Kun je ergens in de buurt van Parijs op een camping verblijven? Of is dat een stom idee? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Iris
, Datum:
28.06.2021 15:07
Hallo allemaal,
Wij gaan binnenkort een week naar Frankrijk, waarvan we 3 dagen naar Parijs willen gaan.
We waren van plan om te kamperen, zonder caravan, alleen met tenten. Omdat we daarna ook nog naar een andere camping gaan (in normandie) en omdat hotels in Parijs gewoon best duur zijn.
Nu zou ik graag willen weten of dat kan of dat het niet echt fijn/slim is. Ik hoor niet zo vaak mensen zeggen dat ze in Parijs hebben gekampeerd.
En als het wel een goed idee is, heeft iemand een tip van een camping? Hoeft niet heel veel te doen te zijn, we gaan overdag toch andere dingen doen.
(PS: we zijn een gezin, met 2 tieners)
Geplaatst door: Monique9
, Datum:
28.06.2021 15:19
Geplaatst door: EstherB
, Datum:
28.06.2021 15:41
Lees in de omgeving van Parijs goed de reviews over de campings, want er zijn een aantal campings daar waar veel gestolen wordt. Prima als je een caravan hebt die je af kunt sluiten, maar met een tent toch wat risicovoller en meestal hebben dat soort campings ook niet de beste sfeer helaas.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
28.06.2021 16:18
Ook wij hebben weleens gestaan op camping Jablines. Prima camping om naar eurodisney te gaan of vanuit daar de trein te nemen naar Parijs (30min met de trein). Zeer vriendelijke eigenaren die je veel info kunnen geven. Voor ons geen camping om 2-3 weken te staan, maar voor een paar nachten/ weekje een mooie camping.
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
28.06.2021 16:19
Ik weet de namen van de campings niet meer, maar wel dat we twee keer bij Parijs kampeerder en het best goed ging. Het enige dat wij slecht vonden was dat het mindervalide sanitair bij een camping 's nachts op slot zat
Geplaatst door: Henny
, Datum:
28.06.2021 17:09
Geplaatst door: Niezina
, Datum:
28.06.2021 18:40
https://www.campinglabelleetoile.com/nl/
Wij hebben deze camping geboekt voor een paar nachten om ook Parijs te bezoeken. Nederlandse eigenaar, ze gaf ons telefonisch advies over welke treinkaart je het beste kon nemen (met pasfoto idd).
Geplaatst door: Marion E.
, Datum:
28.06.2021 20:43
https://www.campingparis.fr/nl/
Een camping in het Bois de Boulogne, hoort nu bij de Huttopia groep en is blijkbaar opgeknapt. Vervoer vanaf de camping naar metrostation.Op internet genoeg info te vinden. Iets verder weg de camping van Versailles, ook van Huttopia.
Geplaatst door: Susanne
, Datum:
28.06.2021 22:03
https://www.camping-jablines.com/
Dit is inderdaad een fijne, kleine camping. Weinig voorzieningen, maar die heb je dan niet nodig. Ligt in een natuurgebied en op enkele minuten lopen van een groot recreatie-meer. Heerlijk om de dag mee af te sluiten.
Wij hebben hier alleen overnacht en geen ervaring met de verbinding met Parijs. Maar weet wel dat veel mensen deze camping hiervoor gebruiken.
Geplaatst door: Lotje1985
, Datum:
29.06.2021 11:17
Wij hebben ooit op Les Etangs Fleuries gestaan. Is wel nog eindje van Parijs en Disneyland. Maar wel goed te doen.
Met mijn ouders hebben we ruim 20 jaar geleden op deze camping gestaan: Camping Municipal La Haute Île in Neuilly sur Marne.
Die raad ik je af. Smerige boel, ratten etc.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
29.06.2021 13:11
2 jaar terug ook op jablines gestaan. Ik vond het prima camping. We zijn vanuit camping naar eerste metrostation in Parijs gereden, daar in de buurt auto geparkeerd. DAt was toevallig een zondag en auto kon toen overal gratis staan. Parkeergarage was ook prima geweest, maar we konden nergens in met onze dakkoffer.
Het meer buiten de camping is heerlijk om even te zwemmen. Ook op dag vertrek alles ingepakt, daar nog een duik genomen en wat in de zon gelegen en toen naar huis gereden. Camping ligt alleen aan de oostkant, das niet meest gunstige plek om vervolgens naar Normandië te rijden.
Je zou eens kunnen kijken ook bij Huttopia Versailles. (vooral wanneer je geen plannen had om naar disney te gaan). Volgens mij ook prima om in Parijs te geraken en betere ligging om daarna door te gaan naar Normandië.
Geplaatst door: anita
, Datum:
30.06.2021 11:16
Hoi Wij gaan ook met jongeren naar een camping in Normandie, de camping heet La Vallée...
Veel glijbanen en uurtje rijden van Parijs. Dus goed te doen.. Gaan wij ook doen.
Dus leuk als jullie ook naar de camping komen..
Geplaatst door: Cornelis
, Datum:
30.06.2021 15:02
Op een camping in de buurt van Parijs staan is prima te doen. Toen er nog geen Corona was gingen wij minstens één maal per jaar naar Parijs. Jarenlang in hotels maar de laatste tijd met caravan. Maar in een tent kan natuurlijk ook. Camping Maissons Lafitte is een prima camping en toen wij er waren ook veilig, je kunt naar het Metrostation lopen en dan ben je met 20 minuten op de Champs Elysée. De laatste tijd gingen wij steeds naar Huttopia Versailles, ook een prima camping, eenvoudig maar wel met zwembad en ontbijtservice als je dat wilt, en ook op loopafstand van een metrostation. Je stapt uit bij de Eiffeltoren. Deze camping is wat mooier gelegen, in een bos en ;s avonds is het heerlijk bijkomen na een drukke dag Parijs. Ook bijzonder goed restaurants in Versailles, en goedkoper dan in Parijs. Veel plezier!
Geplaatst door: Yvonne2
, Datum:
01.07.2021 15:25
Wij zijn jaren geleden (in 2009) op deze camping geweest:
Camping-frankrijk.nlCityKamp Camping de Paris in ParisAlles wat u wilt weten over deze camping in Ville de Paris
Destijds heette het nog Camping du Bois de Boulogne. Het is ideaal om Parijs te bezoeken, de camping ligt aan de rand van het Bois de Boulogne. Vanuit de camping ging elk half uur een bus naar metro La Porte Maillot van waaruit je zo in de stad zat. De camping zelf is niet sfeervol, maar daar hadden wij geen last van omdat we toch elke dag Parijs in gingen en 1 dag Roland Garros, ook geweldig om mee te maken. Ik heb alleen geen idee of deze camping nog bestaat. De laatste mening is van 2014. Maar ik vind het een echte aanrader als je Parijs wilt bezoeken.