Tolbadge (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Monique9
, Datum:
01.07.2021 16:10
@Neel dat durfde ik niet te gokken en het is nu waarschijnlijk drukker met omruil aanvragen.
Geplaatst door: Colinda
, Datum:
01.07.2021 18:38
Onze badge is 8 jaar. Als je hem omruilt bij de ANWB dan is dat kosteloos als de batterij leeg is. Als dat niet zo is dan komen er wel 20 euro administratiekosten bij. Wij hebben de batterij laten checken bij de ANWB en hij blijkt het toch nog steeds te doen.
Geplaatst door: Lian
, Datum:
01.07.2021 19:04
Vorig jaar de oude tolbadge stopgezet en aangetekend opgestuurd naar Frankrijk ,dankzij de info hier gevonden op de site van Camping-Frankrijk
Vorige week een nieuwe tolbadge Frankrijk,Spanje en Portugal gekocht bij de ANWB na betaling 17,95 en de nodige gegevens kon ik de badge meteen meenemen
Ter info:er staat nu op de sticker op de badge Expires/verlopen op 04/07/2026,dan weet je precies voor welke datum je de tolbadge moet omruilen
Geplaatst door: Neel14
, Datum:
01.07.2021 23:21
@ Colinda: onze oude tolbadge hebben ze niet getest bij de anwb. Ik wist niet dat dit kon en ze hebben het ook niet aangeboden. We hebben aangegeven dat we het niet meer vertrouwden omdat hij al zo oud was en vorig jaar soms niet zo lekker werkte. De onze was ook 8 jaar oud. We hebben zonder kosten een nieuwe opgestuurd gekregen.
Geplaatst door: Neel14
, Datum:
02.07.2021 06:32
Bij ons zeiden ze bij de ANWB dat het wel even kon duren voordat we de nieuwe zouden krijgen, maar na een kleine 1,5 week hadden we ‘m al binnen. Dat is wel al een paar weken geleden. Het zal nu het hoogseizoen dichterbij komt wel drukker zijn.
Geplaatst door: Colinda
, Datum:
02.07.2021 06:58
@Neel14, bij ons helaas wel. Wij gingen erheen in de veronderstelling dat ze hem op zouden sturen. Ze gaven aan dat indien APRR zou zien dat de batterij niet leeg was, we 20 euro extra kosten zouden betalen. Ik vond het ook riskant, je zou maar voor een poortje staan en hij gaat niet open 🙈….maar bij ANWB Breda konden ze de batterij voor ons meten en die bleek nog goed te zijn. ( op de site vd anwb staat welke winkels de batterij kunnen meten). Dus dit jaar hopen we er nog mee door te kunnen, maar eigenlijk zou het beter zijn vind ik als hij gewoon standaard na een aantal jaren omgeruild kan worden.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
03.07.2021 10:19
Ik heb even gekeken, maar op onze badge staat geen expiratiedatum. Nou ja, als ie het niet meer doet, ruilen we ‘m wel om bij het eerstvolgende kantoor langs de autoroute.
Geplaatst door: Monique9
, Datum:
03.07.2021 20:51
@Maram dat was eerst ook ons plan maar er zit geen kantoor van onze badge langs de route soleil moesten er erg ver voor omrijden hebben dus die optie laten vallen.
Geplaatst door: ® Juultje
, Datum:
03.07.2021 22:29
MaraM, er staat niet expliciet een houdbaarheids datum.
De code op de zijkant: de eerste 2 cijfers zijn de maand, daarna volgt een spatie en de volgende 2 cijfers zijn het jaartal waarin je de badge gekocht hebt.
Bv 04 1448693849 betekent dat je in april 2014 de badge gekocht hebt.
Hopelijk heb ik het zo duidelijk uitgelogd. Afgelopen ben bij de ANWB geweest om de badge om te ruilen en toen liet de medewerker dit zien.
, Datum:
03.07.2021 23:00
@Monique9: oké, ja dan wordt dat idd lastig. Wij hebben een badge van APRR, die kan wel op meerdere plaatsen langs de tolweg worden omgeruild.
@Juultje: oh oké, zal ‘m morgen even goed bekijken. Thanks!
, Datum:
04.07.2021 11:52
Die van ons staat 03 17 op, maar zo lang hebben we m nog niet. Hooguit 2 jaar. Is dus ws ook een oudere badge.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
04.07.2021 18:31
Even een dank voor de tip van de leeftijd op de zijkant. Hier bleek de badge uit 2013 dus ondanks Corona op het randje. Zodoende een nieuwe aangevraagd en oude gaat retour. Dan is hij in november voor week Elzas weer goed (A4 terug).
Geplaatst door: Liz
, Datum:
05.07.2021 09:41
Wij hebben een keer voor het tolpoortje gestaan toen bleek dat onze badge het niet meer deed. Kaartje getrokken. Gelijk na de tolpoort is/was een kantoor van de appr alwaar ik een nieuwe badge kon bemachtigen. Opgelost. Want het is een heerlijke uitvinding, en doorrrr!
Geplaatst door: Sailorwim 1
, Datum:
06.07.2021 11:43
Toch maar laten testen bij de ANWB, gekocht in December 2016.
Maar volgens het serienummer geproduceerd in Maart 2015, nu met een gerust hart op pad.
Vertrek de 13de naar Arlon en de 14de aanschuiven bij Toul.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
06.07.2021 12:02
Wil je geen risico op een badge die het na 5 à 6 jaar niet meer doet, vervang 'm dan.
Een niet-werkende badge wordt gratis vervangen. De kosten voor het niet teruggeven van een badge worden alleen gefactureerd als de niet-werkende badge niet binnen 30 dagen teruggestuurd wordt.
Geplaatst door: dalecooper
, Datum:
07.07.2021 09:59
Vorige week een nieuwe tolbadge aangevraagd (oude dateerde van 2016). Gisteren binnengekregen, dus van vertraging geen sprake in verband met zomerdrukte. Nu moet ik de oude retour sturen anders wordt er 30 euro in rekening gebracht. Hoe hebben jullie deze opgestuurd? Aangetekend of gewoon? Wil natuurlijk wel dat deze aankomt!
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
07.07.2021 10:43
Ik heb de badge NIET aangetekend verstuurd en later om een ontvangstbevestiging per mail gevraagd.
Geplaatst door: ® Wil B.
, Datum:
07.07.2021 11:21
Ook NIET aangetekend verzonden (APRR). Als ik me goed herinner in een bijgeleverde retourenvelop. Twee jaar geleden, na 6 jaar gebruik, via mijn account op de website een nieuwe aangevraagd. Een paar dagen later op je account te zien dat je een nieuwe gekregen hebt en dat de oude buiten gebruik is gesteld. Geen enkel probleem.
Groeten, WIl B.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
07.07.2021 13:56
We hebben hem hier wel aangetekend opgestuurd. Het kost € 12 maar aangezien PostNL soms weleens zaken kwijtraakt, liever bewijs van versturen. Dan voorkom je € 30.
Geplaatst door: Pim
, Datum:
09.07.2021 11:00
In 2014 tolbadge aangeschaft van VINCI Autoroutes tijdens een actie op een parkeerplaats bij Salon-de-Provence. 2 weken geleden een e-mail gestuurd (in het engels want mijn frans is nog steeds heel slecht) met de vraag of mijn huidige tolbadge moest worden vervangen.
Na 1 dag antwoord (in het frans) dat een nieuwe tolbadge gratis wordt verstuurd. Met het verzoek de vorige no.1 terug te sturen naar een opgegeven adres van Ulys / VINCI. Nieuwetolbadge no.2 binnen 2 werkdagen ontvangen. Oude tolbadge no.1 gewoon met Post.nl geretourneerd kosten € 4,65. Binnen 3 werkdagen antwoord van Ulys/Vinci dat oude tolbadge no. 1 ontvangen is.