Word er gecontroleerd aan de grens op het Corona paspoort? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Maartje
, Datum:
13.07.2021 12:11
Wij zijn vanmorgen de grens overgegaan. Via luxe. En geen grenscontrole of politie gezien. .. wel veel regen....
Wij zijn volledig gevaccineerd. Alleen ik nog maar pas een week. Dus gisteren samen met dochter test gedaan. Dochter heeft maar 1 vaccinatie nog. Hopelijk inderdaad niet straks om de drie dagen testen voor haar. Had voor de zekerheid wat zelftesten in de tas gestopt. Maar helaas heb je daar waarschijnlijk niets aan. En kan je in het ergste geval op zoek naar adressen waar ze zich kan laten testen.
Geplaatst door: Claudia65
, Datum:
13.07.2021 17:28
Is er iemand geweest die is gaan rijden zonder dat de uitslag van de pcr- of antigeentest binnen was? Wordt je bij controle (en die kans wordt steeds groter sinds gisteren) teruggestuurd met een boete van € 135 per auto? Of zijn de gevolgen veel groter?
Geplaatst door: Maart
, Datum:
13.07.2021 18:22
Antigeentest hadden wij binnen 20 minuten... dus nog lang niet in Frankrijk. Maar nu ook bij onze overnachting. Nergens naar gevraagd.
Geplaatst door: Edwin
, Datum:
13.07.2021 19:20
Allemaal leuk met die testen van de overheid, maar vanmiddag een mail binnen dat mijn testlocatie is verzet en door een andere aanbieder gedaan wordt. En nog maar te zwijgen over alle reacties die ik lees, over dat de uitslag dagen op zich laat wachten.
Is dit met de antigeen testen ook zo'n rotzooi bij commerciele aanbieders, of maak ik me te druk?
Geplaatst door: Karen
, Datum:
13.07.2021 19:34
Donderdag 9.45 uur getest. Vrijdag keek ik om 7.00 uur op de telefoon en stond de uitslag in digid.
Geplaatst door: cin
, Datum:
13.07.2021 19:40
karen kan je er ook voor kiezen om de uitslag via mail binnen te krijgen?
mijn dochter heeft nog geen digid
Geplaatst door: Wima
, Datum:
13.07.2021 20:02
Cin, dan wordt je gebeld voor de uitslag.
, Datum:
13.07.2021 20:09
Dat kan toch helemaal niet gebeld worden , ik heb toch bewijs nodig? testenvoorjereis.nl
Ik heb net zelf al gekeken en je kan een code ophalen van je test bij coronacheck.nl en daar je uitslag uitprinten.
, Datum:
13.07.2021 20:37
Oja, tuurlijk... voor mijn kinderen, zonder digid, werden we altijd gebeld voor de uitslag. Maar dat hoefden we nergens te bewijzen.... gewoon weer naar school.
, Datum:
13.07.2021 20:38
Maar fijn dat je ook zelf kon kijken 😉
, Datum:
13.07.2021 20:39
Wima dit is toch een vakantie forum ik heb toch bewijs nodig als ik de grens over wil of zal ik tegen de gendarmerie zeggen dat ik gebeld ben voor de uitslag.
Denk niet dat ik dan door mag rijden.
, Datum:
13.07.2021 20:41
Ik zei al sorry, was te snel met reageren.
, Datum:
13.07.2021 20:42
En anders bij deze, sorry.....
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
13.07.2021 21:39
Bij de reservering voor de (antigeen) tests van onze kinderen werd al vooraf aangegeven dat de uitslag per mail wordt verstrekt.
Geplaatst door: Karen
, Datum:
14.07.2021 09:26
Geen idee of je ook gebeld of gemaild wordt. Onze kinderen zijn 7 en 9 en hoefden niet getest te worden. Wel hebben we een half jaar geleden digid aangevraagd. Voor het geval de klas in quarantaine moet en ze getest moeten worden. Door een digid zouden ze sneller hun evt uitslag hebben en weer naar school kunnen. Gelukkig nog niet nodig geweest
Geplaatst door: Lomb
, Datum:
15.07.2021 09:14
Ik ga ervan uit dat Nederlandse auto's aan de grens of bij tolpoortjes niet gecontroleerd gaan worden op vaccinaties en/of pcr-testen. In EU-verband zijn hier ook afspraken over gemaakt. Dus tenzij er door de deltavariant de IC's overlopen worden, zal daar voorlopig geen verandering in komen vermoed ik.
Als er mensen zijn die er toch zijn uitgepikt voor controle lees ik dat uiteraard graag!
Geplaatst door: Willem
, Datum:
15.07.2021 09:25
Afgelopen woensdag de Franse grens voorbij gereden: geen controles. Bij de eerste tolpoort in Frankrijk stond wel wat gendamerie maar of die aan het controleren waren weet ik niet. Wij reden met de tolbadge door een 'snelle'' poort en daar konden wij zo doorrijden. Volgens mij niets aan de hand.
Geplaatst door: Cin
, Datum:
15.07.2021 11:50
Willem
Zit daar verschil in als je door de snelle poortjes gaat denk je? Want die zitten meestal rechts toch , de politie kan je dan toch niet aanhouden?
Geplaatst door: Josee R.
, Datum:
15.07.2021 12:22
Gisteren zijn onze zoon en schoondochter aangekomen in Cheverny. Ze hebben geen controle gehad onderweg. Onze zoon is al meer dan 6 weken geleden gevaccineerd met Janssen en onze schoondochter heeft nog maar 1 vaccin gehad. Haar tweede vaccinatie krijgt zij 6 augustus. Zij heeft zich wel laten testen en zij weet dat zij zichzelf vanaf de 21e om de dag moet laten testen.
We kunnen allemaal wel mopperen, maar men moet iets. Het valt mij op, dat men hier vaak in de ik vorm denkt. Wil je je niet laten vaccineren of laten testen blijf dan in Nederland! Vergeet vooral niet dat je het onder je leden kunt hebben zonder zelf ziek te zijn, maar wel een ander kan besmetten.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
15.07.2021 12:53
Als je gevaccineerd bent kun je net zo goed anderen besmetten. Vaak hebben degenen die gevaccineerd zijn geen symptomen, dus die hebben helemaal niet door dat ze besmettelijk zijn.
Dus gevaccineerden kunnen ook beter thuis blijven volgens jouw gedachtengang.