Ervaring Route Luxemburg door naar de A31 naar lyon (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Manus
, Datum:
24.06.2021 18:55
Ja, het is heel fijn voor mij dat ik mij aan de regels houd, en dus NIET door Luik ga met de caravan!!!!!!
Geplaatst door: Nanka
, Datum:
24.06.2021 21:28
@Manus Niet in verdediging gaan, joh.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee, dus als iemand er een flinke boete voor over heeft, prima toch?
Oh ja , en de naam Mara betekent trouwens "bitter", dus......
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
24.06.2021 21:36
**pakerweerenbakpopcornbij**
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
24.06.2021 22:26
@Claudia: #ikdoemee 🍿
Terug on topic (iemand moet het doen), prima route om te rijden. Afhankelijk waar we naar toe gaan (en hoe, met of zonder caravan) hebben we beide routes regelmatig gereden. Over een paar weken pakken we deze route (met caravan) weer. Het enige mindere/vervelende stukje vind ik thv Metz/Nancy, maar dat ligt er ook weer aan op welke dag en hoe laat. Over Parijs is de ring Antwerpen en de A3 bij Parijs ook lang niet alles. Dus tja, zo is er altijd wat...
Maar, je hebt het gelezen: niet door Luik rijden met de caravan anders wordt Manus boos en moet je indien je aangehouden wordt net als MaraM liegen tegen een agent.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
24.06.2021 23:35
Noch één keer off-topic voor @Manus: wat goed dat jij je aan de regels houdt, wil je nu een sticker? 😂 Ik houd me meestal ook aan de regels, maar soms niet 🤣 Ik ga in ieder geval naar Frankrijk als het officieel weer mag!!!!!!!!
Voor alle anderen die meelezen: een fijne vakantie allemaal!
, Datum:
24.06.2021 23:39
@slimpie: nee hoor, mocht het zover komen dan ga ik echt niet liegen. Ik vraag meteen of ie terug heeft van € 500,00 😜
, Datum:
25.06.2021 00:06
Gelukkig dan maar, dat Mara niet mijn echte naam is ... of wil jij beweren dat je echt Nanka heet? En de vrouw/vriendin van Manus toevallig?
Geplaatst door: ® anne
, Datum:
25.06.2021 08:35
Ok dan..gezellig hier ;-) dan gaan we nu weer verder...
Wij gaan over 2 weken ook via de E25 Maastricht- Luik richting Frankrijk. Nu willen wij het eens anders doen en een stuk binnendoor rijden.
onze 1e overnachting is in Pont à Mousson. Wij willen dan ter hoogte van Arlon afbuigen naar Esch- sur- Alzette en dan via binnenwegen naar Pont à Mousson.
Iemand ervaring met deze binnendoor route? Mooie route? Goed te rijden?
Geplaatst door: Daido
, Datum:
25.06.2021 08:47
Het ligt er aan waar je vandaan komt, maar je kan ook via Antwerpen ipv Luik rijden. Even van te voren kijken of er file staat. Voor ons is het korter dan via maastricht Luik.
Ik weet niet waar de topicstarter vandaan komt.
Een andere optie is is binnendoor rijden als je het rustig aan wilt doen.
Geplaatst door: Nanks
, Datum:
25.06.2021 09:27
@Mara, ja dat is mijn echte naam en ik ben niet de vrouw van Manus, dus je kunt gerustgesteld zijn. Fijne vakantie, ik hoop zonder boetes.
Geplaatst door: Marat
, Datum:
25.06.2021 16:03
Thanks Nanks 👍🏽 Jij ook 🇫🇷😎
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
26.06.2021 17:09
Ik sluit me aan bij de positieve verhalen over deze route en het aanvullende advies van Martelange. Alleen net achter Luik heb je een echte stijging. De rest zijn de normale beklimmingen waarbij je even moet terugschakelen. Als je auto geen problemen heeft met de caravan dan gaat dat prima. En een afwisselende route. Alleen Toul-Dijon is altijd wat saai (lange stukken) alhoewel de parkeerplaats met de soldaatjes weer leuk is. Zie https://wonenindeardeche.wordpress.com/2019/01/05/aire-de-sandaucourt/
Geplaatst door: Lotje1985
, Datum:
26.06.2021 18:50
Wij wonen in de omgeving van Maastricht. Dus rijden altijd via Luik. Voor mij is dat echt het begin van de vakantie. De grens over en meteen rotsen zien.
Wij rijden met niks achter de auto en meestal ga ik toch om Luik heen. De vakantie route door de stad ken ik goed. Voor Corona ging ik vaak winkelen. Maar buitenom is toch relaxter en qua tijd scheelt het nauwelijks.
Tanken moet je of voor Luik doen of net erachter (kan zijn dat die in de nacht en vroege ochtend dicht is!). Daarna is hele lange tijd niks. Wij tanken voor t eerst in Luxemburg. Gewoon langs de snelweg. Ga me de moeite niet doen om er af te gaan. De Ardennen zijn sommige wat pittigere klimmetjes. Terugschakelen. Maar zeker wel te doen! De laatste paar jaar proberen we altijd een doordeweekse dag te rijden. Enige plek waar we wel wat drukte tegen komen is bij Luxemburg stad en Metz, Nancy. Dan kom je t werkverkeer tegen. Maar dat is niet te vergelijken met de files in de Randstad.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
27.06.2021 11:13
@Lotje1985, heb je weleens de route via Martelange geprobeerd? Het scheelt qua km/tijd maar weinig maar daar is het rustiger tanken.
Geplaatst door: Angelica2109
, Datum:
29.06.2021 07:32
Wauw wat fijn alle reacties. Ik ga zeker goed opletten bij Luik dank jullie wel! We vertrekken om 06:00 vanuit het mooi brabantse, zodra de caravan erachter hangt hebben we vakantie! Vorig jaar zijn we via Parijs, Orleans naar het zuiden gereden. Niks te doen op heel de periferique. Nu een andere route omdat we nabij Lyon zitten. Ik zeg blijf allen gezond en geniet van de jullie vakantie :)
Geplaatst door: angelica2109
, Datum:
29.06.2021 08:01
Ik zie idd dat de route gaat via de N30 van Luik. ik neem de tip zeker mee!
Geplaatst door: cees
, Datum:
29.06.2021 08:45
dames&heren(o dat mag ook al niet meer)😉
lieve mensen (hugo de jonge)
laten we x ophouden met dat gezeik over elkaar !
respecteer dat de eene zich wel aan de regels houd en de ander niet !
het is niet leuk om dit allemaal te lezen en zeker niet bedoeld voor dit forum!!!!
vlgs mij is dit forum voor tips in frankrijk
en om in de vakantie sfeer te komen
onze webmaster’s doen hier veel voor!!
maar kunnen dit niet voorkomen dat mensen elkaar afzeiken!!
probeer nu is het forum gezellig te houden !!!!!
webmaster bedankt voor deze mooie site 👍💐
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
29.06.2021 09:12
Er worden tips gevraagd, vervolgens komen eer tips over dingen die niet toegestaan zijn, dus mensen worden op het verkeerde been gezet. Als dat niet gemeld wordt kunnen er mensen zijn die denken dat het mag (zonder pcr naar Frankrijk reizen omdat er geen controle is, naar oranje Frankrijk reizen, door Luik met caravan enzovoorts). Ik vind het geen gezeik eerlijk gezegd maar meer goede waarschuwingen. En ergernis over mensen die wel met caravan door Luik rijden snap ik ook, zij verpesten de redelijk verkeersluwe doorstroom.
Geplaatst door: ® freekvo
, Datum:
29.06.2021 09:15
Wij rijden al jaren de route via Luik met caravan naar onze 'vaste' camping. Inderdaad, vlak voor Luik bij Cheratte de rondweg nemen. Die kan soms wat druk zijn dus gewoon rustig rijden. Na de splitsing naar Brussel is de rondweg soms wat smal met tunnels. Ook hier weer: rustig rijden.
De klim direct na Luik lijkt pittig maar stelt eigenlijk niet zoveel voor. Het is gewoon de eerste bult na een vlak landschap. Vlak voor de top zit een benzinestation; daarna pas weer in Luxemburg (of je moet even de snelweg af, zoals bijv bij Bastogne). De rest van de snelweg rijdt prima.
Wij rijden altijd binnendoor van Bastogne via Martelange naar Arlon (N4). De tankstations in Martelange zitten links van de weg. Denk ook aan de diepe geul langs de weg als je daar gast tanken (wij doen dat alleen als we van de andere kant komen).
Bij Arlon nemen we een klein stukje snelweg en rijden dan weer binnendoor via Longwy (N81, N52, A30) zoals hiervoor ook al beschreven. Dit om de drukte bij Luxemburg en Thionville te vermijden. Via de afslag Aubange vóór Longwy kun je ook nog in Luxemburg tanken als je dat wilt.
Het stuk Metz - Nancy is vaak druk maar rijdt meestal goed door.
Geplaatst door: cees
, Datum:
29.06.2021 13:17
het gaat niet over de wet en regels dat vindt ik top dat mensen dat doen.
maar iedereen afzeiken wat ze schrijven
wel of niet onder eigen naam
discussie mag best wel over het onderwerp tips zijn ook welkom inderdaad
grrtz en veel leesplezier op de site