Overnachtingscamping vanuit Tarn (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Kimgeilings
, Datum:
20.06.2021 21:20
Komend jaar gaan we eerst naar Vallee Verte en dan naar Camping Camp Redon, sinds wij een caravan hebben reizen we altijd via de Route du Soleil en stoppen we in de Bourgogne, afgelopen jaren via dit forum vele leuke overnachtingscampings gevonden en goed bevallen (zoals Rives aux Soleil, Porte Vosges, Eperviere) voor die route heen zijn we weer voorzien maar nu terug begeven we ons voor de terugweg op onbekend terrein. Iemand een goede route (niet middendoor Parijs) met een leuke kindvriendelijke overnachtingscamping voor ons vanaf Camp Redon (Tarn)? Met een zwembad en leuke omgeving voor 3 dagen ongeveer. Reis is ruim 1000 km naar Breda terug dus ergens bij 600 km of iets meer/minder. Enorm dank!
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
20.06.2021 21:57
, Datum:
20.06.2021 23:34
Bedankt Tineke, is dat wel een handige route vanaf de Tarn (bij Millau) in de buurt? Adviesroute is anders. Anders is Chateau Eperviere ook in de buurt van Louveral, die doen we op de heenweg naar de Cevennen.
Geplaatst door: ® Juultje
, Datum:
21.06.2021 12:11
* op de één of andere wijze wordt de reactie niet geplaatst. Mocht deze nu dubbel komen, excuses!
Zowel de Route du Soleil als de route naar Zuidwest (Route d'Occitanie) verschillende jaren gereden. En ik moet eerlijk bekennen dat de Route d'Occitanie echt mijn voorkeur heeft en wij het een prachtige route vinden!
Vanuit Camp Redon naar Saint Antonin en vanaf daar bij Caussade de A20 op. Vervolgens is het een kwestie van via Limoges deze afrijden naar Vierzon en daar de A71 op. Deze gaat vervolgens over in de A10 naar Parijs. Wij rijden via de A86 altijd om Parijs heen. Op de terugweg nemen we ook nog wel eens de Peripherique, maar dat besluiten we altijd op het laatste moment. De A86 is een prima rondweg om Parijs en je bent er dan zo om heen. Vervolgens is het dan over de A1 naar Belgie en dan naar huis :-)
Orleans ligt op een ruime 500 km rijden vanaf Camp Redon. Dan zit je nog net onder Parijs. Misschien is dat een goede optie?
, Datum:
21.06.2021 20:36
Hartstikke bedankt! Ik ga het eens uitzoeken! Dankjewel!!!!
, Datum:
21.06.2021 21:44
, Datum:
22.06.2021 21:42
Mag je over de A86 ook met caravan? Had begrepen van een kennis van niet?
Geplaatst door: ® Juultje
, Datum:
22.06.2021 22:35
Tinker, wij hebben nooit op die camping gestaan. Ik lees er wel goede berichten over.
Kim, je kan gewoon over de A86 met de caravan. Wel moet je erop letten dat je de gewone A86 blijft rijden. Er is een duplextunnel en dat is een toltunnel. Deze heeft een max hoogte van 2 meter. Volgens mij ligt deze ergens aan de westkant. Wij zijn 'm gelukkig nooit tegen gekomen :-)
, Datum:
22.06.2021 23:16
, Datum:
22.06.2021 23:26
Fijn,dank voor informatie!! Geeft wat duidelijkheid nu qua mogelijkheden. Heen via Lyon en terug via rondweg Parijs.Denk dat we die route aanhouden. En wellicht een leuke camping zoeken in omgeving Loire of Auvergne, als tussenstop waar kids zich 3 dagen vermaken :-)
, Datum:
28.06.2021 13:39
Ik ben flink aan het zoeken en kwam nog niet veel mogelijkheden voor een aantal nachten (2) tegen in de omgeving Vierzon. Maison Voila een B&b met mini camping kwam ik tegen, maar van hele positieve verhalen naar hele negatieve (zou te koop staan en geen fijne sfeer, eigenaar wil stoppen) dus twijfel, iemand mee bekend? Of nog tips?
CampingVallee Creuse bv (voorheen la Garenne) maar is min. 3 nachten. Dus iemand nog hulp of info, omgeving Vierzon of op de route.