Help! Annulering vakantie! (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Els
, Datum:
25.06.2021 11:41
Dag allemaal,
Wij bieden onze vakantie aan, zó vervelend maar waar..
Ik ben nog maar pril zwanger maar lijd aan Hyperemesis Gravidarum (extreme zwangerschapsmisselijkheid) en zit tegen ziekenhuisopnames aan.
Hierdoor kunnen wij gewoonweg niet op vakantie.
We hebben geen annuleringsverzekering afgesloten, hoe stom nu ook…
Wie wil/kan onze vakantie (of deel ervan) overnemen?
Week 1: (17-24 juli)
Camping La Clairiére (Yelloh Village) in La Tremblade, westkust, vlakbij Royan en La Rochelle.
Gemeubileerde tent Caraïbes, incl keukentje, voor 4 pers, 2 slaapkamers.
Week 2: (25-7 tot 1-8)
Camping L’Hirondelle, in Menglon, in de Drôme, vlakbij Die.
Cotton Lodge Deluxe met privésanitair/keuken en vrij uitzicht over de weide en Vercors bergen.
Voor 5 pers., 2 slaapkamers.
We horen graag wie ons uit de brand kan helpen.
Groeten Els
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
25.06.2021 14:00
Hebben julie bij Yelloh Village niet geboekt onder de annulering voorwaarden zoals die nu nog gelden? Dat is tot 2 dagen van aankomst annuleren zonder opgave van reden een volledige bedrag retour... Geld niet voor alle campings van Yelloh maar de moeite waard om ff te checken?
Beterschap verder!
Geplaatst door: Rob
, Datum:
25.06.2021 22:35
Heb je bij de camping zelf gereserveerd ?
Is er een mogelijkheid om de vakantie om te boeken naar een beter tijdstip ?
Ik vraag me trouwens af of de annuleringsverzekering hier had gewerkt, dus ingeval een zwangerschap. Verzekeringen zijn immers bedoeld voor onverwachte en onvoorziene gebeurtenissen.
En wat zijn de kosten die je reeds gemaakt hebt, bijvoorbeeld alleen een aanbetaling.
Ik bedoel: als dat een keer een paar honderd euro is, kan je ook overwegen je verlies te nemen, gezien de problemen die je nu hebt.
Geplaatst door: Noa
, Datum:
25.06.2021 22:40
Rob dat had zeker gewerkt. Op vertoon van de zwangerschapsverklaring is annulering gewoon mogelijk. Maar daar heeft Els nu niets aan.
Els heel veel sterkte ermee, hopelijk voel je over een poosje weer beter en kan je toch een fijne zwangerschap hebben!
Geplaatst door: ® Els
, Datum:
26.06.2021 09:53
In de reglementen van de eerste camping (Yelloh Village) staat het volgende:
Annulering uit hoofde van de kampeerder
a. In geval van annulering uit hoofde van de kampeerder zonder annuleringsverzekering
Om een van de volgende redenen (waardoor het verblijf wordt verhinderd):
-Grenssluitingen
-Administratieve sluiting van de camping
-Verplichte quarantaine bij aankomst van de klant of na terugkeer van de klant in zijn land
*-Beperking van de verplaatsingen tot een zodanig aantal kilometer dat de komst naar de camping onmogelijk wordt*
Vooral bij die laatste denken wij dat dit in ons geval van toepassing is. Inmiddels ben ik ook daadwerkelijk opgenomen in het ziekenhuis.
De camping geeft echter terug dat ze helaas nergens mee kunnen helpen. Er is nog mailwisseling gaande. Als we de algemene lijn van Yelloh Village bellen krijgen we een zeer norse mevrouw aan de telefoon, die alleen zegt dat we rechtstreeks contact moeten zoeken met de camping zelf.
Lastig verhaal gaat dit worden..
Van de andere camping nog niets gehoord.
Hoe zit het dan Rob, wij hebben een klein deel aanbetaald, kun je dan ‘zomaar’ de rest laten zitten?
Geplaatst door: Heidi
, Datum:
26.06.2021 10:07
Ivm yelloh camping:
Hetgeen jij naar verwijst, zijn zaken die verband houden met Corona, dus niet van toepassing.
Maar onderstaande is wel van toepassing
Om alle andere redenen:
Voor al onze campings met uitzondering van de campings Les Baléares Son Bou en Le Campoloro*:
Geval 1: Annulering tot 15 (vijftien) dagen voor de aanvang van het verblijf.
De aanbetaling van 15 % van het bedrag van het verblijf wordt door de camping als annuleringskosten ingehouden. De overgemaakte bedragen, verminderd met het bedrag van de aanbetaling, worden terugbetaald.
Als de betaling gedeeltelijk of geheel heeft plaatsgevonden met een tegoedbon van hogere waarde dan de aanbetaling: de aanbetaling van 15% van het verblijfsbedrag wordt door de camping gehouden ter dekking van de annuleringenkosten. Een nieuwe tegoedbon met een looptijd van 2 jaar, die niet kan worden terugbetaald en moet worden besteed op de camping waar het verblijf is geannuleerd, zal worden uitgegeven. Deze zal de waarde hebben van de oorspronkelijke tegoedbon minus de aanbetaling van 15%. Het restant van de anders dan met een tegoedbon betaalde bedragen zal worden terugbetaald.
Dus ben je enkel je 15% voorschot kwijt, de rest zou moeten worden terugbetaald tenzij je met een voucher van vorig jaar boekte.
Geplaatst door: DirkV
, Datum:
26.06.2021 10:12
Wat vervelend voor jullie.
Hebben jullie misschien een rechtsbijstandsverzekering? Dan zou je daar advies kunnen krijgen over wat nu financieel gezien verstandig is om te doen.
Overigens zitten veel campings al vrij vol in het hoogseizoen, zeker de huuraccommodaties. Er zullen daarom best mensen zijn die een week van je willen overnemen. Gewoon overal en nergens posten (marktplaats, fb, etc). Daarbij denk ik dat je de weken apart makkelijker kwijt raakt dan allebei tegelijk.
Veel succes en gezondheid gewenst en sterkte met de gezondheidsproblemen.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
26.06.2021 10:20
In dit geval heb je gewoon pech, omdat je geen annuleringsverzekering hebt afgesloten. Je krijgt terecht geen geld terug, maar het is natuurlijk wel vervelend.
Heel veel sterkte en hopelijk wil iemand anders de vakantie overnemen! Het zijn hele mooie campings in een gewilde periode dus hopelijk mensen die de vakantie willen overnemen.
Geplaatst door: Vakantieganger
, Datum:
26.06.2021 11:07
Hoi,
Allereerst gefeliciteerd met de zwangerschap. Mijn ervaring is dat je het geld kwijt bent , wij hebben de volgende situatie meegemaakt, ik kreeg vroege miskraam vlak voor vertrek.
Artsen wilden geen verklaring geven dat het onverantwoord was om te reizen en raden het tegelijk ten zeerste af . Wij waren goed verzekerd en kregen niks .
Voorspoedige zwangerschap toegewenst en een mooie zomer in NL
Geplaatst door: ® Pauwline
, Datum:
26.06.2021 11:19
Hoihoi, als de camping l hirondelle een riviertje heeft naast de camping waar de hond in kan en ook de caravan geschikt is voor dehond hebben we wel interesse. Misschien even in prive of via mail ik weet niet hoe dat werkt hier eerlijk gezegd, pauline.vanhoorn@gmail.com
Geplaatst door: Els
, Datum:
26.06.2021 11:42
@pauline
Ik stuur je even een mailtje, dank je wel voor je bericht!
Geplaatst door: ® Pauwline
, Datum:
26.06.2021 12:07
Jammer had niet goed gelezen en dacht dat het een caravan was, vanwege de (jonge) hond die we meenemen durven we een tent niet aan anders was het een fijne oplossing geweest, wij zoeken nog even verder ik hoop dat je iemand vindt, ziet er supergaaf uit daar was verder perfect geweest! Veel sterkte ook met de zwangerschap.
Geplaatst door: Lotje1985
, Datum:
26.06.2021 13:17
Ik kan je helaas niet met de vakantie helpen. Maar wil je wel heel veel sterkte met de HG wensen. Ik heb t 10 jaar geleden ook gehad met opname etc.
Geplaatst door: Els
, Datum:
26.06.2021 21:49
Voor camping nr. 2 hebben we bij uitzondering een voucher geldig tm volgende zomer voor de aanbetaling gekregen, ondanks duidelijke omschrijvingen wbt hun annuleringsovereenkomst. Heel erg netjes. Ze hebben ‘ons geval’ speciaal besproken binnen hun management en zijn tot deze conclusie gekomen. Het is dan aan ons om iets met deze voucher te doen natuurlijk, maar we zijn de aanbetaling niet gewoonweg kwijt.
Bij camping nr. 1 was de aanbetaling niet zo groot en laten we dan waarschijnlijk zo.
Iedereen ontzettend bedankt voor het medeleven en zoeken naar oplossingen. Zo waardevol!
Fijne zomer iedereen!
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
27.06.2021 10:52
Fijn dat het nog goed afloopt. Bij een kleine aanbetaling kun je soms je verlies nemen, maar ik zou nog niet te snel opgeven (als dat nog kan).Misschien wil er nog iemand in je omgeving (collega) het overnemen? Of komt er hier nog iemand?
Ik had het al aan vrienden voorgelegd, maar zij vonden de twee gebieden te ver van elkaar liggen voor 1 vakantie.
Geplaatst door: Broziet
, Datum:
27.06.2021 13:37
Hai, Els
Wij hebben een doorlopende reisverzekering en die dekt onze annulering niet. Ook netjes aan de camping gevraagd of alles doorgeschoven kon worden naar 2022..(terwijl dat in de voorwaarde stond,15dgn voor aanvang nog kan maar dat was alleen geldig in 2021)..Toen onze rechtsbijstand erop gezet en na een herinnering binnen 14 dgn een voucher gehad van de camping....heel netjes!
Suc6.