Zwarte zaterdag 7 augustus (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Elisa
, Datum:
25.06.2021 17:59
Op 8 augustus hebben we camping acher Frejus geboekt.
Rijden dit jaar zonder eigen caravan en verblijven daar dus in mobile home.
Zaterdag 7 augustus lijkt een zwarte zaterdag te zijn,
We willen in 2 dagen rijden en dus 7e vertrekken en ergens een hotel overnachting doen. Vertrek vanuit Haarlem
Wat is jullie verwachting en of ervaring met de drukte op een dergelijke dag. Wat zou realistisch zijn om qua afstand te rijden om nu alvast een hotel te zoeken en boeken.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
25.06.2021 19:53
Ik snap dat je zo’n rit met een overnachting wil doen, daardoor is de reis ook heel goed te doen en maakt het wat minder uit als je een keer in de file terecht komt. Zaterdags is het (heel) druk op de weg maar met name rond Parijs en in midden- en Zuid-Frankrijk. Dit geldt overigens ook voor de zondagochtend tot ongeveer het middaguur-13:00uur (uiteraard is dat stuk dan wel wat rustige dan die zaterdag). Dus voor ons is zondag vertrekken en maandag aankomen het fijnste en rustigste.
Maar in jullie geval zou ik die zaterdag gewoon niet te vroeg vertrekken en dan heb je die dag in ieder geval geen/ weinig file en dan halverwege overnachten. Die zondag moet je dan toch rekening houden met wat drukte tot Max 13:00uur, maar je hoeft dan ook niet een heel eind dus je kunt gewoon op je gemak ‘s morgens na je ontbijt vertrekken. Eerder dan 15:00uur kun je toch niet je accommodatie in.
, Datum:
25.06.2021 20:42
Hoi Dank voor je reactie.
Denken jullie dat Dijon realistisch is met de drukte. Circa 730 km rijden.
Ibis Dijon sud lijkt een aardig hotel met familiekamers.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
25.06.2021 21:28
Dijon is perfect, ook een leuke plaats! De files beginnen vaak pas na Nancy of zelfs Dijon en dus als je niet te vroeg wegrijdt zijn de files allang opgelost na Nancy en heb je nergens last van!
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
25.06.2021 21:51
Vaak genoeg op (drukke) zaterdagen over Parijs (via A3/A86) gereden, geen enkel probleem. Wij rijden dan (zonder caravan) rond 06.30 uur weg en zijn komen dan bij elk knelpunt (Antwerpen, Kortrijk/Lille, Parijs) op een goede tijd uit. Uiterlijk rond 12.30 uur verlaten we dan de ring van Parijs via de A10.
Als we over de Route du Soleil rijden plannen we altijd dat we zo rond 11.30 uur nog een stop doen en om 14.00 uur weer een. Tussen die tijd is het echt heerlijk rijden omdat dan veel (Franse) mensen gaan lunchen.
, Datum:
26.06.2021 20:41
En nu druk op zoek naar hotels :-)
Voorkeur familiekamer ivm 2 volwassenen en 2 kinderen
Noodzakelijk afgesloten parkeerplaats en niet heel ver van route d soleil. Bedoel geen 50 km of verder dan.
Omgeving tussen Dijon maar mag ook nog wel stukje verder zijn. In ieder geval niet tot
Aan Lyon.
Iemand leuke suggesties
Grt Elisa
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
26.06.2021 20:52
Hotel Village in Tournus (ca. 800 km va Utrecht), familiekamers, zwembadje en een onafhankelijk. Ook wat restaurants in de nabije omgeving.
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
26.06.2021 21:04
Wij rijden al 8 jaar op zwarte zaterdag weg vanuit twente om 05.30 (met vouwwagen) Komen altijd tussen 16.00 en 27.30 bij ons hotel aan in Lyon St Priest, nog nooit 1x file meegemaakt..
Als je boven de "Lyon lijn" blijft valt het echt mee
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
26.06.2021 21:06
Wij kiezen overigens altijd voor een B&B hotel. Fijne familie kamers, brandschoon en eigen badkamer. Het hotel st Priest heeft een galerij buiten om, dus dan kun je nog even buiten bij je deur zitten genieten van het zonnetje. Niets fancy hoor, maar wel zo fijn dan je niet "in een hotel" zit.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
27.06.2021 11:03
Qua afstand kun je prima tot Macon komen (nu je zonder aanhanger rijdt). Als het je echt alleen gaat om een overnachting, dan is een eenvoudig hotel ook wel ok.
Ik zou gewoon even zoeken op www.booking.com
Omdat het met 2 kinderen lekker is een zwembad erbij te hebben, heb ik dat voor je aangeklikt. Dan kom ik uit op onderstaande (nb. ik weet niet wat je uit wil geven, want het kan echt nog wel een stuk goedkoper).
https://tinyurl.com/36cym63z
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
27.06.2021 11:06
Oh, ik las net ergens dat zwembaden soms nog gesloten zijn vanwege corona. Wel een tip om dit te checken. En een hotel zonder zwembad zal altijd goedkoper zijn natuurlijk.