Word er gecontroleerd aan de grens op het Corona paspoort? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Willem
, Datum:
15.07.2021 14:05
@Cin
Ik weet niet of het scheelt. Als ik gendarmerie zou zijn en ik kreeg de opdracht te controleren dan zou ik dat doen bij de normale poortjes vanwege de veiligheid..... Stoppen moet je daar toch en bij 'snelle pportjes' rij je zo'n 20-30 km/h. Maar deze gedachte is slechts boerenwijsheid.
Zorg dat je de papieren goed voor elkaar hebt, dan is er niets aan de hand. Hoogstens een beetje vertraging. Fijne vakantie!
Geplaatst door: ® RdM
, Datum:
15.07.2021 20:06
Wij zijn bij Lille net de grens over gegaan en bij de tolweg A1 daar werd gecontroleerd. Geen idee of het corona checks waren of niet, maar er stonden wat politieauto's en ze seinden een aantal auto's te stoppen en te volgen.
Wij hebben alles op orde, en reden door een tolbadge poortje. We zijn niet gecontroleerd. Voelt toch een beetje spannend als je ze wel ziet staan...
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
15.07.2021 22:28
@Josee: Dat is tot 1 augustus alleen voor grote(re) evenementen/bijeenkomsten en bepaalde gebouwen. Pas vanaf 1 augustus voor meer kleinere gelegenheden zoals de horeca en grote winkelcentra. En dan nog, alleen als je daar binnen wilt. Er hoeft dus niet om de dag te worden getest.
Geplaatst door: Josee R.
, Datum:
16.07.2021 00:02
Maar wat als je een kasteel wilt bezoeken, waar meer dan 50 mensen zijn? Cultureel evenement is een ruim begrip. Als jullie meer duidelijke informatie over hebben hoor ik het graag, want zij ziet er enorm tegenop. En hoe zit het met dierentuinen.....
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
16.07.2021 07:57
Uit de Gelderlander van vandaag:
Frankrijk
Controles op snelwegen, maar toerist is 'zeer welkom'
Vakantiegangers zullen in Frankrijk vaker op de politie stuiten. ,,We gaan vanaf deze week strenger controleren aan de grens, als het gaat om bezoekers uit risicolanden'', zei president Macron maandagavond op televisie. ,,Reizigers (uit die landen, red.) die niet gevaccineerd zijn, moeten dan in isolatie.''
Frankrijk gaat niet álle auto's tegenhouden. Er zal steekproefsgewijs, maar wel regelmatig gecontroleerd worden op de snelweg langs de grenzen. Toch blijven Nederlandse toeristen zeer welkom, zegt staatssecretaris Jean-Baptiste Lemoyne (Toerisme). ,,We staan klaar om jullie weer te ontvangen, maar: de strijd is nog niet gestreden. We zijn bezig met een gevecht tegen de deltavariant. Iedereen moet voorzorgsmaatregelen nemen.''
Hat advies van Lemoyne aan Nederlandse toeristen: ,,Laat u vaccineren. Dat is hét toegangsbewijs tot een normaal leven en tot een normale vakantie. Voor mensen die gevaccineerd zijn, heffen wij zoveel mogelijk beperkingen op, los van het land waar ze vandaan komen: of het nou groen, oranje of rood is.''
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
16.07.2021 12:42
De afgelopen twee maanden is al regelmatig vanuit/in verschillende media bericht dat ze streng(er gaan) controleren. De berichten op dit forum wijzen vooralsnog op het volledig tegenovergestelde. Ik weet dus ook niet wat ik van zo'n regionaal bericht moet vinden....
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
16.07.2021 17:42
Nog een voordeel van de tolbadge dan waarschijnlijk 😉
Geplaatst door: Mikej
, Datum:
16.07.2021 19:47
Er kan in ieder geval alleen aan de grensovergang gecontroleerd worden.
Want als je eenmaal in Frankrijk bent hoef je geen geldige Pcr-test meer te hebben indien je nog niet volledig bent gevaccineerd. Je kunt immers ook al een paar dagen geleden in Frankrijk zijn gearriveerd.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
16.07.2021 20:14
Big brother is watching 😉 volgens mij kunnen ze haarfijn (dmv kentekencheck) zien wanneer je Frankrijk bent ingereden.
Geplaatst door: J
, Datum:
16.07.2021 20:26
Ook Belgie en Duitsland gaan aanvullende eisen stellen aan Nederlanders die de grens overgaan.
Geplaatst door: Cin
, Datum:
16.07.2021 20:44
Geplaatst door: Mikej
, Datum:
16.07.2021 21:24
Dus maar gewoon zeggen dat je op doorreis bent..
Zou het zo gemakkelijk zijn?
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
16.07.2021 21:29
J, waar lees je dat van België? Geldt het ook als je op doorreis bent?
Geplaatst door: Daido
, Datum:
16.07.2021 21:46
Nederlanders die naar België reizen
en niet volledig zijn ingeënt,moeten
een negatieve coronatest kunnen tonen.
Dat meldt het ANP.De regel geldt alleen
voor mensen die 48 uur of langer in het
land verblijven,en niet voor mensen die
op doorreis zijn of voor kinderen onder
de 12.Wanneer de regel ingaat,is nog
niet duidelijk.
Bron teletext
Geplaatst door: J
, Datum:
16.07.2021 22:21
Op de site van de ANWB staat de info van 16 juli.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
16.07.2021 23:35
Geplaatst door: Domaine
, Datum:
18.07.2021 08:56
Wij zijn vrijdag nacht op zaterdag vertrokken om 23.30 , wij hebben nergens controle gehad of gezien .
Wel was het gisteren enorm druk met files van lyon tot afslag bollene.
Op de camping is het nog enorm rustig veel open plekken .
Geplaatst door: Domaine
, Datum:
18.07.2021 08:58
Wel hadden we alles in orde ,met pcr testen en zelf ben ik volledig gevaccineerd.
Geplaatst door: ® @ndrea
, Datum:
18.07.2021 16:01
Wij rijden momenteel bij Langres, vanochtend 8 uur vertrokken. Geen enkele controle tot nu toe, ook niets gezien.
We hadden vrijdagmiddag de GGD pcr-test, uitslag zat rond middernacht in de mailbox. Toen gister rond het middaguur bekend werd dat die niet zou gelden ivm verkorte geldigheidstijd hebben we snel nog een nieuwe afspraak bij een externe testenvoorjereis-tester gepland, dus 4 uur in de middag weer getest (antigeen dit keer) en uitslag binnen een uur in de mailbox.
Morgen ben ik 7 dagen volledig gevaccineerd dus ga ik gelijk checken of het lukt met de TAC- app. Man is dinsdag 7 dagen dus het puzzeltje past voor ons precies (naast de twee tieners die wij mee hebben).
Vanaf dinsdag hopen wij dus van de teststress af te zijn en lekker te kunnen gaan genieten van de rust en ruimte in La Douce France!
Geplaatst door: Kims
, Datum:
18.07.2021 17:16
Gisteren gewoon richting Frankrijk gekomen via Luxemburg, Metz, Dijon, Grenoble, nu in Clelles. Behalve dat het heel rustig was op de weg nergens controle gehad. Ook nergens controle gezien.