Uitje fietsen over spoorrails Larzac (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Maartje
, Datum:
23.06.2021 07:05
https://www.surlesrailsdularzac.com/groupes/
Deze tip zijn we tegengekomen. Om te doen vanaf camping domaine pradines.
Wie heeft dit weleens gedaan?
En kan antwoord geven op de volgende vragen...
1 Moet iedereen actief meedoen om vooruit te komen? Dus als 1 persoon mobiel beperkt is, is het dan te doen? We zijn met 3 personen.
2 mogenkleine honden, aangelijnd meerijden? In de wagen uiteraard?
Kan dat op website namelijk niet vinden. En mijn Frans is belabberd.
Geplaatst door: koen
, Datum:
23.06.2021 07:23
wij hebben dit een paar geleden gedaan. Is met weinig inspanning te doen. Als iemand zijn benen stil houdt dan gaat het nog prima. Wij vonden het wel de moeite waard. Honden weet ik niet. Ik kan me zo niet herinneren of wij honden aan "boord" hebben gezien.
, Datum:
23.06.2021 09:08
Ha dank je. Dan is dit voor die persoon ook een leuk uitje. Fijn. Nu nog weten, maar misschien weet iemand anders dat, of hondje mee mag. Want dan weten we ook of we met zijn allen kunnen.
Hoe ga je de terugweg eigenlijk? Ook met zo'n karretje. Of gaat dat met de trein...
Geplaatst door: Karin
, Datum:
23.06.2021 09:58
In de folder staat dat een hond mee mag al zou ik daar zelf niet voor kiezen.
Wij hebben het 2 jaar geleden ook gedaan en het was echt enorm leuk. De heenweg is een makkie,bergafwaarts,maar terug was best pittig vonden wij. Maar nogmaals,erg leuk.
, Datum:
23.06.2021 10:05
Wat is de reden voor jou om daar niet voor te kiezen? Het is een klein boomertje, super mak. Is de route te weinig schaduw... ? In dat geval gaat hij gewoon in de re isbench mee .
Kan of mag je tussendoor stoppen?
Bedankt. Ik heb direct antwoord op mijn vraag hoe je teruggaat. Gewoon met karretje dus . Leuk. Beetje inspanning vinden wij wel leuk. De tijden zijn dus inclusief heen en terugreis.
Geplaatst door: Karin
, Datum:
23.06.2021 15:24
Sorry, wij hebben een andere gedaan, Velorail de la Sainte Baume. Daar zijn honden niet toegelaten wat ik wel begrijp omdat je op stoeltjes zit. Waar jij wilt gaan zijn ze wel toegestaan dus dat is vast anders. Wij vonden het echt leuk maar het was wel enorm warm dus neem lekker koel water mee en geniet.
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
23.06.2021 18:11
Wij hebben het ooit gedaan en daar werd heen en terug over enkel spoor gefietst. Je kwam dus tegenliggers tegen. Op dat moment moest je je karretje van de baan tillen en voorbij de tegenliggers sjouwen. Je moest dus steeds op en af stappen. Kan jullie derde persoon dat?
, Datum:
23.06.2021 19:10
Ja dat gaat wel lukken. Dank voor de hint.
Geplaatst door: @ndrea
, Datum:
24.06.2021 13:13
Er zijn verschillende opties:
- heen en terug fietsen
- heen fietsen en terug met het toeristische treintje
- heen en terug fietsen en daarna nog een treinrit
- fietsen voor de echte sportieveling
(Zie "parcours et activitées")
Wij waren met kleine kinderen en hebben terug het treintje genomen. Op zich was het heel leuk maar ik herinner me van de terugweg vooral het enorm lange wachten op het treintje, daar zou ik nu dus niet meer voor kiezen.