Word er gecontroleerd aan de grens op het Corona paspoort? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Mats
, Datum:
02.07.2021 19:25
Er zijn al heel wat mensen afgereisd naar Frankrijk en ik vraag mij af hoe het met de controles zit aan de grens? Op het corona paspoort. Zorgt het voor veel oponthoud?
Geplaatst door: Elfriede
, Datum:
02.07.2021 20:24
Wij zijn in juni naar Frankrijk gereisd, nu net terug van vakantie.
Geen enkele controle gehad, ook op campings geen vragen naar negatieve tests of vaccinatiebewijs
Geplaatst door: Mats
, Datum:
04.07.2021 17:06
Dus iedereen kon zo doorrijden??
Geplaatst door: Ina2
, Datum:
04.07.2021 17:48
Vanaf 5 juni in Frankrijk. Volledig gevaccineerd. Bewijzen in drievoud geprint in de auto. Nu op de 6e camping. Tolwegen, RN wegen en binnendoor gereden . Nooit controle gehad of heeft iemand ons iets gevraagd. Dus ook geen oponthoud......
Geplaatst door: jos
, Datum:
05.07.2021 11:09
Afgelopen weekend naar Zuid Frankrijk op en neer gereden. Totaal geen controles of politie gezien. Ik denk dat ze ook helemaal niet gaan controleren. We hebben wel de testen geregeld want de boetes zijn hoog mocht je onverhoopt wel controle krijgen.
Geplaatst door: Monique
, Datum:
05.07.2021 13:25
Gisteravond terug gekomen uit Vendres Plage na 2 weken vakantie, geen enkele controle op de heen en terugreis, ook niet op de camping.... Hadden de kopie van de vaccinatiebewijzen bij ons verders niets.
Geplaatst door: Max
, Datum:
05.07.2021 13:52
11 juni vertrokken naar Frankijk, onze eerste stop was Sedan dus we moesten de grens over via een N-weg (N58). Het was vrijdagavond en er stond een flink politiefuik, elke auto en vrachtwagen moest de weg af. Een blik op ons nummerbord en we mochten doorrijden van de gendarmerie. Wilde mijn raampje naar beneden doen maar de politieagent had (denk ik) geen zin om engels te praten. Hierna nog twee weken in Frankrijk gereisd en geen een keer gevraagd naar de papieren.
Geplaatst door: Madelon
, Datum:
05.07.2021 17:33
Eind juni 2 weken naar Zuid Frankrijk geweest. Geen enkele controle. Bij een tolpoortje stond op de terugweg in de buurt van Dijon een hoop gendarmerie, maar mochten doorrijden.
Ook niemand gehoord op de camping die wel gecontroleerd was.
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
05.07.2021 19:52
Geplaatst door: Nanka
, Datum:
06.07.2021 11:10
Afgelopen zondag, 4 juli vertrokken naar Frankrijk, nergens controle gehad of gezien. We zitten nu heerlijk op een camping in midden Frankrijk in het zonnetje!
Geplaatst door: Daido
, Datum:
06.07.2021 20:08
, Datum:
06.07.2021 20:12
Geplaatst door: Mts
, Datum:
06.07.2021 20:23
Dat wist ik al. op de grens van spanje en frankrijk word er streng gecontroleerd maar nederland naar frankrijk? volgens mij niet.
Geplaatst door: Anne
, Datum:
06.07.2021 21:38
Ik ga meerdere keren per jaar met auto de grens over en nog nooit is er gecontroleerd of ik mijn ID of paspoort bij me heb. Maar toch zorg ik dat ik het bij mij heb en laat ik het tijdig verlengen.
Waarom? Om dat dat nu eenmaal de afspraak is en van mij verwacht wordt. Nu ik de grens binnen twee weken na tweede vaccinatie over ga heb ik een afspraak voor een PCR test gemaakt. Het is momenteel gratis en anders hoort het bij de vakantiekosten.
Geplaatst door: ® @ndrea
, Datum:
06.07.2021 21:47
Wij ook, vind het ook wel zo solidair naar onze tieners toe. Volgende week vrijdag met zijn allen in de auto richting teststraat :)
Man en ik krijgen komende week onze tweede prik en dat is nu eenmaal nog niet lang genoeg van tevoren. Fijn is het niet maar ook geen wereldramp, even een paar seconden ongemak.
Geplaatst door: Edwin
, Datum:
06.07.2021 22:17
Met de hele familie door de teststraat, hou even op zeg. We moeten weer gewoon gaan doen.
Maandag mijn 2e prik en volgende week vrijdag gewoon naar Frankrijk. Volgensmij zijn we 1 Europa toch?
Geplaatst door: Jack
, Datum:
06.07.2021 23:11
Ik heb mijn uitgeprinte PCR testen klaar liggen. Voor de rest is het 1 grote grap. DN betaal ik wel 2x 135 euro wanneer ze mijn documenten niet vertrouwen.
Geplaatst door: Joop
, Datum:
07.07.2021 01:08
Ik en mijn vrouw hebben ons laten testen (PCR). Deze commerciele testlocatie is niet aangesloten bij de testenvoortoegang.nl. Wel worden deze testen met reiscertificaat geleverd. Nu hebben wij de testen uitgeprint mee in de auto en digitaal (PDF) op onze telefoon. Daarbij hebben wij de ere verklaringen ook uitgeprint mee in de auto. Dit is toch voldoende?
, Datum:
07.07.2021 12:06
Dat weet alleen de Franse overheid. Ik denk dat de instanties die controleren het zelf niet eens weten.
Voor 1juli was dat genoeg, daarna hebben ze dat corona paspoort ingevoerd.
Maar ik zou gewoon gaan. Er wordt behalve bij de Spaanse grens ook nauwelijks gecontroleerd. En je hebt in ieder geval een certificaat.
Ik zou zeggen dat de app niet goed werkt.
Maar waarom hebben jullie geen gratis sneltest gedaan?
Geplaatst door: Lia
, Datum:
07.07.2021 12:50
Het blijft heel vreemd als de Fransen zouden controleren bij de grens,omdat 70% van de Fransen zelf geen vaccinatie willen.
Ze vertrouwen de overheid niet...
En verwachten dat wel van jou???