Diabetes (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Pip
, Datum:
27.06.2021 13:48
Ik heb sinds een paar weken diabetes. Ik hoef vooralsnog geen insuline te spuiten. Maar ik wil wel als we over een week of 6 naar Frankrijk gaan, mijn glucose meter met prikpen meenemen. Heb ik daar nog speciale papieren voor nodig bij evt controle?
Geplaatst door: Noren-63
, Datum:
27.06.2021 13:58
Kijk even op de site van Accu-Check; waardevolle tips voor op reis in uw situatie.
Geplaatst door: mamamia
, Datum:
27.06.2021 14:52
U kunt voor deze vraag ook bij uw apotheek terecht. Daar weten ze precies hoe het met uw medicatie geregeld is.
Geplaatst door: ® Wouter
, Datum:
28.06.2021 09:05
Ga je met vliegtuig of gewoon met de auto? In laatste geval is er al helemaal niets aan de hand. En bij vliegtuig ook niet hoor. Met een prikpen kun je niemand vermoorden.
Wanneer insuline meegenomen wordt, kun je beter wel even een doktersverklaring meenemen. Meer voor het geval er iemand moeilijk doet over die spuiten of die vloeistof (bij vliegen dan he!)
Geplaatst door: Jane
, Datum:
28.06.2021 23:08
Vraag bij de apotheek een medicatie overzicht. Daar staan ook de werkzame stoffen op die ze gebruiken in de medicijnen. Zodat ze je de juiste medicatie kunnen geven als het nodig is. Dan kan je gelijk even vragen of je een verklaring nodig hebt voor je prikspullen.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
29.06.2021 15:52
Ik zou je apotheek vragen om een uitlegbrief in meerdere talen (maar dus in ieder geval in de franse taal) wat je mankeert en wat je medicatie is. En dus ook hoe je meet. Dat communiceert makkelijker als je eventueel een dokter of pharmacie nodig hebt.
Probeer er ook achter te komen of je geneesmiddel in Frankrijk in noodgevallen ook verkrijgbaar is, en onder welke naam.