Voor het eerst met het gezin kamperen: tips? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Mirthe
, Datum:
21.06.2021 10:08
Hallo allemaal,
Wij gaan komende vakantie voor het eerst met ons gezin (2 volwassenen en 2 tieners)kamperen.
Eerder deden mijn man en ik dat ook wel vaker, maar dat is al een tijdje geleden.
Ons idee is om best simpel te gaan kamperen, alleen met tenten, zonder camper of caravan. We zijn van plan om een beetje rond te reizen en ongeveer 3 nachten op elke camping te verblijven, het moet dus niet een al te ingewikkelde tent zijn.
Wat zouden jullie aanraden? Hoeveel tenten hebben we nodig (en van 2/4 of 6 personen)?
Geplaatst door: Mirthe
, Datum:
21.06.2021 10:10
* Mocht het echt slecht weer worden kunnen we altijd nog ergens iets huren, al is het in een hotel dan. Maar dat is niet het idee, we gaan er van uit dat het wel redelijk weer wordt.
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
21.06.2021 10:40
Iets makkelijkst en uitproberen lees ik. Als je bagageruimte genoeg hebt zou ik voor oppompbare of uitklapbare tenten gaan. Kijk eens bij decathlon. De tieners zullen niet eeuwig meegaan dus voor hen zou ik ieder een bijzettentje kopen, zon uitklapbare die staan zonder haringen al goed.
Geplaatst door: Tulipa
, Datum:
21.06.2021 10:52
Ik weet niet hoe oud je tieners zijn maar ik denk dat ze niet nog heel lang bij de ouders in de tent willen slapen. Wij hebben zelf de Hayling 4 van het merk Kampa. De opblaasvariant. Ideale tent. Vooral door de grote luifel en volledige stahoogte. Er is een accessoire verkrijgbaar waarmee je de luifel dichtmaakt en zo een extra grote leefruimte creëert. Zelf nog nooit gebruikt maar met jonge kinderen waarschijnlijk prettig. We vertrekken morgen richting Frankrijk, veel zin in!
Geplaatst door: ® Doortje
, Datum:
21.06.2021 11:34
Uitproberen ....... dus niet al te veel kosten maken, en eerst maar eens kijken hoe het bevalt.
Misschien 2 stuks vis-a-vis tenten ? Dan heb je 4 aparte compartimenten ...
(1x pa/ma, 1x kids, 1x bagage, en 1x keuken)
Dekzeil of tarp mee om de 2 tenten met elkaar te verbinden ?
Dan heb je schaduw en overdekte "keuken-mogelijkheid"
Geplaatst door: Fambomei
, Datum:
21.06.2021 12:57
Qua tent zou ik bij Quechea een pop up tentje dark black voor je tieners kopen, voordeel snel opgezet goede kwaliteit en lekker donker.
Een eigen tent wordt op die leeftijd zeer gewaardeerd.
Verder zou ik een tent kopen die makkelijk en snel is op te zetten en mocht het een keer regenen dat je toch nog droog onder een luifeltje kunt zitten met zijn allen of in de tent.
Geplaatst door: Fambomei
, Datum:
21.06.2021 12:59
Aanvulling op mijn post bedoel bij Declathon het merk Quchea
Geplaatst door: Lotje1985
, Datum:
21.06.2021 17:50
Wij hebben voor ons drieën een 5 persoons fresh en black tent en een 3 persoons. De drie persoons kunnen we dus ook gebruiken voor alleen ff te slapen. We hebben er een tarp bij. Wij zijn heel tevreden over de tenten maar t zijn wel mooi weer tenten. Ik zou er niet 3 weken in regen/nat/koud weer mee willen kamperen. Ze zijn namelijk echt fresh 😉.
Verder zou ik niet bezuinigen op goede slaapspullen. Niks is vervelender als gebroken nachten door te koud, slecht liggen etc.
Kijk of je kampeerspullen, misschien ook wel een tent kan lenen. Scheelt ook weer in de kosten. Mijn man en ik zijn zo jaren geleden begonnen en elk jaar kochten we weer wat nieuws bij.