Met camper dagje naar kust Zuid-Frankrijk? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® User14092
, Datum:
04.07.2021 09:12
Dit jaar mogen wij met de camper van familie op vakantie. Wij zullen vnl campings opzoeken ipv camperplaatsen ivm het campingleven met tieners die mee gaan.
Stel je hebt een camping wat verder van de kust, en je wilt een dagje naar het strand. Kan je je camper overdag dan wel ergens kwijt of is dit niet te doen in het hoogseizoen?
Wij zijn gewend om met de caravan te kamperen en dagjes weg te gaan met de auto. Geen ervaring dus, vandaar mijn vraag 😉
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
04.07.2021 17:51
Het zal druk zijn met parkeren, maar een andere vraag die ik zou hebben of je het wel fijn vindt qua veiligheid zo ergens op een parkeerplaats. Misschien toch fijner een paar dagen een camping direct aan de kust erbij te doen. Dat is nu juist voordeel van camper, je bent zo weer op een andere plek. En ook zo weer weg natuurlijk als het niet bevalt.
, Datum:
04.07.2021 18:43
Ja ik denk idd dat we het wellicht zo moeten doen. Even wennen hoor, van caravan naar camper...:-)
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
04.07.2021 20:11
Er zijn diverse apps waarmee je leuke plekjes voor je camper kunt zoeken. Bv. Park4night. Houd er óók rekening mee dat je met een oudere camper niet altijd in een stad mag komen. Wij staan met onze camper ook vooral op campings. Camperplekken vinden wij meestal niet zo sfeervol! Maar daarentegen is het heerlijk als je je huisje bij je hebt tijdens een dagje strand of meer!
, Datum:
05.07.2021 00:25
Carolien, bedankt voor de tip!
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
05.07.2021 09:15
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
05.07.2021 09:59
@User14092, ik heb net zelf de app van Park4night nog eens bekeken (ik had hem gede-installeerd en snap nu waarom...) en vind hem eigenlijk helemaal niet zo handig en overzichtelijk. Misschien kun je beter de app Campercontact nemen. Of misschien zijn hier een aantal camperaars die nog tips hebben. Ik lees mee!
, Datum:
06.07.2021 18:28
Klopt het dat de meeste mensen een camperplaats reserveren voor verblijf aan de kust ipv de camper gewoon voor een dagje strand op een parkeerplaats zetten? Wie heeft hier ervaring mee?
Is dat idd zo onveilig? Op heeft het vooral te maken met weinig parkeerplekken?
Geplaatst door: martijnseverin
, Datum:
07.07.2021 09:18
Hangt er beetje vanaf waar je zit maar bij ons in languedoc kan je bij a overal je camper aan het strand kwijt. Hoef je niet te reserveren of iets. Gewoon standaard parkeerplaats.. Ik zet hier een link van mijn YouTube filmpje bij. Op de heenweg komen we uit canet en zie je de lange rij parkeerplaatsen langs het strand https://youtu.be/PeRu3yKoFCc
Zo is het hier op veel plekken
Geplaatst door: ® Freek
, Datum:
07.07.2021 09:43
, Datum:
07.07.2021 15:41
Superbedankt voor jullie reactie! Heel duidelijk!