Controles honden (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® susan3
, Datum:
30.06.2021 18:51
Wordt er actief gecontroleerd op de paspoorten van de honden in Frankrijk?
We willen onze pup meenemen op zomervakantie maar ze heeft dan net niet de 15 weken als we weggaan.
Ik weet dat je dan officieel de grens nog niet over mag, maar doen ze moeilijk over die ene week?
Geplaatst door: Cin
, Datum:
30.06.2021 19:07
Actief gecontroleerd aan de grens of de camping?
Onze ervaring op de camping is dat ze niet eens naar de hond hebben gevraagd laatst staan haar boekje.
we hadden haar net zo goed niet kunnen opgeven 🙃
Geplaatst door: Manus
, Datum:
30.06.2021 19:17
Onze hond gaat al jaren mee op vakantie. Er is nog nooit naar papieren oid. gevraagd. Let wel op dat de hond de penning aan zijn halsband heeft , dit kan anders wel problemen opleveren.
Geplaatst door: ® sannie
, Datum:
30.06.2021 19:41
Aan de grens nooit gecontroleerd, op campings een enkele keer.
Er werd eigenlijk alleen naar de rabbies enting gekeken, deze moet 3 weken van te voren gegeven zijn.
Geplaatst door: Ien
, Datum:
30.06.2021 20:03
In de 20 jaar dat we met een hond in Frankrijk kamperen is er nog nooit naar het vaccinatie boekje gevraagd, de penning voor de rabies inenting zit in het mapje! Niet aan de halsband en daar is ook nog nooit een opmerking over geweest.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
30.06.2021 20:41
Wij zijn ook nog nooit gecontroleerd en kamperen al 25 jaar mét honden. Toch zou ik me er niet helemaal gerust op voelen. Misschien dit jaar toch meer controles vanwege corona en dan zou het kunnen dat ze ook de papieren van de hond willen zien. Maar ja..ik zou ook gestresst worden van reizen zonder test met reiscertificaat en hier zijn genoeg mensen die dat gewoon doen.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
30.06.2021 23:25
Wij hebben tijdens onze laatste vakantie zelfs een corona PCR test voor de hond laten doen.;)
Ik ben al op heel wat campings geweest en sporadisch werd gevraagd naar het hondenpaspoort. Ze kijken daar dan in, maar ze snappen de ballen er niet van. Dus ik zou mij daar niet druk over maken.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
01.07.2021 00:44
Jawel, in Midden Frankrijk.... compleet gescand met soort apparaat in de hals van onze hond en daarbij het hondenpaspoort helemaal doorgebladerd. Lag misschien aan onze aparte hond. Voor zover ik 't weet moet bij een bezoek aan de dierenarts (kan gebeuren) het hondenpaspoort met geldige entingen worden getoond (jawel, ook gebeurd) en ook wanneer er overlast of iets anders is waarbij hond of politie betrokken zal het hondenpaspoort getoond moeten worden. Honden van bepaalde categorieën (even nakijken ANWB of zo) worden niet geaccepteerd; ook niet in Spanje. Fijne vakantie... en rommel (je weet wel) opruimen.
Geplaatst door: ® susan3
, Datum:
01.07.2021 08:09
Dankjewel voor de reacties, het idee dat we een week tekort komen zit me wat dwars, zul je net zien dat je dan gevraagd wordt.
Moederhond gaat ook mee, die gaat al jaren mee, ook onze vorige hond, en in al die tijd zijn wij ook nooit gecontroleerd.
Idd, netjes alles opruimen, dat ben ik met je eens. Overal heb ik zakjes inzitten. Vind het zelf ook verschrikkelijk vervelend om in de viezigheid van een andere hond te stappen.
We hebben zelfs een frans ras (epagneul francais) dus ze zullen haar wel niet heel bijzonder vinden. We willen richting meer van Annecy. We gaan er nog even goed over nadenken.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
01.07.2021 10:46
Speelt dit probleem alleen de eerste paar dagen van je vakantie, of mag ze nog niet inenting hebben zolang ze nog jonger zijn dan 15 weken ?
In het eerste geval moet je alleen de eerste dagen stressen. In het tweede geval: mag die enting niet een paar dagen eerder gezet worden ?
En ik begrijp dat de moeder er ook bij is.
Voor de goede orde: wij hebben geen hond, dus mijn opmerkingen zullen zeker getuigen van onwetendheid, en kunnen complete onzin zijn.
Geplaatst door: Henny
, Datum:
01.07.2021 11:47
Ik zou er niet zo'n probleem van maken, vooral omdat de moeder er ook bij is en je alle papieren bij je hebt. . succes
Wij nemen al zeker 30 jaar onze hond(en) mee, inmiddels aan de 3e hond toe en nog nooit controle gehad. Zorgen wel, dat, als we op vakantie gaan, ze nog een gezondheids check heeft gehad.
Geplaatst door: ® Irene1
, Datum:
02.07.2021 10:27
Eenmaal naar gevraagd, jaren geleden op camping les Cigognes in Selestat. keer daarop op zelfde camping werd er niet om gevraagd.Ik zou het gerust durven riskeren omdat je wel de enting in je pas hebt staan. Rabies komt hier (nog) niet voor. Met dank aan de broodfokhondjes vanuit Oost-Europa neemt de kans wel toe.
Geplaatst door: wim13
, Datum:
02.07.2021 17:10
Ik ga al jaren naar Frankrijk; alleen in de Pyreneeën word ik geregeld naar het hondenpaspoort (Rabiës) gevraagd.
Geplaatst door: @nke76
, Datum:
03.07.2021 15:41
Volgens mij zit het probleem in de Rabies enting die pas vanaf 15 weken gezet mag worden. Deze enting is verplicht voor Frankrijk. Ben nog nooit gecontroleerd op het wel of niet aanwezig zijn van inentingen, maar ik zou persoonlijk het risico niet willen nemen...
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
03.07.2021 19:58
Pups mogen vanaf 12 weken de Rabiës enting krijgen maar deze moet minimaal 3 weken vóór je Frankrijk inreist gegeven zijn. Dan kom je dus op 15 weken. Ik zou het ook niet riskeren want mogelijk wordt je hond in beslag genomen áls je gecontroleerd wordt.
Geplaatst door: Jane
, Datum:
04.07.2021 15:37
Misschien kan je overleggen met je dierenarts of je de rabies inenting iets eerder kan krijgen. Zodat je hond 3 weken ingeënt is. Wij hebben nog maar 2 vakanties met hond in Frankrijk doorgebracht en nog nooit gecontroleerd maar ja dat zegt niet dat het nooit gebeurt.
Geplaatst door: Susan3
, Datum:
05.07.2021 16:09
Inmiddels een andere oplossing gevonden. Onze hond gaat naar mijn ouders. Ik durf het niet aan, stel dat ik wordt gecontroleerd en het klopt niet kunnen ze mijn hond afnemen. Dat is het niet waard, en ik zou zelf niet veel rust hebben totdat de tijd dat het vaccin geldig is voorbij is. Bij mijn ouders heeft ze het ook goed.
Het vaccin eerder geven is geen optie, want dan blijft het haar hele leven ongeldig als er goed naar de datums gekeken wordt. Dat wil ik ook niet.
Bedankt voor alle reacties.