La bastide en Ardèche (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Colinda
, Datum:
20.06.2021 06:22
Goedemorgen, wij hebben een Rcn camping in Nederland geboekt en willen mogelijk gaan omboeken naar Frankrijk. We hebben 2 kinderen, 14 en 18 jaar bij ons. Wie heeft ervaring met La bastide en Ardèche voor deze leeftijd? Ik heb de meningen gelezen maar kom er niet uit of deze ook geschikt is voor 14-18 jarigen, en of hier veel leeftijdsgenoten komen. Op foto’s zie ik vooral kleine kindjes staan.
Camping la noguiere zijn we al eens geweest, en deze is ook vol in de periode dat wij willen gaan. Andere RCN campings in Frankrijk ken ik niet. Alvast bedankt voor de hulp!
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
20.06.2021 08:29
Val de cantobre is wellicht anders ook nog een idee. De meeste rcn campings zijn gericht op jonge kinderen is onze ervaring. Val de Cantobre zou ik dan kiezen voor de prachtige omgeving waar veel te doen is.
, Datum:
20.06.2021 08:43
Hoi Claudia, dank je wel! Val de cantobre blijkt al vol te zijn op de datum van onze vakantie
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
20.06.2021 09:15
Geplaatst door: Marike
, Datum:
20.06.2021 09:35
Zelf niet geweest, maar op verschillende forums wordt deze camping als geschikt gevonden voor ook gezinnen met wat oudere kinderen dus ik zou lekker gaan naar camping la Bastide en Ardèche! Verder een prachtige omgeving! Verder maken kinderen vaak juist makkelijk contact als de groep jongeren niet zo groot zijn, want dan zoeken ze elkaar op.
Geplaatst door: Jennie
, Datum:
20.06.2021 09:45
Het is een geweldige camping. Wij zijn er vijf zomers geweest, tot onze oudste ongeveer 14 was en toen zijn we naar campings gaan zoeken waar wat oudere kinderen komen. Er is wel een groepje oudere jeugd en zij gaan naar de overkant van de camping naar een hangplek. Alleen waren er toen geen activiteiten voor oudere kinderen.
Verder veel te doen in omgeving en heerlijk zwembad.
, Datum:
20.06.2021 09:46
Hoi Colinda,
Dan zou ik gewoon boeken bij Bastide. Wij waren vorig jaar op een vlakbij gelegen camping.
La Baume is erg leuk om te bekijken maar zeker in te zwemmen in de rivier en vd rotswand af te zwemmen. Kom niet te laat want dan zul je geen fijn plekje meer vinden.
Kanoën
Canyoning
Wandelen
Ook daar genoeg te doen!
, Datum:
20.06.2021 10:19
Dank je wel, ik denk dat ik ga reserveren. Heb keuze uit plek 137, 150, of 207. Heeft iemand enig idee van deze plekken?
Geplaatst door: ® Rob
, Datum:
20.06.2021 10:43
, Datum:
20.06.2021 13:25
@rob, dank je wel. Het moet echt een rcn camping zijn ivm kosteloos omboeken
, Datum:
20.06.2021 13:58
Wat ik vaak doe, is Google maps en dan inzoomen bij de camping. Dan vergelijken met de plattegrond vd camping met de plekken waaruit je kan kiezen. Je komt dan meestal een heel eind om te zien wat een fijne plek is.
Geplaatst door: Judith
, Datum:
20.06.2021 14:40
Wij zijn vorig jaar op camping La Bastide en Ardeche geweest. Er waren toen veel wat oudere jongeren die elkaar opzochten en 's avonds naar het strandje gingen. Onze eigen kinderen zijn daar niet heen gegaan, maar ik hoorde wel van anderen dat ze het gezellig hadden met elkaar. Wat plaats betreft zou ik voor 207 gaan. De rij plaatsen achter deze rij mogen niet meer worden verhuurd, zodat je een extra grote plaats hebt.
Geplaatst door: Olinda
, Datum:
22.06.2021 11:25
Iedereen bedankt voor de reacties, we hebben geboekt op plek 137. ( 207 was minder gunstig ivm afstand toiletgebouw )
Nu aftellen en hopen dat Frankrijk snel op geel gaat!
Geplaatst door: Tinne
, Datum:
22.06.2021 11:53
Ben er twee keer geweest maar de laatste keer 2020 was vreselijk ! Nooit weer . Er was niets te maar dan ook niets te doen voor de kinderen, tieners en voor volwassenen onder het mom " Corona " maar de camping stond overvol . Toilet en douches waren vies en koud en geen wc papier ,,De bar en de snackbar waren te droevig voor woorden . Moest een half uur wachten om iets te bestellen ,,. En kreeg je ook nog de verkeerde snacks mee ,,kon je weer terug en weer een half uur wachten . Het was een zware teleurstelling die hele camping La Bastide . Ook totaal niet behulpzaam , wij hadden Belgische buren die pech kregen met hun auto maar ze konden niet 1 nachtje bij boeken omdat hun auto de volgende dag gerepareerd was . Heb toen aangeboden dat ze bij ons in de voortent konden slapengaan maar vanuit de camping werd niets gedaan voor deze mensen . Tot nu toe de vreselijkste camping in 35 jaar dat wij in Frankrijk komen .
, Datum:
22.06.2021 12:24
Ik lees verschillende berichten, heb contact gehad met de camping en ze erkennen de problemen met oa de schoonmaak die in 2020 zijn geweest. Geven aan inmiddels alles beter op orde te hebben. We gaan het ervaren en geven het een kans.
Geplaatst door: ® Gerd@
, Datum:
22.06.2021 12:28
Zo zeg , daar is Colinda mee geholpen nu ze net omgeboekt heeft 😳
Geplaatst door: Liz
, Datum:
22.06.2021 12:39
Je moet t net treffen met het weer, met de kampeerders in jouw periode. Wij vonden het een prima camping en onze zoon, die dat jaar voor t eerst alleen mee ging, was het een toptijd. Veel NL jeugd. Ontzettend veel plezier gehad. En wij ook. Mooie omgeving, goed te fietsen.
, Datum:
22.06.2021 14:03
Kijk dat vind ik leuk om te lezen, goed te fietsen! We nemen onze ebikes mee 😊. Inderdaad je moet geluk hebben met veel dingen. De genoemde dingen, sanitair snackbar etc heb ik navraag over gedaan en schijnt nu beter op orde te zijn. Daar ga ik dan ook vanuit. RCN heeft ook wel een naam hoog te houden lijkt me. En ik neem ook aan dat ze geleerd hebben van de ervaringen van afgelopen seizoen. Misschien ben ik te optimistisch hoor maar ik heb er wel vertrouwen in.
Geplaatst door: Kimgeilings
, Datum:
22.06.2021 14:43
Wij zijn er een paar jaar geleden geweest en is echt leuke camping, mooie omgeving, lekker centraal, leuk riviertje/ strand en mooie plekken voor kamperen. Het is wel allemaal voorin gecentreerd (restaurant, broodjes, animatie zwembaden) dus als je achterin staat een loop, voor onze kleine kinderen toen maar met jeugd en pubers prima! Vond sanitair qua netheid ook tegenvallen, maar is altijd een issue in het hoogseizoen... bij veel campings. Idd mooie fietsroutes en goed hardlopen pad tegenover de camping. Veel plezier!
, Datum:
25.06.2021 10:58
Ik lees verschillende berichten, heb contact gehad met de camping en ze erkennen de problemen met oa de schoonmaak die in 2020 zijn geweest. Geven aan inmiddels alles beter op orde te hebben. We gaan het ervaren en geven het een kans.