Vakantie Frankrijk vanaf maandag (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: KD1992
, Datum:
19.06.2021 10:07
Hi,
Wij zoeken een camping in Frankrijk vanaf maandag, we gaan samen met een dreumes op reis en willen graag naar mooi weer, maar we vinden 1000km wel een beetje de max qua reisafstand voor 1 week.
We zoeken een "luxere" camping en vinden het belangrijk dat alles goed schoon is.
Iemand een idee? Ik kom er niet meer uit.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
19.06.2021 10:43
Misschien is de Vendee of de Ardèche wel wat voor jullie. In beide gebieden heb je veel mooie campings! Vendee ligt dichtbij zee en de omgeving is leuk en mooi maar niet spectaculair. De Ardèche is prachtig (1 van mijn favoriete omgevingen en dan vooral het zuiden van de Ardèche) en ligt in de binnenlanden, maar ook wel weer juist leuk als je daar met net iets oudere kinderen gaat zodat je bijv kunt gaan kanoën, etc. Maakt de grootte van de camping nog uit?
Hier een paar hele mooie campings in verschillende groottes:
- Camping Soleil Vivarais in Sampzon/ Ruoms
- Camping La Plaine in Ruoms
- Camping Nature parc l’ardechois in Vallon pont d’Arc
- Camping La Roubine in Vallon pont d’Arc
- Camping La Plage Fleurie in Vallon pont d’Arc
- Ardèche camping in Privas
In de Vendee is o.a. mooi:
Village de la Guyonniere in st Julien des Landes
Sandaya Le Littoral in Talmont st Hilaire
En in beide gebieden nog veel meer mooie campings, maar wellicht staat hier al wat tussen. Ik zou ook even kijken waar het volgende week mooi weer is, dat is misschien wel het belangrijkste. Je kunt een super mooie camping hebben maar als je minder of slecht weer hebt is zelfs een mooie luxe camping niet altijd meer mooi;)
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
19.06.2021 11:00
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
19.06.2021 14:36
https://www.camping-frankrijk.nl/camping/la-chapelle-aux-filtzmeens/logis/
Nu eens niet naar het Zuiden, maar naar de andere kant. Prachtige camping, natuurlijk heel schoon en mooi sanitair, vriendelijke behulpzame eigenaren
Luxe en rust in een schitterende omgeving en veel uitstapjes; juist met peuter; bijv. Saint Malo etc. en de verdere kust.
Goed in een dag te rijden vanuit Nederland.
, Datum:
19.06.2021 16:02
Geplaatst door: ® Toon
, Datum:
19.06.2021 17:17
Als je as maandag naar mooi weer wilt rijden, moet je niet in Normandië of Brittannië zijn.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
19.06.2021 19:24
Toen ons kind een dreumes was gingen we naar camping Gervanne, we vonden het vooral heel fijn dat er soort tuintje om het huisje zat, als hij sliep hadden wij de ruimte. Ik vind het niet het type "luxe" camping, maar vond het er wel erg relaxed. Heerlijk aan de rivier. Er zijn nog genoeg verhuurobjecten vrij voor komende week.
Wel wat mooie dingen te doen in de buurt, met de rugdrager konden we ook nog wat wandelingen maken met de kleine.
Verder met onze ukken ooit op camping le ventoux geweest in Mazan. Ik vind het ook geen type luxe camping, maar de sfeer was helemaal prima, daar voor eerst heerlijk in een bed geslapen van een mobilehome. En het allerbeste: er zit een voortreffelijk restaurant bij. De keer dat we er niet wilden eten (het is geen snelle hap wat je krijgt) kun je het ook meenemen naar je eigen huisje. Speeltuintje was voor het restaurant. De omgeving is echt prachtig. (Mont Ventoux, Okerrotsen van Roussilon, stadje Gordes, etc). Alleen zwembad koud, maar had ik meer last van dan onze ukken.
Niet geweest, maar ik vond ze vroeger wel heel mooi eruit zien/ best luxe/ waren 10 jaar geleden veel genoemde campings hier op site: la Roubine Camping-frankrijk.nlCamping La Roubine in Vallon Pont d'ArcAlles wat u wilt weten over deze camping in Ardèche
en deze Camping-frankrijk.nlCamping Nature Parc L'Ardéchois in Vallon Pont d'ArcAlles wat u wilt weten over deze camping in Ardèche
, Datum:
19.06.2021 22:50
Geplaatst door: Rob
, Datum:
19.06.2021 23:24
Ongeacht welke camping je uitzoekt, zou ik naar de Dordogne of iets daarboven gaan.
Met kleine kinderen die je soms even uit het oog verliest, is schaduw best wel belangrijk.
Onze ervaring met het oosten van Frankrijk, zoals de Ardeche, is dat de zon en hitte daar net wat feller is dan in het westen. En een lekker verfrissend regenbuitje is met kleinere kinderen soms best welkom, en koelt wat af.
Voor luxere campings in het westen kan je denken aan RCN Moulin de la Pique, in Belves. Of aan de kust: Le vieux Port, in Messanges.
Geplaatst door: ® Nienke
, Datum:
20.06.2021 10:02
Toen wij in de Dordogne kampeerden hadden we veel last van regen!
, Datum:
20.06.2021 10:08
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
20.06.2021 10:54
Klopt dat het in zuidoosten vaak heel warm is, maar vlak de Dordogne ook niet uit. Laatste keer 2 weken (juli) rond de 35 o C gehad en geen druppel regen (en dat ook jaren eerder vergelijkbaar mee gemaakt, behoudens 2 buitjes). Niet heel echt last van gehad. Wij hebben liever dat dan regen.... Gewoon tempo aanpassen en ´s ochtends vroeg vertrekken naar een bezienswaardigheid, zodat je in de loop van de middag weer terug bent (rond 15 - 16 uur na een lekkere lunch, de avonden zijn dan natuurlijk ook heerlijk lang en je eet natuurlijk op een Franse tijd, zo rond 19.30-20 uur) en een duik in zwembad of rivier kunt nemen (wij hadden een gehuurd huis met totaal voor 3 huizen 1 zwembad en gingen ook regelmatig naar een strandje langs de Dordogne met snelstromend heerlijk koel water). Wij zorgden altijd rond 10 uur in de ochtend ergens aan te komen: voordelen zijn evident: nog wat koeler, personeel heeft er nog zin in, voldoende parkeerruimte vlakbij de plek waar je wil zijn etc. En soms dagje tussendoor met alleen een wandeling, een lunch ergens en dan weer terug naar 'huis', onder de boom en duik in zwembad. Wat wil je nog meer?
Geplaatst door: Rob
, Datum:
20.06.2021 11:47
Onze kleine had niet zoveel met bezienswaardigheden en gezellig laat eten in het restaurant. Wij zaten vooral in onze eigen bubbel, om maar eens hedendaags toepasselijk taalgebruik te hanteren.
Wij zagen in de Dordogne destijds (meer dan in andere gebieden) veel Nederlanders in dezelfde situatie.
In ieder geval veel voorpret met je keuze, waar je ook terecht komt.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
20.06.2021 18:12
@Rob, met een heel jong kind is helemaal naar een gebied rijden met prachtige bezienswaardigheden ook niet echt nodig, want hoe vaak kun je daar dan optimaal gebruik van maken? Ik zou zelf dan een helse rit besparen en de grens op 600 km rijden zetten (zeker voor 1 week zo ik hier lees) of zelfs in eigen land blijven.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
20.06.2021 18:58
Naar mijn mening heb je juist een verschrikkelijke vakantie als je een week lang slecht weer hebt en je met een kleine niet weg kunt.
Liever dan wat verder rijden en mooi weer, zodat je ook lekker buiten de ruimte hebt om te genieten. En rijden met een baby/ hele kleine kinderen ging bij ons juist altijd erg goed