Rit naar Domaine Arleblanc/ Joyeuse (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Riedel
, Datum:
27.06.2021 11:11
Hoi daar,
Eind juli vertrekken wij voor een vakantie naar Arleblanc.
De voorpret neemt toe, en ik ben alvast wat naar de route aan het kijken.
Wij rijden graag de tol, en zie dat we afslag Loriol/Privas moeten hebben na Valance.
Nu was ik even nieuwsgierig: is er iemand die toevallig weet of dit werkelijk de fijnste route is om te rijden?
Of kunnen we beter een afslag verder, Montelimar, de snelweg afgaan?
We rijden met een caravan, en rijden liever iets langer wanneer dat ook betekent dat we iets minder D-wegen met rotondes tegen komen :-)
In het kader van niet geschoten altijd mis: is er hier iemand die deze route kent?
Alvast vriendelijk dank!
Geplaatst door: Monique
, Datum:
27.06.2021 12:07
Wij hebben 2 jaar geleden ook de afslag privas genomen richting camping Arleblanc. Wij reden alleen met de auto en vonden het een mooie route. Zelf geen ervaring met een afslag verder, succes.
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
27.06.2021 13:42
Ik "loop" de route altijd eerst even voor via Google streetvieuw, dan krijg je eigenijk al week het beeld van reallife :)
Geplaatst door: ® d.roog
, Datum:
27.06.2021 15:04
via montelimar en dan over de N102 rijdt het idd wat rustiger dan over de D104: je treft vooral op het eerste stuk minder dorpjes en minder verkeersdrempels. het aantal rotondes maakt overigens niet zoveel uit.
Geplaatst door: Roald
, Datum:
28.06.2021 18:26
Wij gaan 14 augustus naar Arle Blanc.
Denk toch de route via Privas.
Aangezien je anders heel de Ardeche door moet.
Geplaatst door: ® Anita
, Datum:
28.06.2021 18:36
Hallo ,ik weet niet welk nummer van afrit jullie bedoelen maar afrit 17 kan je met een caravan op het moment niet nemen wegens werzaamheden ,enkel met de auto.
, Datum:
28.06.2021 18:39
OP dit moment kan je met de caravan afrit 17 niet nemen wegens werkzaamheden .
Geplaatst door: Marike
, Datum:
28.06.2021 19:15
Heel veel verschil maakt het niet allemaal. Wij zijn naar Vallon pont d’Arc en Ruoms (ligt in de buurt) ook weleens gereden via de D4, je gaat er dan af bij Montelimar sud. Ook dit is een fijne route!
, Datum:
30.06.2021 18:00
Dank jullie wel voor jullie tips en ervaringen!
Ik denk dat we er dan toch bij Montelimar afgaan, we gaan pas eind juli, dus tegen die tijd checken of de afslag nog steeds dicht is.
Heerlijk vooruitzicht!
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
01.07.2021 12:44
Heb je de foto's ook gezien, die we daar in 2019 gemaakt hebben?
Je kunt de foto's vergroten door er op te klikken
https://photos.app.goo.gl/pZ9EWJDRgxPQfvGV7
Wij hebben ongeveer 50 jaar geleden op deze camping gekampeerd.
Toen was er alleen een kampeerveld met perzikbomen, die we daar ook mochten plukken.
In 2019 hebben we de camping weer bezocht om er vrienden van ons te ontmoeten.
Geplaatst door: ® T@mara
, Datum:
01.07.2021 13:18
@Anita; waar kan ik vinden dat afslag 17 dicht is? Ik ben benieuwd wanneer deze open gaat.
@Riedel volgens mijn informatie kom je na afslag 17 bij Le Teil ook nog een omleiding tegen. Wij hebben die de afgelopen 2 jaar gereden richting Aubenas (met caravan) en reed prima! Het stond alleen steeds laat aangegeven. Volgens de facebookpagina van camping Les Arches is de omleiding ook dit jaar nog aanwezig.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
01.07.2021 18:08
@tineke, wat moet dat geweldig geweest zijn 50 jaar geleden! Voor mij zou het nog zo mogen zijn! Ik herinner me ook nog met zeer veel plezier dat soort campings zo'n 30 jaar geleden. Ze zijn er nog steeds maar het is wel zoeken!
, Datum:
02.07.2021 10:49
@ Tineke, jazeker hebben we jullie foto's bekeken, ze zijn onderdeel van de voorpret hier!
En ja veel campings zijn enorm veranderd door de tijd heen, zelf kwam ik al sinds min geboorte op een camping in de Cevennen,
destijds puur natuur, nu is het echt veranderd in een campingdorp. Wij zoeken het iets minder commercieel, en hopen ons op Arleblanc goed te vermaken.
De rivier ziet er op jullie foto's in elk gevalprachtig uit, en dat vinden de pubers hier het belangrijkste!
, Datum:
02.07.2021 11:55
Tamara ,wij zijn in de Ardèche ,en de mensen op de camping hebben het doorgemaild ,maar je kan er nu met caravan nog steeds niet door op de auto baan zie je bij afslag 17 niks staan .
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
02.07.2021 12:14
, Datum:
02.07.2021 19:36
Tamara ,wij zijn in de Ardèche ,en de mensen op de camping hebben het doorgemaild ,maar je kan er nu met caravan nog steeds niet door op de auto baan zie je bij afslag 17 niks staan .
Geplaatst door: ® T@mara
, Datum:
02.07.2021 20:28
@anita: dank je wel, dan tegen de tijd dat we weggaan ook maar eens informeren bij de camping, Fijne vakantie!