Word er gecontroleerd aan de grens op het Corona paspoort? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
07.07.2021 13:29
Verkeer van Spanje naar Frankrijk wordt regelmatig door de gendarmerie aan de grens gecontroleerd. Personen die geen geldig document m.b.t. Covid-19 kunnen tonen worden terug gestuurd. Dan moet je zelf maar uitzoeken waar je een test kunt laten doen.
Geplaatst door: Joop
, Datum:
08.07.2021 08:19
@Daido, de reden waarom wij geen gratis test hebben laten doen en dus niet eentje die aangesloten is bij testenvoortoegang (overheid) is, omdat ik weet hoe er omgegaan wordt met de privacy gegevens (data). Ik werk als midlancer voor verschillende overheidsinstanties waarbij ik de datakwaliteit optimaliseer en beveilig. De coronacheck app doet op de achtergrond veel meer dan wordt verteld én de data wordt behandeld door onbekwaam personeel.
Geplaatst door: Monique9
, Datum:
08.07.2021 09:02
@joop je hoeft de uitslag toch niet perse in de Corona check app te laten registreren? Je kunt ook uitslag per mail en die dan uitprinten?
Geplaatst door: Joop
, Datum:
08.07.2021 09:32
@Monique9 dat heb ik ook gedaan. Maar bij een commerciele tester dat niet is aangesloten op testenvoortoegang.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
08.07.2021 12:31
@Joop, ik snap je bezwaren. Gewoon gaan en een fijne vakantie! Het zal allemaal wel meevallen. Ik heb gehoord dat ze in Frankrijk ook nog gewoon het gele boekje en het vaccinatiebewijs accepteren, dus waarom een pcr test niet.
En in het allerergste geval krijg je een boete van 135€ per persoon.
Geplaatst door: Steven
, Datum:
09.07.2021 07:41
Testen is net als een gordel in de auto. Voor je eigen en anders veiligheid. Het gaat niet om de regel, maar om het effect. Dus gewoon testen als je op vakantie wilt.
Geplaatst door: Karen
, Datum:
10.07.2021 13:46
Zojuist aangekomen in Frankrijk. Negatieve pcr en 1 vaccinatiebewijs in de corona checkapp en 1 formulier gedownload van de site vd anwb. Geen controle gehad.
Geplaatst door: ® Tineke en Johan (webmasters Camping-Frankrijk.nl)
, Datum:
10.07.2021 14:35
Geplaatst door: Roelm
, Datum:
10.07.2021 16:22
@steven ik vind dat wel een mooie beeldspraak. Als je geen ongeluk maakt met je auto kun je zeggen : wat een onzin die gordel. Maar een klein percentage die een ongeluk maakt heeft er voordeel van.
Geplaatst door: Cin
, Datum:
10.07.2021 16:33
@roelm de gordel kan jou ook ernstig letsel toe brengen en zo ook de airbag.
Het is maar hoe je het bekijkt maar om een experimenteel vaccin of een onbetrouwbare pcr test met een gordel te vergelijken lijkt mij een beetje vergezocht en sla je natuurlijk volledig de plank mis.
Geplaatst door: Roelm
, Datum:
10.07.2021 18:51
@steven ik vind dat wel een mooie beeldspraak. Als je geen ongeluk maakt met je auto kun je zeggen : wat een onzin die gordel. Maar een klein percentage die een ongeluk maakt heeft er voordeel van.
Geplaatst door: ® MacGyver
, Datum:
11.07.2021 15:58
Vandaag via Luxemburg de grens over naar Frankrijk. Mijn vriendin heeft de 2e prik langer dan 14 dagen geleden gekregen en ik mijn 2e afgelopen vrijdag. Netjes een pcr test gedaan en de qr codes aangemaakt. Ook alles uitgeprint, maar helaas geen controle. Niet bij de grens, maar ook niet bij het eerste tolpunt na Nancy(Gye). Wel 3 agenten bij de tolpoorten, maar geen daadwerkelijke controle. Gaf mij een goed gevoel alles in orde te hebben en het was een kleine moeite.
Geplaatst door: Tinne
, Datum:
12.07.2021 15:12
Er wordt helemaal niet gecontroleerd op een test of paspoort als je met de auto op vakantie gaat verteld net de directeur van de ANVR op radio NH .( waar je vragen aan kon stellen en deze vraag ook gesteld werd ) Volgens hem was dit een afspraak tussen de Europese landen om file te voorkomen ,,.
Geplaatst door: Cin
, Datum:
12.07.2021 17:30
Hoe zit het eindelijk met dat verplichte mondkapje in de buitenlucht in Frankrijk?
Geplaatst door: CR
, Datum:
12.07.2021 17:31
Sinds gisteren 11 Juli in Millau neergestreken. Tot op heden maar één controle gezien van de Gendarmerie bij de peage onder Parijs (A10) hier werden her en der wat auto's tussen uit geplukt. Als het daadwerkelijk om een corona controle ging durf ik zo niet te zeggen.
Geplaatst door: Lisbeth
, Datum:
12.07.2021 18:45
Geen controle Ad grens met Spanje in beide richtingen...
Geplaatst door: Jack
, Datum:
12.07.2021 19:13
Zaterdag op zondag nacht om 04:30 naar Frankrijk gereden. Grens Nederland - België (ergens rond 06:30) nul controle. Grens België - Frankrijk (ergens rond 08:30) nul controle. Alle tolpoorten, nul controle. Werkelijk geen politie/douane gezien. Wij zitten nu op Camping Le Talouch.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
12.07.2021 19:41
Geplaatst door: Lia
, Datum:
13.07.2021 08:00
Vandaag in het Ad
Frankrijk gaat de grenscontroles verscherpen, vooral bij reizigers uit risicolanden. Bovendien is de gezondheidspas vanaf augustus verplicht in de horeca, winkelcentra en bij reizen per trein, vliegtuig of langeafstandsbus. Deze en andere nieuwe coronamaatregelen heeft de Franse president Emmanuel Macron vanavond aangekondigd tijdens een televisietoespraak.
Geplaatst door: Karen
, Datum:
13.07.2021 08:05
Verscherpen? Er werd bij de grens helemaal niet gecontroleerd....
De politie in NL heeft geen mankracht dat te gaan doen, verwacht de Fransen ook niet. Ik las dat ze dit niet gaan doen, om files te voorkomen