Hotel tussenstop Parijs met bewaakte parking, auto met fietsen op het dak (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® TorgenH
, Datum:
27.06.2021 22:50
Bonsoir!
Wij willen op doorreis naar de Languedoc eerst een paar dagen naar Parijs. Ik ben daarom op zoek naar een hotel of B&B waar we met een gerust hart de auto kunnen achterlaten met de fietsen op het dak. Heeft iemand een tip voor een hotel /B&B met het volgende wensen:
- bewaakte parking
- doorrijhoogte 2,80 meter ivm de fietsen
- in de buurt van metro of RER
Of zeggen jullie: doe het niet, die fietsen raak je kwijt in Parijs.
Alvast bedankt!
Geplaatst door: DirkV
, Datum:
28.06.2021 07:48
Wij hebben eens in Apparthotel Mercure Paris Boulogne geslapen. Je parkeert in een afgesloten parkeergarage onder het hotel. Parkeren was destijds (2015) bij de prijs inbegrepen. Is budget hotel met goede prijs-kwaliteit verhouding. Het zijn appartementen en je ontbijt haal je zelf bij de bakker/supermarkt om de hoek.
Metro op loopafstand (zie gmaps). Of je met fietsen en al de parkeergarage in kunt rijden betwijfel ik, want het is een smalle bedoening (en ik denk ook laag, maar dat weet in niet meer). Maar je zou ze er natuurlijk af kunnen halen.
Geplaatst door: Cornelis
, Datum:
28.06.2021 12:28
Misschien is camping Huttopia Versailles een oplossing, de camping is prachtig gelegen in een bos. Na een drukke dag Parijs is dat heerlijk bijkomen. Camping heeft ook een zwembad. Openbaar vervoer (metro) naar Parijs is op loopafstand en met een half uurtje sta je onder de Eiffeltoren. Je kunt met de fiets naar het paleis in Versailles, zou ik zeker doen, Versailles (paleis en stad) is de moeite waard en je kunt er ook nog eens heerlijk eten. De camping heeft diverse verhuurmogelijkheden, vanaf 2 nachten. Ontbijt verkrijgbaar. Geniet van Parijs, een heerlijke stad!
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
28.06.2021 16:48
Geplaatst door: ® 72grande
, Datum:
28.06.2021 17:59
Ik ken echt niet alle parkeergarages van Parijs, maar de kans dat je een garage vindt waar je de fietsen op het dak kunt laten staan lijkt mij bijzonder klein. Ik kan je uit eigen ervaring hotels met garage in Parijs geven, maar dan moeten die fietsen er echt af. Dus je moet buiten Parijs zijn; ik ben meerdere keren in Hôtel Campanile in Bussy-Saint-Georges geweest. Eigenlijk richt dat zich meer op Disney, maar het RER station is 10 minuten lopen en de RER A brengt je natuurlijk ook naar Parijs. Het hotel heeft een 's nachts afgesloten parkeerplaats zonder hoogtebeperking.
Geplaatst door: Susanne
, Datum:
28.06.2021 22:07
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
29.06.2021 14:01
zelfs langs zo'n snelweghotel met afgesloten parkeerplaats zag ik de mensen fiets van dak afhalen en in kamer zetten.
We hebben keer bij radison blu in parijs geslapen, daar kon de auto met dakkoffer net in, fietsen zou niet mogelijk zijn. ik heb toen lang gezocht naar hotel waar we de auto onder hotel konden parkeren met dakkoffer en dat was lastig zoeken.
Appartementje huren en fietsen naar binnen??
Geplaatst door: Willem
, Datum:
29.06.2021 15:13
Tip. Fietsen in de hotelkamer. Meeste hotels doen daar niet moeilijk over. Sterker sommige snelweghotels hebben niet eens een bemande receptie meer. De mijne werd een paar jaar geleden gestolen op een afgesloten, bewaakte parkeerplaats bij een hotel. Daarvoor jaren goed gegaan maar ik ben nog voorzichtiger geworden omdat mijn reisverzekering fietsen maar tot 350 dekte.