Ervaring Route Luxemburg door naar de A31 naar lyon (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Angelica2109
, Datum:
22.06.2021 15:56
Goedemiddag allemaal,
Wij gaan dit jaar voor het eerst rijden via Luxemburg ipv Parijs. Gezellig met de caravan achter de auto. Onze camping ligt in Privas. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen mbt het rijden over de A31? Druk? Veel heuvels? Zijn er nog dingen we we rekening mee moeten houden?
Alvast bedankt ??
Geplaatst door: Tulipa
, Datum:
22.06.2021 16:41
Deze route hebben we vandaag gereden, dus vers van de pers... wij kiezen meestal deze route. Goede wegen en niet druk. Soms is het bij Metz en Nancy wat drukker maar vandaag in het geheel niet. Heuvels lijkt me geen probleem maar wij rijden zonder caravan. Op enkele stukken mag een auto met caravan slecht 90 km per uur. Afdaling was dan 4%. Vandaag opvallend weinig vakantieverkeer onderweg. De Nederlanders op 1 hand te tellen. Alvast een hele fijne vakantie
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
22.06.2021 17:03
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
22.06.2021 17:08
Zeker doen; onze favoriete route vanuit Noord-Holland en via Maastricht, er zijn geen bergen hoor... maar wel heel gemakkelijk en prettig te rijden en toch alvast genieten; je voelt je al helemaal met vakantie. Aire's voldoende.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
22.06.2021 22:49
Wij rijden eigenlijk altijd via Maastricht- Luik- Luxemburg- Metz- Nancy- Dijon- Lyon. Wij vinden dit echt een hele fijne en gemakkelijke route naar het zuiden, veel fijner dan via Parijs.
Het eerste stuk via Maastricht- Luik en zo naar Luxemburg is aan te raden, dan rij je door een mooi stukje ban België (Ardennen) en de wegen zijn daar perfect en lekker rustig!
Wij rijden altijd op zondag + maandag en dit zijn ideale en rustige reisdagen. Op deze route ook heel veel overnachtingscampings/ overnachtingshotels.
Geplaatst door: Maartje
, Datum:
23.06.2021 11:47
Fijne route. En mooier dan via Parijs. Wij komen uitvzh. Dus rijden via Brussel naar Luxemburg. Voorbij Brussel al vakantiegevoel. Maar via Maastricht is echt nog leuker. Als dat goed uitkomt. Wij rijden in zomervakantie altijd op Di en wo . Nooit file.
Geplaatst door: ® truus
, Datum:
23.06.2021 12:18
Prima route. Met de caravan mag je niet door Luik. Goede reis en een fijne vakantie
, Datum:
23.06.2021 13:00
Inderdaad wij rijden met caravan en je mag niet door Luik, maar de weg ‘om’ Luik is ook fijner (snelweg) dus dat zou ik sowieso aanraden, ook zonder caravan. Staat verder ook goed/ netjes aangegeven, je gaat vanzelf al ‘om’ Luik, omdat je de snelweg aanhoudt.
Verder heerlijke rustige route!
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
23.06.2021 14:41
Wij rijden met de caravan altijd dwars door Luik. Eigenlijk staat ook nergens expliciet een verbodsbord. Wij hebben ‘m tenminste nog nooit kunnen ontdekken. 😀
Geplaatst door: Manus
, Datum:
23.06.2021 17:42
, Datum:
23.06.2021 18:44
Klopt, als je Ring E25 Luxembourg steeds volgt kan het niet missen. Gaat eigenlijk vanzelf.
Geplaatst door: ® Henk10
, Datum:
23.06.2021 20:29
Voor ons is dit ook de meest ideale route naar het zuiden. Wij vinden dit veel rustiger rijden dan via Parijs (minder wisseling van wegen, knooppunten etc). Rondom Luxemburg, Metz, Nancy is het wat drukker maar wij hebben hier nooit lang file gehad (rondom zwarte zaterdag). Net na Luik is een wat steile klim, maar volgens mij is het allemaal goed te doen met caravan. In België wel erg weinig tankstations langs de snelweg, misschien iets om rekening mee te houden.
Geplaatst door: wim13
, Datum:
23.06.2021 21:10
Beste Angelica,
Een prima route naar het zuiden.
Een kleine aanvulling, ik rij altijd via Martelange (N4 - N81 - N52 - A30) onder Thionville op de A31 richting Metz en Nancy.
Rustig tanken in Martelange; alleen 2 x de weg oversteken, want de tankstations liggen links (Luxemburg).
Een goede reis naar het zuiden en een fijne vakantie.
Geplaatst door: Nanka
, Datum:
23.06.2021 21:16
@Manus ja, u hebt gelijk de E25 volgen en NIÉT de A25, die gaat door de stad Luik en dat mag echt niet. En eromheen gaat net zo snel, vonden wij
, Datum:
23.06.2021 23:17
@Manus: ja die met een vrachtwagen idd. Geen bord met auto + aanhanger. Ach, mochten we ooit worden aangehouden (al meerdere keren politie gezien, maar nog nooit aangehouden) dan zeggen we gewoon dat we een camping in Luik zoeken. Wie zal zeggen dat dit niet zo is. Tenslotte is bestemmingsverkeer wel toegestaan. 😉
, Datum:
24.06.2021 08:58
Het is zeer nuttig je te verdiepen in de verkeersregels en borden van de landen waar je heen gaat of doorheen rijdt. Dan zal je vinden dat dit bord betekent: verbod voor VOERTUIGEN langer dan 6 meter. En een auto met caravan is ( in de meeste gevallen) langer dan 6 meter, dus verboden. Toch door Luik rijden is dan weer typisch zo'n kwestie van het zoeken van de kantjes. Verder heeft het te maken met RESPECT voor de inwoners van Luik. Het verbod is ingesteld omdat er sprake was (is) van enorme verkeersdrukte en luchtverontreiniging door het doorgaande verkeer. Een beetje rekening houden met elkaar, dus. En omrijden is een paar kilometer langer, maar veel eenvoudiger, en meestal nog sneller ook.
Geplaatst door: jos
, Datum:
24.06.2021 09:40
Idd omrijden en niet door Luik. Is ook wel zo makkelijk met een (grote) caravan. Alleen zo mogen onderhand wel een wat doen aan het asfalt. Voor de bewoners ook wel zo prettig, minder verkeer. Overigens, ook meegemaakt dat mensen wel een fikse boete kregen omdat ze door Luik reden.
Verder is de weg via de Ardennen prima te doen, soms wat saai met best lange hellingen. Pas op met snelheid in Metz en Nancy. Al met al fijner dan via Parijs.
, Datum:
24.06.2021 10:19
@Manus: weer typisch zo’n reactie van iemand die met 2 maten meet. Naar Frankrijk op vakantie als er alleen een advies geldt voor ‘noodzakelijke reizen’. kan in jouw ogen dan weer wel. 🤔 En wat het milieu betreft: wij hebben een euro 6 motor, dus dat zit wel goed.
Mochten we een bekeuring krijgen, dan is dat maar zo. Van zo’n bedrag liggen wij niet wakker.
, Datum:
24.06.2021 10:27
Dat "noodzakelijk reizen" is onzin vanuit Nederland. De Franse regering heeft vanaf 9 juni reizen en vakanties toegestaan ( met enkele regels). Wie is dan Rutte om te bepalen dat ik niet mag? Alleen bij terugkeer moet ik mij aan de regels houden van PCR test of quarantaine, maar vanaf gisteren is dat niet meer nodig. Dus, ik heb mij aan alle regels gehouden.
, Datum:
24.06.2021 17:41
Dat is fijn voor je @Manus 👍🏽