Word er gecontroleerd aan de grens op het Corona paspoort? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Ede01
, Datum:
18.07.2021 17:30
Vandaag via België, Luxemburg naar overnachtingscamping in Macon. Bij niet één grensovergang iemand gezien ( gewoon via de tolwegen) ook daarbij niemand gezien. Ook camping behalve mondkapje geen enkele restrictie.
Geplaatst door: ® Fammeij
, Datum:
18.07.2021 20:29
Dochter is vandaag nagereisd met de trein. Vrijdag de testen voor je vakantie test. Zaterdag halsoverkop nog een test toen de regels veranderden. En de hele treinreis geen enkele controle, alleen op treinticket.
Geplaatst door: ® Esther18
, Datum:
18.07.2021 22:20
Mijn zus en zwager vandaag gereisd ook extra test laten doen en geen controles gehad.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
18.07.2021 22:29
@Kims en Ede01, zijn jullie dan via Maastricht en Luik gereden? Kan dat weer gewoon?
Geplaatst door: Ede01
, Datum:
19.07.2021 08:04
Wij wonen in Ede en via Antwerpen, Brussel Namen was maar 40 km langer als via Luik dat volgens mij nog afgesloten is. Hierdoor vermeden we zoeken op lokale wegen in Luxemburg en konden we gewoon doorrijden. Luik zal nog wel ff dicht blijven denk ik.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
19.07.2021 09:18
Google Maps leidt me nu Luik en dan in plaats weer erop even rechtdoor langs Angleur om verderop de weg op te gaan. Alleen is de weg net voor de rotonde van de oprit in Luik (als je door Luik gaat) nog dicht volgens inforoute.be. Even maar bij Google gemeld.
Geplaatst door: Ramon
, Datum:
19.07.2021 16:09
Vandaag route Brussel-Namen-Luxemburg naar onder gereden.
Nergens ook maar iets dat lijkt op controle gezien.
Geplaatst door: ® Arthur-vL
, Datum:
19.07.2021 16:41
Bedankt voor het vermelden Ramon.
Zijn er mensen die via Doornik rijden? Is daar controle?
Geplaatst door: Ed
, Datum:
19.07.2021 19:11
Zijn er ook controles richting lille flandre weet iemand iets dank alvast
Geplaatst door: Forzav
, Datum:
19.07.2021 19:46
Vandaag Eindhoven - Antwerpen - Kortrijk- Amiens gereden, geen enkele controle
Geplaatst door: Marike
, Datum:
19.07.2021 19:56
Vrienden van ons zijn gisteren vertrokken en zijn via Maastricht- Luik- Luxemburg- Nancy- Dijon gegaan. Ook geen controles gehad! Zowel op de overnachtingscamping in Beaune als vandaag op de ‘echte’ camping ook geen controle.
Een collega vertrekt as zondag dus dan zullen we ook wel een update krijgen. Hopelijk kunnen wij 1 augustus heerlijk dik 3 weken naar Frankrijk.
, Datum:
20.07.2021 09:28
@Marike, hoe is je collega langs Luik geraakt? Omgereden via Namen?
, Datum:
20.07.2021 09:33
@Marike, je mag mijn vorige posting negeren. Ik zie net pas je posting in de Luik-topic.
Geplaatst door: ® sannie
, Datum:
20.07.2021 11:37
De nieuwe regels gaan volgens mij morgen pas in dus ik vermoed dat ze dan gaan controlen (steekproeven)
Geplaatst door: Leon
, Datum:
21.07.2021 09:33
goedemorgen, hoe zijn de ervaringen de laatste dagen bij de grensovergangen. wordt er nu inderdaad fanatieker gecontroleerd aan de grens of valt dit alleszins nog mee? wij vertrekken volgende week naar het zuiden
Geplaatst door: Peter V
, Datum:
21.07.2021 09:46
Ik snap heel die heisa over controleren echt niet. Als de regel zegt dat je gevaccineerd moet zijn of een test ondergaan hebben, dan zorg je toch gewoon dat je aan die regel voldoet? En dan hoef je toch geen schrik te hebben van controles?
Anderzijds kijk eens naar Franse TV (o.a. enquetes 90 e.a.) Dan zal je zien dat je beter in orde bent met de regels. De Franse politie aanvaardt (zeker van buitenlanders) geen "ja maar" en zij hebben heel veel machten zoals onmiddellijke inning, voertuig aan de ketting,....
Geplaatst door: Cin
, Datum:
21.07.2021 09:55
Peter v
Bedankt voor de info.
Als u hier iets duidelijk mee wilde maken.
Dat is niet gelukt.
We zijn niet onder de indruk.
Fijne dag
Geplaatst door: Leon
, Datum:
21.07.2021 09:57
Ik ben het met je eens Peter. daar is het mij ook niet om te doen.
wij zijn beide dubbel gevaccineerd. alleen lees ik de ene keer dat je minimaal 7 dagen geleden de 2e dosis moet hebben gehad en vervolgens op een andere website ineens weer 14 dagen. op dag van vertrek heeft mijn partner exact 7 dagen geleden de 2e dosis gehad dus dat is veilig lijkt me. mits er toch sprake is van 14 dagen dus dan hebben we wel een probleem.
wij doen alles volgens het boekje voor zover ik weet, alleen de regels veranderen vrij continu. dus in die beleving vroeg ik af of de grenscontroles inderdaad zijn opgevoerd om inreizende buitenlanders te controleren.
Geplaatst door: Willem
, Datum:
21.07.2021 10:13
Onze nieuwe buren op de camping vertelden dat ze gisteren zijn aangehouden bij de eerste tolooortjes in Frankrijk. Ze hadden alles voor elkaar behalve de ereverklaringen. En daar deed de douane niet moeilijk over. Ze kregen de mogelijkheid die alsnog in te vullen en konden vervolgens weer doorrijden.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
21.07.2021 10:51
Gelezen op een ander forum
Vanaf 17 juli geldt voor Frankrijk volledige vaccinatie vanaf 1 week na de 2e vaccinatie voor Pfizer, Moderna en AstraZeneca, meldt het door de regering uitgegeven persbericht. Voor het Janssen vaccin blijft de wachttijd 4 weken.