Hulp gevraagd: route uitstippelen (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Podiki
, Datum:
29.06.2021 15:31
Hoi iedereen,
Ik post niet vaak maar lees wel veel mee hier op het forum. En nu had ik jullie als ervaren Frankrijk kampeerders graag om hulp gevraagd... Wij wonen in Spanje, Barcelona en willen deze zomer, mits het kan, richting Disneyland Parijs gaan. Alles zal afhangen hoe de situatie met covid zit, zowel hier als in Frankrijk. De reden dat we willen gaan is dat het een droom is van een ziek familielid en we niet weten of het volgend jaar nog wel zal gaan...
We hadden graag maximaal 3 uren gereden (met caravan, max 90-100km per uur dus) per dag. Vanuit Barcelona, reken ik dat we ongeveer 3 uur later ofwel in carcassonne zitten, ofwel ter hoogte van Agde. Maar ik weet echt niet welke route het mooist en makkelijkst is. Wat raden jullie aan? En welke (overnachtings)campings zouden jullie dan aanraden? Indien mogelijk, zouden we graag op mooie campings zitten, met zwembad en wateraansluiting. Wat is wijsheid?
Geplaatst door: Henny
, Datum:
29.06.2021 15:50
Wij zijn eens afgezakt naar Figueres ( en hebben vanaf daar met de trein Barcelona bezocht) Hebben de autoroute via Clermond Ferrand, Millau en zo verder gereden ( kwamen niét vanaf Parijs !) Deze autoroute is mooi en prima te doen met caravan. Bovendien is Millau de moeite waard om te stoppen en daar het viaduct te bekijken, grote parkeerplaatsen om vanaf de onderkant alles te zien. Millau heeft ook veel campings. Wij stonden op een eenvoudige, zonder zwembad etc .
Mooie reis toegewenst!
Geplaatst door: Podiki
, Datum:
29.06.2021 16:41
Bedankt, weet je soms de naam van die camping nog?
Ik ben aan het twijfelen om via Clermont Ferrand - Bourges te rijden of via Toulouse - Montauban - Limoges. Iemand ervaring met deze streken? We zouden maar drie dagen op de camping in Parijs blijven, maar hebben wel twee weken vakantie dus tijd genoeg om andere streken aan te doen. En vooral leuke campings te ontdekken. We gaan met twee kinderen van 6 en 8 jaar, animatie hoeft niet maar leuk zwembad wel, liefst met glijbaan. Voor de rest gewoon leuke bar in de camping en een winkeltje in de buurt is handig.
Geplaatst door: henny
, Datum:
29.06.2021 16:58
Geplaatst door: Colinda
, Datum:
29.06.2021 17:12
Camping du viaduc is ook een fijne camping voor die leeftijd. Aan een riviertje en met leuk zwembad met glijbanen. Loopafstand vd dorp.
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
29.06.2021 21:14
Geplaatst door: ® Juultje
, Datum:
29.06.2021 22:24
Hier alleen ervaring met de route via Toulouse.
Bij Carcassonne zijn mooie campings, het is een prachtig gebied en vanaf Carcassonne naar Toulouse, Limoges en Parijs is het erg prettig rijden over de A20 en A71. Wij vinden het een mooie route, zeker door de Lot en de Dordogne.
Rond Chateauroux en Orleans liggen ook mooie campings.
Van Carcassonne naar Brive de Lagaillarde is ongeveer 300 km. Van Brive naar Orleans zo'n 350 km. Daarna nog een goede 130 naar Parijs zelf.
Wat betreft campings kan ik je nog niet echt verder helpen. Speuren vind ik leuk, dus ik wil prima meekijken.