 22:18
Heb ik me niet in verdiept. We gaan met auto. Nou ja gaan we toch nog testje doen... 😉
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
05.07.2021 22:33
Het grappige is dat de QR-code van de Corona Check app bij de scanner alleen een groen vak laat zien. Persoonsgegevens en medische data worden helemaal niet zichtbaar. Dus zodra de vaccinatie(-prik) is geregistreerd kan je al zo'n QR-code aanmaken. Die twee weken is dus helemaal niet te achterhalen...
Geplaatst door: Karen
, Datum:
06.07.2021 06:27
Uit de qr code in de corona app is wel degelijk alles re achterhalen zodra je op de vraagteken klikt. Je naam, vaccinatiedatum, aantal dosis, welke vaccinatie
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
06.07.2021 11:11
@ Karen: Degene die jouw QR code scanned kan dat niet zien, die krijgt uitsluitend een groen vlak te zien. Op je eigen telefoon bij de QR code kan je die gegevens idd zien via het vraagteken. Je bent daar dus zelf "in control".
Het zichtbaar maken van deze gegevens is namelijk in strijd met de (Europese) Wet op Bescherming Persoonsgegevens.
, Datum:
06.07.2021 13:19
Dat is alleen hier binnen Nederland
De code voor buitenlands gebruik bevat meer informatie over welk vaccin iemand heeft gehad en op welke datum de prik is toegediend. Deze informatie hebben landen nodig om te bepalen of de gevaccineerde welkom is. Daarom is het Europese reisbewijs binnen Nederland niet bruikbaar: de makers vinden dat een onnodige privacyschending.