waar naar toe aan de middellandse zee? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: vakantiegenieter
, Datum:
25.06.2021 15:58
hallo,
met alle versoepelingen denken we toch aan vakantie in frankrijk,.
het lijkt ons heerlijk om in rustig aflopend zeewater te genieten en denken er aan om naar de middellandse zee te gaan met ons gezin 6 personen.
kids zijn 6 - 12 jaar oud. graag een camping direct aan zee zodat we makkelijk heen en weer kunnen van de accomodatie naar het strand.
ik zie door alle reclame uitingen van de campings geen mogelijkheid om een goede keuze te maken.
kindjes vinden zwembad waar je in kan springen leuk en glijbaan fantastisch. mij lijkt het leuk om in de buurt te slenteren met terrasjes, winkeltjes of naar bootjes of wie weet wel jachten te kunnen kijken in haventje.
wie kan ons vertellen hoe het is in de verschillende plaatsen? ik zie op de kaart dat het gebied loopt van sete, valras place tot st cyprien,
Rijden jullie daar in 1 x heen met de auto , het is 1300 km zie ik en dan via toulouse of via lyon?
lees graag de reacties en iedereen alvast fijne vakantie gewenst
Geplaatst door: Mascha
, Datum:
25.06.2021 18:48
Ik was gisteren naar Plage du Verdon in de Martigues nabij La Couronne. Was hartstikke leuk daar, heel mooie omgeving en een prachtig blauwe zee! Daar in de omgeving heb je ook campings aan zee.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
25.06.2021 19:40
Ok, 1300 km in 1 keer rijden is niet goed te doen. Zeker niet met jonge kinderen. Dus overnachten. Bijvoorbeeld bij Macon. Liefst iets met een zwembad erbij. Qua route zou je beste via Lyon kunnen, maar weet niet op welke dag je zou willen rijden. Zaterdagen in juli en augustus (vooral tussen half juli en half augustus) bij voorkeur vermijden, zeker de route via Lyon.
Qua gebied zou je kunnen denken aan bijv St Cyprien. Volgens mij zijn daar best wel campings vlakbij het strand.
Wil je ook een leuke rustige zee, kijk dan ook 'ns bij Royan. Minder ver (1000 km vanaf Utrecht i.p.v. 1100-1300). Maar wel iets minder kans op mooi weer.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
25.06.2021 21:37
Rond Vias Plage/ Portiragnes Plage heb je een strand dat langzaam afloopt. Het is er wel toeristisch. Mocht je voor deze omgeving kiezen zou ik juist ook eens de binnenlanden ingaan, ook voor de Franse dorpjes, zoals Pezenas.
Rond Valras Plage loopt het strand wat sneller af, alleen het strand is daar wel heerlijk breed!
Ik zou rijden via Luxemburg- Dijon- Lyon. Gemakkelijke en fijne route en ook een rustige route (wij rijden zondag + maandag).
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
25.06.2021 21:44
Wij zitten over een paar weken op Camping Plage et Bord du Mer in Valras-Plage, direct gelegen aan het strand. Voor een overnachting kan onderweg kan je bijvoorbeeld Village Hotel te Tournus nemen, betaalbaar, eetgelegenheid (of de Mc in de buurt) en een zwembadje. Ze hebben daar familiekamers, ideaal.
http://village-motel.com/en/home_gb/#pll_switcher
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
25.06.2021 22:01
, Datum:
28.06.2021 21:27
dank voor de reacties, we hebben besloten Le grand blue , zo noemen ze het toch ? volgend jaar te bezoeken als er nog volop keuze is. Aloha camping ofzo iets.
dit jaar naar le 3 cantons voor een heel andere vakantie, lekker sportief en dan weekje surfen aan de atlantische oceaan.
Geplaatst door: Cin
, Datum:
28.06.2021 21:32
Dus de vraagsteller heeft besloten niet meer naar het zuiden te gaan?
Ik begrijp het niet echt want wilde net reageren op de vraag.
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
28.06.2021 22:07
, Datum:
28.06.2021 22:26
Hallo Cin,
de plannen voor dit jaar veranderen continu.
graag lees ik je reactie, we zijn volop geinteresseerd in de middellandse zee. Brand maar los!
vakantiegenieter
Geplaatst door: Astrid
, Datum:
29.06.2021 08:38
Yelloh Village Serignan Plage, leuk voor kleine kids en tieners.
, Datum:
29.06.2021 11:11
Geplaatst door: Ona V
, Datum:
01.07.2021 16:41
Les mediterranees in Marseillan Plage. Bestaat uit 3 afzonderlijke campings, verblijf je op de éne dan heb je ook toegang tot zwembad en faciliteiten van de andere 2.
Vlak aan zee, en Marseillan Plage leuk toeristisch dorpje, volop winkeltjes en barretjes, restaurantjes. Ook een leuke grote kermis voor de kids!
Je moet er wel van houden, zoek je rust en natuur dan zal het je ding niet zijn. Zoek je een beetje meer het toeristische op dan vind je het waarschijnlijk geweldig.
Cap d 'Agde is vlakbij en een leuke daguitstap met ook een aquapark voor de liefhebbers.
, Datum:
01.07.2021 17:03