Testbewijs (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Zomerwarmte
, Datum:
28.06.2021 22:26
Goedenavond,
Wij willen deze zomer naar Frankrijk, en misschien wel naar meerdere campings. Heb je dan alleen een testbewijs nodig om de grens over te mogen of moet je ook een testbewijs hebben als je na 3 dagen naar een andere camping gaat.
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
29.06.2021 06:12
Het gaat erom dat je binnen de gestelde tijd(afhankelijk van welke test) op Frans grond gebied bent.
Geplaatst door: Jane
, Datum:
01.07.2021 23:48
Als je eenmaal de grens over bent dan hoef je daarna niet nog een keer te testen. Je test mag niet ouder zijn dan 72 uur. Op campings ed wordt volgens mij niet gecontroleerd.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
02.07.2021 08:51
Na een sneltest, pcr test of na een complete vaccinatie krijg je via de QR code een groen vlakje met initialen. Het land waar je bent scan de QR code.Bij de nederlandse app zien ze niet of je gevaccineerd ben of een test hebt gehad.
Wat gebeurt er nu als je vier weken in Frankrijk bent en je hebt alleen een test????
Frankrijk wil overigens de gratis tests voor toeristen afschaffen als dat nodig mocht zijn voor terugkomst naar het thuisland, omdat andere landen voor Fransen wel geld vragen
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
02.07.2021 20:04
"Na een sneltest, pcr test of na een complete vaccinatie krijg je via de QR code een groen vlakje met initialen. Het land waar je bent scan de QR code.Bij de nederlandse app zien ze niet of je gevaccineerd ben of een test hebt gehad"
"Groen vakje met initialen". "Bij nederlandse app zien ze niet of je gevaccineerd bent?" Ik heb totaal geen idee waar het hier over gaat. over welke app gaat het hier?
Wanneer je de coronacheck-app hebt, kun je QR downloaden internationaal of NL. Omdat ik pas 1 vacc heb gehad telt deze alleen nog internationaal. Na mijn tweede vacc geldt deze ook in NL. Maar ik zie geen groene vakjes met intitialen en hoezo is niet te zien dat je gevacc bent??
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
02.07.2021 20:26
, Datum:
02.07.2021 23:27
Ik bedoel als de QR code gescanned wordt ziet degene die scant een groen vlakje met initialen en geboortedatum. Dat zag ik op de tv.
Een sneltest of pcrtest is 72 uur geldig in Frankrijk. Dat zou betekenen dat er alleen bij de grens gecontroleerd gaat worden, want als je langer dan drie dagen in Frankrijk bent, is de test verlopen. Als ze dan scannen zien ze geen groen vlakje?????
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
03.07.2021 11:37
, Datum:
03.07.2021 12:37
Bedankt voor het antwoord! Ik dacht dat ze in het buitenland niet de gegevens konden zien of je gevaccineerd of getest was, maar dat blijkt wel zo te zijn.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
03.07.2021 23:10
Even ter aanvulling. Ik las onlangs in de krant dat nog niet overal apparatuur is om de QR-code in de corona check app te kunnen scannen. De papieren vaccinatiebewijzen + het gele boekje worden in Frankrijk ook geaccepteerd. Ik heb iig van onze registratiekaarten een kopie gemaakt voor in de auto. Voor het geval dat … 😉